Překlady této stránky:

Toto je starší verze dokumentu!


PlayGround

Veřejný datový fond (VDF) je definován v Informační koncepci ČR (IKČR) jako dílčí cíl 5.10 a je součástí budovaného eGovernmentu VS ČR.

“Veřejný datový fond tvořený publikovanými veřejnými údaji veřejné správy je základní metodou pro sdílení veřejných informací mezi veřejnoprávními subjekty navzájem i pro sdílení veřejných údajů mezi veřejnoprávní a soukromoprávní sférou v ČR. Veřejný datový fond se od pouhé publikace automatizovaně čitelných otevřených dat posune též k publikaci právně závazných, platných a pravidelně aktualizovaných datových sad s jasně definovanou zodpovědností OVS za takové sady.”

VDF není v legislativě jako pojem explicitně zmíněn. Legislativa pouze zavádí pojmy důležité v rámci VDF a pravidla evidence a sdílení údajů ve VDF. VDF je ukotven v zákoně č. 111/2009 Sb., o základních registrech (ZoZR), zákoně č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (InfoZ) a zákoně č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy (ZoISVS).

Základním pojmem je údaj vedený nebo vytvářený v rámci agendy. Podle § 51 odst. 6, písm. k) ZoZR je pro každý údaj vedený nebo vytvářený v rámci agendy v RPP vedena jeho přístupnost veřejnosti a v případě, že údaj není přístupný veřejnosti, číslo a název právního předpisu a označení jeho ustanovení (v budoucnu jako odkaz do eSeL), na jehož základě není údaj přístupný veřejnosti (resp. seznam takových referencí na ustanovení právních předpisů). Pokud tedy neexistují legislativní překážky ke zveřejnění údaje, jedná se o údaj přístupný veřejnosti (dále jen veřejný údaj). Veřejný údaj je speciálním případem údaje.

Způsob poskytnutí údaje zveřejněním upravuje § 4b InfoZ, dle kterého se veřejný údaj poskytuje jako informace ve všech formátech a jazycích, ve kterých byla informace vytvořena; při zveřejnění takové informace v elektronické podobě musí být jeden z těchto formátů otevřený a, je-li to možné, též strojově čitelný. Je-li to možné a vhodné, zveřejní povinný subjekt spolu s informací též metadata, která se k ní vztahují. Formát i metadata by měly co nejvíce splňovat otevřené formální normy.

V případě údajů spravovaných v AIS se z principu jedná o informace vedené ve strukturované podobě ve vnitřních databázích informačních systémů, které jsou spravovány databázovými systémy. Databázový systém má rozhraní pro získání obsahu údajů, prostřednictvím kterého lze obsah údajů ve strukturované podobě získat. Jejich zveřejnění v otevřeném a strojově čitelném formátu je tedy technicky možné vždy. Zároveň je možné zveřejnit spolu s informací i metadata a při volbě formátu zveřejněné informace a reprezentaci metadat plně postupovat podle otevřených formálních norem. Z důvodu dosažení interoperability mezi informačními systémy veřejné správy a také z důvodu dosažení přeshraniční interoperability je nutné při zveřejňování údajů postupovat podle otevřených formálních norem vydávaných MV ČR a při zveřejňování metadat je nutné postupovat dle otevřené formální normy rozhraní katalogů otevřených dat. Jinými slovy, veřejné údaje jsou zveřejňovány v otevřeném a strojově čitelném formátu dle otevřených formálních norem vydávaných MV ČR a jsou katalogizovány v Národním katalogu otevřených dat (NKOD).

Dále je dle § 51 odst. 6, písm. k) ZoZR pro údaj vedený nebo vytvářený v rámci agendy, jehož možné hodnoty jsou vymezeny číselníkem, tento číselník veden v RPP. Podle § 69 odst. 4 ZoZR MV ČR zveřejní otevřenou formální normu pro vytvoření číselníku a podle § 51 odst. 11 ZoZR jsou tyto číselníky veřejně přístupné způsobem umožňujícím dálkový přístup. Číselník pro vymezení možných hodnot údajů pro účely tohoto dokumentu nazýváme veřejný číselník. Ze spojení s § 5a odst. 2 InfoZ pak vyplývá, že veřejný číselník musí být zveřejněn jako otevřená data podle otevřené formální normy vyplývající z § 69 odst. 4 ZoZR.

Z pohledu ZoZR odlišujeme dva možné typy veřejných číselníků. Dle § 50 odst. 2 ZoZR to jsou číselníky ČSÚ. Dle § 54 odst. 1, písm. a) ZoZR to jsou číselníky ohlašovatelů agend. Jinými slovy, možné hodnoty údaje lze vymezit buď číselníkem ČSÚ nebo číselníkem ohlašovatele agendy. Z § 54 odst. 1, písm. a) ZoZR vyplývá, že primárně musí být volen číselník, který již je v RPP veden. Pouze pokud žádný vhodný číselník v RPP veden není, uvádí ohlašovatel agendy svůj vlastní číselník, tj. nový číselník ohlašovatele agendy.

Jak bylo zmíněno na začátku dokumentu, rozlišení údajů na veřejné a neveřejné provádíme z pohledu sdílení údajů. Ať už se jedná o údaje veřejné nebo neveřejné, sdílením se podle § 2 písm. o) ZoISVS rozumí umožnění přístupu k daným datům prostřednictvím referenčního rozhraní.

Podle § 51 odst. 6, písm. k) ZoZR musí ohlašovatel agendy zdůvodnit neveřejnost každého jednotlivého údaje, který není přístupný veřejnosti.

Pro zajištění přístupu k neveřejnému údaji je dle § 54 odst. 1, písm. d) ZoZR nutno projít administrativní procedurou vedoucí k získání kladného stanoviska k využití neveřejného údaje. Je také nutno dle § 51 odst. 6, písm. l,m) ZoZR evidovat údaje zpřístupněné pro výkon agendy a dle § 57 odst. 1 a 2 ZoZR je nutno vést záznamy o využívání neveřejných údajů.

Naproti tomu využívání veřejných údajů je spojeno s nižší administrativní zátěží. Je pouze nutné podle § 54 odst. 1, písm. c) ZoZR při ohlášení agendy uvést, jaké veřejné údaje budou využívány pro výkon agendy.

Obecným výchozím principem VDF je princip P13 eGovernmentu “Otevřená data jako standard” (Open Data by Default):

“Veřejné údaje evidované orgány veřejné správy ve spravovaných ISVS musí být zveřejňovány jako otevřená data. Pro neveřejné údaje musí být jako otevřená data zveřejňována jejich anonymizovaná podoba, souhrn nebo statistika. V případě, že orgány veřejné správy sdílejí veřejné údaje (včetně anonymizované podoby neveřejných údajů, souhrnů nebo statistik) musí je sdílet jako otevřená data.“

VDF zpřístupňuje veřejné registrované údaje jednotlivým OVM a SPUÚ pro čtení bez omezení přístupu. Navíc jsou všechny údaje přístupné z VDF dostupné ve stejné podobě také prostřednictvím otevřeného přístupu, a to bez výjimky. V obou případech zpřístupnění, tj. prostřednictvím VDF a prostřednictvím otevřeného přístupu, jsou údaje přístupné jako otevřená data dle § 3 odst. 11 InfoZ.

Pro vymezení navazujících pravidel VDF a navržení jeho celkové architektury slouží čtyři základní principy.

  • P1 (distribuovanost) - VDF zastřešuje a popisuje skutečné datové zdroje poskytující údaje prostřednictvím referenčního rozhraní a stanovuje pravidla poskytování a čerpání údajů, ale nevynucuje jejich centralizaci na jedno místo.
  • P2 (garance) - pro OVM a SPUÚ čerpající údaje z VDF je garantována technická dostupnost a formální správnost (věcná správnost, úplnost, platnost a pravidelná aktualizace) těchto údajů.
  • P3 (otevřená data) - údaje přístupné z VDF jsou zpřístupněny jako otevřená data dle § 3 odst. 11 InfoZ bez výjimky.
  • P4 (interoperabilita) - údaje jsou z VDF zpřístupněny v podobě, která zajišťuje schopnost různých programových vybavení vzájemně si poskytovat služby a efektivně spolupracovat.

Princip P1 – distribuovanost

VDF zastřešuje skutečné datové zdroje, které nemusí být centralizovány v jednom jediném úložišti. VDF spravuje a organizuje metadata o datových sadách, ve kterých jsou údaje z datových zdrojů zpřístupněny. Mezi tato metadata zejména patří:

  • základní charakteristika datové sady (název, popis apod.),
  • dokumentace datové sady,
  • popis technického zpřístupnění datové sady.

Metadata o datových sadách jsou evidovány v podobě katalogizačních záznamů v NKOD.

Princip P2 – garance

OVM garantuje zpřístupnění veškerých veřejných registrovaných údajů, jejichž je autoritativním zdrojem, prostřednictvím referenčního rozhraní do VDF a na svůj náklad. Údaje dostupné z VDF musí být navíc pro účely čerpání OVM a SPUÚ dostupné, správné, úplné, platné a pravidelně aktualizované s jasně definovanou odpovědností poskytujícího OVM za poskytnutý obsah.

Pro údaje ve VDF platí:

  • OVM může do VDF poskytovat pouze údaje, u kterých je autoritativním zdrojem.
  • OVM poskytující údaje do VDF garantuje správnost, úplnost, platnost a aktuálnost pro čerpající OVM a SPUÚ.
  • Infrastruktura VDF zajišťuje jejich dostupnost.
  • Pokud OVM či SPUÚ čerpá údaje z VDF, považuje je za správné, úplné, platné a aktuální a nemusí tyto jejich vlastnosti ověřovat.
  • Pokud OVM či SPUÚ využívá údaje dostupné ve VDF, přičemž je nezískal přímo z VDF, ale nějakým jiným způsobem, nemůže tyto údaje považovat za správné, úplné, platné ani aktuální.
  • Při změně údajů dostupných ve VDF jsou notifikovány všechny OVM a SPUÚ, které údaje využívají.

Princip P3 – otevřená data

Údaje dostupné ve VDF jsou v totožné podobě také povinně publikovány jako otevřená data dle § 3 odst. 11 InfoZ. VDF tedy chápeme jako prostředek pro přístup jednotlivých OVM a SPUÚ ke garantovaným otevřeným datům.

Princip P4 – interoperabilita

Dva softwarové systémy jsou interoperabilní, pokud jsou schopné si vyměňovat informace a vzájemně si rozumět. V kontextu VDF, jeho širokého využití a velkého počtu informačních systémů je proto nutné zajistit interoperabilitu na úrovni dat reprezentujících vyměňované údaje. Datovou interoperabilitu lze charakterizovat jako:

  • technickou – použití standardních webových technologií pro perzistentní (tj. trvalou) identifikaci údajů a jejich výměnu,
  • syntaktickou – specifikace a dodržování konkrétních formátů dat, komunikačních protokolů a dalších vlastností systémů, které umožňují přistupovat k datům z různých zdrojů standardním způsobem,
  • sémantickou – způsob popisu a mapování datových položek, společné slovníky a jednotná klasifikace pojmů.

Ve VDF je technická, syntaktická a sémantická interoperabilita zajištěna prostřednictvím otevřených formálních norem vydávaných MV ČR pro různé typy dat poskytovaných do VDF.

Využití veřejného datového fondu pro doplnění datového kmene agendy

Základem pro výkon agendy je její datový kmen. Kompletace datového kmene agendy pro konkrétní výkon je zajišťována prostřednictvím PPDF a VDF. Výměna neveřejných registrovaných údajů je prováděna prostřednictvím PPDF ve vazbě na konkrétní subjekt práva evidovaný v základních registrech na základě oprávnění evidovaných v RPP. Veřejné registrované údaje jsou vyměňovány prostřednictvím VDF. Výměna prostřednictvím VDF je spojena s jednodušším administrativním procesem a oproti výměně prostřednictvím PPDF umožňuje dávkovou výměnu údajů v podobě celého obsahu datových sad s údaji bez vazby na konkrétní subjekt práva. Je-li to nezbytně nutné, lze veřejné registrované údaje sdílet i prostřednictvím PPDF, ale vždy jen na základě oprávnění a ve vazbě na konkrétní subjekt práva.

Přístup veřejnosti k údajům

K údajům veřejné správy má možnost přístupu ke čtení i veřejnost.

Přístup veřejnosti k veřejným údajům je zajišťován prostřednictvím otevřeného přístupu. Ten je charakteristický tím, že veřejné údaje jsou pro čtení zpřístupněny anonymním uživatelům z veřejného internetu bez jakéhokoliv omezení.

Přístup veřejnosti k neveřejným údajům je realizován prostřednictvím řízeného přístupu. Pro tento přístup ale platí, že je možný pouze na základě definovaných oprávnění konkrétním subjektům práva. Pravidla řízeného přístupu však budou teprve popsána a zde se jim dále nevěnujeme.

Vnitřní architektura VDF je kromě samotných veřejných registrovaných údajů datového fondu VS ČR tvořena také dílčími nástroji. Dílčí nástroje jsou primárně určeny pro ukládání obsahu datových sad a práci s metadaty datových sad. Dále je tvořen souborem pravidel, postupů a doporučení, které slouží k zabezpečení vyžadovaných vlastností zpřístupněných údajů, k zajištění jejich správné publikace a vytvoření podmínek pro využití publikovaných údajů při výkonu veřejné správy. Architektura VDF je zcela otevřená a připravená pro její další rozšiřování v závislosti na požadavcích na další funkcionality, a také pro podporu sémantické interoperability.

Přístup k údajům prostřednictvím VDF je technicky zajišťován jako

  • přístup k datovým souborům s obsahem datových sad ke stažení (povinně)
  • přístup ke konkrétní položce datové sady prostřednictvím REST API (volitelně)
  • dotazování nad obsahem datové sady prostřednictvím SPARQL API (volitelně)

Přístup je zajištěn pomocí služeb referenčního rozhraní. Pro účely PPDF jsou služby referenčního rozhraní poskytovány prostřednictvím ISZR a ISSS. Oba ale předpokládají přístup k údajům o konkrétním subjektu práva vedeném v ZR a s potřebnými oprávněními. VDF však zavádí dávkový přístup k obsahu jednoho nebo více údajů bez vazby na konkrétní subjekt práva a to ke kompletnímu obsahu nebo k obsahu vázanému na jednu datovou položku. Za tímto účelem musí být referenční rozhraní rozšířeno o nové služby pro:

  • čtení publikovaného datového souboru s obsahem datové sady
  • čtení publikované položky datové sady
  • dotazování nad obsahem datové sady

Tyto nové služby nemohou být z výše uvedených důvodů poskytovány prostřednictvím ISZR ani ISSS a proto je zavedena nová třetí komponenta referenčního rozhraní Informační systém garantovaných otevřených dat (ISGOD). ISGOD zajišťuje jednotlivým OVM a SPUÚ přístup ke garantovaným otevřeným datům ve VDF prostřednictvím referenčního rozhraní.

Do VDF publikují jednotlivé AIS i ZR. Dále tedy v textu hovoříme o publikujícím ISVS, ale vždy je tím myšleno publikující AIS či ZR.

ISGOD je logickým zastřešením několika aplikačních komponent tvořících prostředí VDF. Komponenty jsou popsány v následujících podkapitolách.

Úložiště datových sad

Úložiště datových sad slouží k ukládání obsahu registrovaných veřejných údajů vedených v daném publikujícím ISVS v podobě distribucí datových sad. Pro každý publikující ISVS je vytvořeno úložiště, jehož správcem je správce ISVS. Úložiště datových sad zajišťuje:

  • kontrolu souladu nahrávaného obsahu s otevřenými formálními normami
  • transformaci obsahu do všech podob daných otevřenými formálními normami s pomocí transformačních skriptů definovaných otevřenými formálními normami
  • zpřístupnění těchto podob jako distribuce datových sad, a to jako
    • datové soubory ke stažení (povinně)
    • API umožňující přistoupit ke každé jednotlivé položce datové sady (nepovinně)
    • API umožňující dotazování nad obsahem uložených datových sad pomocí dotazovacího jazyka SPARQL (nepovinně)
  • garantovanou dostupnost distribucí datových sad při přístupu prostřednictvím ISGOD
    • požadovaná úroveň dostupnosti distribucí je stejná jako požadovaná úroveň dostupnosti ostatních služeb ISZR a ISSS
  • negarantovanou dostupnost distribucí datových sad při přístupu prostřednictvím veřejného internetu

Úložiště datových sad daného publikujícího ISVS není novým ISVS, ale je součástí publikujícího ISVS.

Softwarový nástroj úložiště datových sad může správce ISVS vyvinout vlastní nebo může využít volně dostupný open-source nástroj nabízený a udržovaný MV ČR.

Národní katalog otevřených dat

V NKOD jsou evidovány katalogizační záznamy o všech datových sadách dostupných ve VDF. Za katalogizaci datových sad je zodpovědný publikující ISVS, který nahrává obsah do svého úložiště datových sad jako distribuce obsahu datové sady. Publikující ISVS poskytuje API dle otevřené formální normy rozhraní katalogů otevřených dat, prostřednictvím kterého poskytuje katalogizační záznamy o svých publikovaných datových sadách. API zaregistruje správce ISVS v NKOD. NKOD si poté pravidelně katalogizační záznamy načítá.

Čtenáři údajů z VDF mohou v NKOD vyhledávat datové sady a získávat tak metadata popisující přístup k jejich distribucím prostřednictvím VDF. Metadata také popisují přístup k distribucím prostřednictvím otevřeného přístupu.

Správcem NKOD je MV ČR.

Registr práv a povinností

V RPP je evidována přístupnost registrovaných údajů veřejnosti (tj. veřejnost údajů) a veřejné číselníky, které kódují jejich možné hodnoty. Ohlašovatel agendy je povinen označit přístupnost údaje veřejnosti. Také je povinen uvést, zda je údaj kódován veřejným číselníkem. Obsah veřejných údajů a veřejných číselníků je pak sdílený v podobě distribucí datových sad dostupných jako otevřená data prostřednictvím otevřeného přístupu a prostřednictvím VDF.

Pro potřeby otevřeného přístupu i VDF je pro každý veřejných číselník evidováno IRI datové sady v NKOD, ve které je obsah číselníku přístupný. To samé platí pro veřejný údaj, pouze může být datových sad více.

Čtenáři údajů z VDF vyhledávají v RPP evidenci údajů potřebné údaje. V případě veřejných údajů získávají IRI datových sad v NKOD, s pomocí kterých mohou z NKOD získat metadata popisující přístup k obsahu veřejných údajů. Podobně v případě údajů, jejichž hodnoty jsou kódovány veřejnými číselníky, získávají IRI datových sad v NKOD, s pomocí kterých mohou z NKOD získat metadata popisující přístup k obsahu veřejných číselníků.

V RPP je také pro každou agendu evidován výčet veřejných registrovaných údajů, které jsou využívány pro výkon agendy.

Správcem RPP je MV ČR.

Katalog uživatelů dat

Katalog uživatelů dat eviduje, jaké datové sady z VDF čerpají konkrétní OVM a SPUÚ. Registraci čerpání datové sady provádí OVM či SPUÚ za účelem získávání notifikací o změnách v datové sadě. Registrace je předvyplněna z evidence čtení registrovaných veřejných údajů v RPP.

Registrace mj. obsahuje:

  • IRI OVM či SPUÚ
  • IRI datové sady
  • požadovanou maximální frekvenci notifikací (ihned, hodinová, denní, týdenní, …)
  • požadovaný způsob a technická specifikace notifikace (datová schránka, WebSub protokol)

Správcem katalogu uživatelů dat je MV ČR.

Notifikační hub

Notifikační hub je nástroj zajišťující s pomocí katalogu uživatelů dat notifikační službu, která informuje subjekty registrované v katalogu uživatelů dat ke čtení datových sad z VDF o změnách v datových sadách. Jedná se o automatickou notifikaci o změnách zjištěných při ohlášení změny ze strany poskytujícího ISVS.

Notifikační hub je implementován na bázi mezinárodního standardu W3C Recommendation WebSub.

Správcem Notifikačního hubu je MV ČR.

Směrovací služba

Distribuce datové sady je v otevřených datech zpřístupněna jako datový soubor ke stažení nebo jako API, které umožňuje získat data každé jednotlivé položky datové sady (entity), o níž jsou v datové sadě reprezentovány údaje. Přístup k údajům je realizován s pomocí tzv. dereference identifikátoru položky. V otevřených datech jsou jako identifikátory použity tzv. IRI (Internationalized resource identifier, více viz Otevřená formální norma pro propojená data). Dereference identifikátoru v podobě IRI znamená přistoupení k IRI prostřednictvím HTTP protokolu podobně jako přistupujeme k webovým stránkám. Výsledkem dereference je strojově nebo lidsky čitelná reprezentace údajů o identifikované položce (v závislosti na HTTP content negotiation).

IRI položky vyplývá z úložiště datových sad, na kterém je datová sada s položkou fyzicky uložena a z pravidel pro tvorbu IRI. To ale činí IRI závislé na konkrétním fyzickém umístění, které se může měnit. Např. může změnit své fyzické umístění celé úložiště tím, že se změní jeho provozovatel nebo je přesunuto do jiného prostředí. Nebo může dojít k rozhodnutí přesunout obsah datové sady do jiného úložiště. Pokud k takové změně dojde, může dojít i ke změně IRI položek. Přes tato IRI ale již mohou být propojeny údaje o prvku či souvisejících prvcích z jiných datových sad ve VDF i v otevřených datech či údajích dostupných přes řízený přístup. Pokud se IRI takto mění, znamená to, že nejsou tzv. perzistentní, tj. trvalé. Pro zajištění perzistentních, tj. trvalých, identifikátorů slouží směrovací a indexační služba.

Pro veřejný údaj je nutné, aby správce ISVS, ze kterého se obsah údaje publikuje, zavedl identifikátory položek datové sady do směrovací služby a určil k nim tzv. referenční identifikátory na doméně gov.cz. Pro položku tak existují dva identifikátory. První je původní identifikátor položky určený správcem ISVS. Vyplývá z úložiště datových sad, ve kterém je obsah datové sady uložen. Jedná se o IRI v doméně úložiště, při jehož dereferenci úložiště poskytne obsah o identifikované položce. Nazýváme jej lokální identifikátor položky nebo zkráceně lokální IRI položky. Druhý identifikátor je nový identifikátor, který je nezávislý na úložišti. Nazýváme jej referenční identifikátor položky ve VDF nebo zkráceně referenční IRI položky. Referenční IRI používají pro odkazování se na položku všechny datové sady. Dereference referenčního IRI vede na směrovací službu, která provede přesměrování na lokální IRI položky.

Při změně úložiště datových sad nebo obecně při změně lokálních IRI je upraveno směrování ve směrovací službě. Tím je zajištěna perzistence IRI, která umožňuje trvalé a neměnné propojení údajů o stejné položce napříč různými datovými zdroji nezávisle na poskytovatelích těchto údajů.

Správcem směrovací a indexační služby je MV ČR.

Prudký rozvoj ICT umožnil a vyvolává i mnohem větší rozsah prací s informacemi o území a jejich využívání v životě celé společnosti. Tento vývoj klade zásadně nové požadavky na úpravu podmínek pro nakládání s prostorovými daty (data, jejichž nutnou součástí jsou údaje o poloze v prostoru vyjádřená zpravidla ve formě souřadnic a topologie) a prostorovými informacemi (informace získané interpretací prostorových dat a vztahů mezi nimi). Vzhledem k mimořádnému významu prostorových informací především pro ochranu obyvatelstva, předcházení živelním pohromám a zajištění ochrany životního prostředí, navrhla Evropská komise na počátku 21. století zřídit ve spolupráci s jednotlivými členskými státy Infrastrukturu pro prostorové informace (soustava zásad, znalostí, institucionálních opatření, technologií, dat a lidských zdrojů, která umožní sdílení a efektivní využívání prostorových informací a služeb) v Evropském společenství nazvanou INSPIRE. Obecná pravidla pro její zřízení (propojením infrastruktur pro prostorové informace budovanými a rozvíjenými jednotlivými členskými státy) byla stanovena Směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2007/2/ES, o zřízení Infrastruktury pro prostorové informace v Evropském společenství (INSPIRE), která byla do českého právního řádu transponována zákonem č. 380/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů. V průběhu implementace principů směrnice INSPIRE do národního prostředí se potvrdilo, že je účelné rozšířit principy INSPIRE nad rámec 34 témat prostorových dat směrnicí INSPIRE řešených a na jejich základě koordinovaně rozvíjet národní infrastrukturu pro prostorové informace (dále jen „NIPI“).

Na budování a využívání NIPI se různým způsobem a různou měrou podílejí veřejná správa (ústřední orgány státní správy, orgány územní samosprávy, bezpečnostní složky státu, složky IZS, …), profesní samospráva, výzkumné a vzdělávací instituce, komerční sféra, neziskové nevládní organizace i občané, přičemž dotčené subjekty vystupují v jedné i více rolích (vlastník, správce, provozovatel, pořizovatel, uživatel apod.). Významnou roli při budování NIPI hraje veřejná správa, neboť velké množství prostorových dat vzniká v procesech agend a informačních systémů veřejné správy. Rozvoj prostorových dat a služeb nad prostorovými daty a jejich využívání v rámci propojeného datového fondu je podmíněn standardizací datových modelů prostorových dat vytvářených jednotlivými agendami a standardizací služeb nad prostorovými daty. Standardizace služeb NIPI musí maximálně vycházet ze stávajících mezinárodních a evropských norem pro oblast prostorových dat a služeb nad prostorovými daty.

Pořízení a aktualizace prostorových dat používaných subjekty veřejné správy představuje soubor dlouhodobých, odborně, technicky, organizačně a finančně náročných úkolů. Do tohoto dlouhodobého procesu vstupují skutečné a nepřetržité změny v území, měnící se požadavky uživatelů, potřeba harmonizace datových sad na různých úrovních rozlišení podrobností, možnosti technologií a další vlivy.

V oblasti poskytování služeb pro zpřístupnění prostorových informací hraje zásadní roli směrnice evropského parlamentu INSPIRE, která v rámci prováděcích předpisů specifikuje požadavky na interoperabilní síťové služby. Specifikace využívá webové služby založené na standardech OGC – Web Map Service (WMS), Web Map Tile Service, Web Feature Service (WFS), Web Coverage Service apod. Interoperabilitu služeb pro zpřístupnění prostorových informací na národní úrovni je proto možné zajistit relativně snadno oproti časově, kapacitně a finančně náročnější harmonizaci datových sad. Ve výsledku jsou síťové služby požadované INSPIRE používány v rámci národní i evropské infrastruktury pro prostorové informace, zatímco harmonizované datové sady jsou poskytovány paralelně s neharmonizovanými. Existující vyhledávací (katalogové) služby, prohlížecí služby, služby stahování dat a služby transformační odpovídající požadavkům INSPIRE lze považovat za klíčové prvky NIPI, které již plní základní cíle, tj. zpřístupnění a sdílení prostorových informací mezi jinak heterogenními IS. Tyto služby jsou podobně jako soubory prostorových informací opatřeny metadaty (data, která popisují struktury a obsahy sad prostorových dat, prostorové služby a jiné složky IS; umožňují a usnadňují jejich vyhledávání, třídění a používání). Metadata jsou poskytovateli služeb zpřístupněna prostřednictvím katalogové služby podle standardu OGC CSW (Catalogue Service for Web), která umožňuje aplikacím, které ji umí konzumovat, vyhledávání v metadatech, například podle tzv. klíčových slov.

Národní infrastruktura pro prostorové informace (NIPI): Běžně dostupné služby v rámci NIPI jsou služby, které umožňují vyhledání a zpřístupnění metadat (katalogové služby), zpřístupnění prostorových dat nejčastěji k náhledu (obvykle nazývány zjednodušeně jako služby mapové); v poslední době jsou běžné také služby stahování dat (online nebo formou předpřipravených datových sad). Méně časté, ale stále se rozvíjející, jsou služby analytické. Tvorba, správa a aktualizace prostorových dat a jejich zpřístupnění k náhledu nebo dalšímu užití má v České republice dlouhou tradici, která je podporována trvalým zájmem uživatelů. Tyto služby zpřístupňuje veřejná správa, méně pak soukromé firmy. Stejně jako u prostorových dat stanovení minimálních požadavků na tyto služby případně jejich zakotvení v české legislativě bude koordinováno v rámci plnění Akčního plánu GeoInfoStrategie.

Základním cílem projektu eGovernment Cloud (dále také jako "eGC"), je zvýšení efektivity, rozsahu poskytovaných služeb, kvality a bezpečnosti a zároveň snížení nákladů provozu informačních systémů a aplikací veřejné správy, a to využíváním sdílených ICT služeb na úrovni infrastruktury, výpočetních platforem a standardizovatelných aplikací. Tím dochází k naplnění strategie 3E při současném zvýšení kvality a bezpečnosti při pořizování a provozu informačních systémů veřejné správy využíváním sdílených cloudových služeb eGC. Dalším cílem projektu eGC je v maximální míře usnadnit jednotlivým správcům ISVS architektonické, bezpečnostní, nákupní a projektové procesy využíváním služeb eGC.

Informační koncepce ČR zohledňuje základní cíle a koncepty eGC, stanovené usnesením Vlády ČR ve Strategickém rámci Národního cloud computingu (UV 1050/2016) a rozpracovávané v rámci projektu Příprava vybudování eGovernment cloudu, jehož výstupy byly schváleny v listopadu 2018 vládou ČR (UV 749/2018).

Služby eGC zahrnují tři hlavní kategorie cloudových služeb: IaaS (Infrastructure as a Service – služby na úrovni datových center, sítí a HW), PaaS (Platform as a Service – služby na úrovni standardních SW platforem, jako jsou databáze, webové servery) a SaaS (Software as a Service – kompletní funkcionalita standardních nebo standardizovatelných aplikací poskytovaná jako služba, např. e-mail, ekonomický systém, spisová služba apod.).

Služby eGC jsou poskytovány komerční částí eGC (KeGC - služby provozované komerčními subjekty s využitím jejich vlastních datových center a komunikační infrastruktury) a státní částí (SeGC – služby provozované v datových centrech a na HW a SW platformách v majetku státu a provozované organizacemi řízenými státem – poskytovatelem státního cloud computingu).

Součástí vybudování eGC je i konsolidace datových center a HW platforem, čímž se rozumí postupný přesun provozu většiny informačních systémů a aplikací veřejné správy z datových center jednotlivých institucí do vybraných datových center státu (státní část eGC), resp. do datových center ověřených komerčních subjektů (komerční část eGC). Konsolidovaná infrastruktura a HW/SW platformy budou poskytovány formou IaaS a PaaS služeb eGC. Vybudování těchto služeb zahrnuje mj.:

  • definici minimálních standardů pro poskytování IaaS a PaaS služeb pro státní a komerční část eGC,
  • sjednocení provozního prostředí informačních systémů a aplikací provozovaných ve státní části eGC na několik vybraných platforem,
  • zajištění potřebné bezpečnosti, spolehlivosti, škálovatelnosti a jednotnosti provozu ICT služeb.

Součástí vybudování eGC je dále postupná definice standardů pro vybrané softwarové aplikace podporující stejnou agendu či podpůrný a administrativní proces. Standardizované aplikační služby budou poskytovány formou SaaS služeb eGC. Využití standardizovaných aplikací přispěje ke standardizaci pracovních postupů (byznys procesů) ve veřejné správě.

Vybudování eGC umožní organizacím veřejné správy, aby se více soustředily na svoje klíčové procesy místo podpůrných procesů typu zajištění provozu informačních systémů a aplikací. Organizace však musí i nadále být schopny definovat svoje požadavky na ICT služby a integrovat je do svých klíčových procesů.

Jedním ze základních pravidel pro využití služeb SeGC nebo KeGC je zajištění požadované úrovně bezpečnosti eGC služeb v závislost na bezpečnostní úrovni informačního systému veřejné správy, pro který jsou služby eGC využívány. Tato bezpečnostní úroveň se odvozuje od bezpečnostních dopadů daného IS. Zařazení poptávaného cloud computingu do bezpečnostní úrovně provádí orgán veřejné moci podle vyhlášky č. 315/2021 Sb., o bezpečnostních úrovních pro využívání cloud computingu orgány veřejné moci. SeGC zajistí nejvyšší kritickou úroveň bezpečnosti a je určen pro provoz služeb eGC nejvyšší bezpečnostní úrovně (automaticky to jsou informační nebo komunikační systémy, které jsou kritickou informační infrastrukturou podle zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti). KeGC je určen pro provoz služeb eGC ostatních bezpečnostních úrovní a v maximální míře umožňuje využití tržních mechanismů pro zajištění optimálních cen.

Druhým rozhodujícím kritériem pro využití služeb eGC je kalkulace a porovnání nákladů vlastnictví (TCO) jednotlivých IS v modelu provozu on-premise (na vlastní infrastruktuře) a s využitím služeb eGC. Ke stanovení ekonomické náročnosti je dostupný Kalkulátor nákladů ISVS provozovaného v cloud; včetně uživatelské příručky.

Každý úřad si také musí být vědom toho, že financování cloudových služeb se liší od provozu vlastního řešení. Při provozu a nákupu vlastních technologií jde o tzv. CAPEX, tedy kapitálové výdaje, a pořízené věci zůstávají v majetku úřadu. Naopak nákup cloudových služeb je tzv. OPEX, tedy provozní výdaje, kdy úřadu v majetku nic nezůstává a platí si pouze službu. S tímto odlišným způsobem financování je třeba počítat při tvorbě rozpočtu a jeho čerpání, protože při využívání cloudových služeb pro celou infrastrukturu úřadu se razantně zvýší provozní výdaje a sníží investiční.

Oblast cloud computingu je od 1. 8. 2020 regulována příslušnými ustanoveními zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, kde v Hlavě VI zákona je zaveden mechanismus zápisu poptávek a nabídek cloud computingu do katalogu cloud computingu a zavedena povinnost orgánů veřejné správy využívat pouze takový cloud computing, který byl na základě splnění podmínek uvedených v zákoně zapsán Digitální a informační agenturou do katalogu cloud computingu.

Na webových stránkách Digitální a informační agentury je dostupný Metodický návod pro zápis poptávky a nabídky cloud computingu do katalogu cloud computingu.

Poskytovatelé služeb eGC musí splňovat zákonem určené podmínky, které zahrnují zejména oblast bezpečnosti poskytovaných služeb a jejich provozních parametrů, ale také důvěryhodnosti poskytovatele. Splnění podmínek ověřuje Digitální a informační agentura ve spolupráci s Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost a dalšími složkami státu. Požadavky, které musí splnit poskytovatel cloud computingu, aby byla jeho nabídka zapsána do katalogu cloud computingu, stanovuje vyhláška č. 316/2021 Sb., o některých požadavcích pro zápis do katalogu cloud computingu.

Rozsah údajů vedených v katalogu cloud computingu o poptávkách, nabídkách a využívaném cloud computingu specifikuje vyhláška č. 433/2020 Sb., o údajích vedených v katalogu cloud computingu.

Řídící orgán eGovernment Cloudu (také jako ŘOeGC) koordinuje budování a rozvoj eGC, rozvíjí a udržuje metodické postupy pro eGC, kontroluje a řídí soutěžní mechanismus KeGC a nabídku služeb SeGC.

V současné době je umísťování IS orgánů veřejné správy do eGC (využívání služeb eGC) zcela dobrovolné, přičemž se uplatňuje princip mandatory-compare. Podle § 5 odst. 2 písm. j) a k) zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, resp. vyhlášky č. 360/2023 Sb., o dlouhodobém řízení informačních systémů veřejné správy mají orgány veřejné správy povinnost zajistit si ekonomické zhodnocení výhodnosti provozu ISVS. Orgán veřejné správy musí provést kalkulaci TCO, takže umístění on-premise pro nově pořizované systémy nebo v rámci technického zhodnocení anebo rozvoje spravovaného informačního systému veřejné správy bude nadále možné pouze tehdy, pokud kalkulace TCO neprokáže, že je nákladově efektivnější než umístění do eGC.

Bezpečnostní pravidla pro orgány veřejné správy, která musí nastavit, pokud využívá cloud computingu jsou dána vyhláškou č. 190/2023 Sb., o bezpečnostních pravidlech pro orgány veřejné moci využívající služby poskytovatelů cloud computingu.

Katalog cloud computingu dle zákona o informačních systémech veřejné správy naleznete na webu Digitální a informační agentury.

Nástroj pro vyhledávání v katalogu cloud computingu není momentálně k dispozici z důvodu probíhajících prací na jeho aktualizaci. Děkujeme za pochopení.
{{url>https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiOTNiOGM3NzUtMzRhOC00NjUzLWI4MGYtZmZjMTY4MzQ2NjM0IiwidCI6IjFkYjQxZDZmLTFmMzctNDZkYi1iZDNlLWM0ODNhYmI4MTA1ZCIsImMiOjh9 100%,1000}}

Cílově jsou i NDC nadále nedílnou součástí IKČR, budou se rozvíjet vedle eGC a často dokonce ve stejných prostorách a se stejnými kvalitativními parametry, například bezpečnosti. Jejich role je pro řadu centrálních systémů eGovernmentu nezastupitelná.

Lze předpokládat, že bude společně s požadavky na parametry eGC definován povinný minimální standard pro NDC a že ještě několik resortních DC bude „povýšeno“ na NDC. Současně lze předpokládat, že části některých NDC se zapojí jako významné součásti státní části eGC a budou své služby nabízet vedle přímé dodávky „kmenovým klientům“ - organizacím svého zřizovatele, také volně, komukoli za podmínek eGovernment Cloudu. Národní Datové Centrum jako sdílená služba IT poskytuje:

  • Služby bezpečného prostředí výpočetního centra
  • Služby virtuální výpočetní kapacity
  • Služby databázových serverů
  • Služby datového zálohování
  • Služby vystavení publikovaných služeb v DMZ1 a DMZ2 v CMS KIVS

KIVS/CMS je centrální funkční celek, jehož primárním účelem je zprostředkovávat řízené a evidované propojení informačních systémů subjektů státní správy a samosprávy ke službám (aplikacím), které poskytují informační systémy jiných subjektů státní správy a samosprávy s definovanou bezpečností a SLA parametry, tj. přístup ke službám eGovernmentu. Skládá ze ze 2 hlavních složek, jednak Centrálního místa služeb (CMS) a následně sítí, které jsou s ním propojeny (KIVS). Pro účely tohoto popisu se bere CMS/KIVS jako jeden celek, tedy samostatná a oddělená infrastruktura sloužící pro síťové a bezpečné propojení eGovernmentu.

KIVS jako samostatný pojem je také používán jako specifická možnost připojení do CMS. Při používání CMS/KIVS se myslí celek, který obsahuje obecně jakýkoliv způsob připojení, viz dále.

KIVS/CMS jako privátní síť veřejné správy využívá dedikovaných resp. pronajatých síťových prostředků pro bezpečné propojení úředníků orgánů veřejné správy (OVS) pracujících v agendách veřejné správy s jejich vzdálenými agendovými informačními systémy, pro bezpečné síťové propojení agendových systémů navzájem a pro bezpečný přístup jednotlivých OVS do Internetu.

OVS přistupuje ke službám CMS pomocí portálu CMS na adrese https://www.cms2.cz/. Adresa portálu je dostupná pouze z vnitřní sítě KIVS/CMS, tedy až poté, kdy je OVS připojeno jednou z možných variant níže. Pokud se na adresu přistupuje mimo vnitřní síť KIVS/CMS, dostane se uživatel pouze na stránku MVČR.

OVS a SPUÚ se připojují ke službám CMS výhradně jedním ze čtyř možných způsobů:

  1. Prostřednictvím Krajských sítí (aktuálně v krajích Vysočina, Plzeňském, Karlovarském, Zlínském a částečně Pardubickém + další budou-li vybudovány).
  2. Prostřednictvím metropolitních sítí připojených např. na Integrovanou telekomunikační sít (ITS) MVČR.
  3. Prostřednictvím Komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) s využitím komerčních nabídek soutěžených prostřednictvím Ministerstva vnitra.
  4. Prostřednictvím veřejného internetu, a to přes zabezpečený tunel VPN SSL nebo VPN IPSec.

OVS čerpají služby eGovernmentu, jako např. propojený datový fond, výhradně přes CMS. Pro čerpání služeb z CMS jsou pro OVS, s výjimkou obcí I. typu, přípustné pouze varianty 1 až 3 výše. Komunikace mezi jednotlivými OVS je vedena výhradně prostřednictvím KIVS/CMS, tzn. jednotlivé OVS mají povinnost přistupovat k informačním systémům veřejné správy (ISVS) pouze prostřednictvím KIVS/CMS.

Obce I. typu mají povolený způsob čerpání služeb CMS, a tedy i publikovaných služeb eGovernmentu (jako například CzechPOINT, služby základních registrů, atd.), prostřednictvím veřejného internetu, pokud jsou tyto služby publikovány do veřejného internetu s využitím služeb CMS.

Pokud chce úřad využít KIVS, tj. soutěž přes centrálního zadavatele Ministerstvo vnitra, je nutné definovat požadavky dle katalogových listů a následně zrealizovat nákup v dynamickém nákupním systému. Služby CMS lze čerpat také prostřednictvím Národních datových center.

Orphans

# ID Title
1ikcr:sidebarRychlá navigace
2napCentrální sdílené služby, tematické oblasti a funkční celky
3playgroud:bezpecnostni_architektura
4playgroud:it_prehled_zakonuPřehled právních norem se vztahem k informačním a komunikačním systémům
5playgroud:metrikyPostupy při tvorbě a hlášení metrik
6playgroud:novy_uvodTEST
7playgroud:pozice_stranek_vazby
8playgroud:seznam_isvs1
9playgroud:seznam_isvs2
10playgroud:seznam_isvs3
11playgroud:seznam_isvs4
12playgroud:seznam_zameru
13playgroud:tezaurus
14playgroud:video_nakitVideonávody pro centrální místo služeb
15playgroud:zd_isdrZadávací dokumentace Informačního systému dlouhodobého řízení
16politiky:banner
17politiky:diskuzePravidla diskuze na webu
18politiky:osobni_udajeZásady zpracování osobních údajů
19politiky:pristupnostPROHLÁŠENÍ O PŘÍSTUPNOSTI
20tag:start
21wiki:welcomeWelcome to your new DokuWiki

Wanted

# ID Links
1tag:funkcni_celek24 : Show backlinks
2tag:functional_unit23 : Show backlinks
3tag:nia16 : Show backlinks
4tag:tematicka_oblast14 : Show backlinks
5tag:zakladni_registry10 : Show backlinks
6tag:basic_registers10 : Show backlinks
7nap:reference_interface9 : Show backlinks
8tag:subject_area9 : Show backlinks
9tag:ruian8 : Show backlinks
10nap:document_management_system7 : Show backlinks
11tag:iszr7 : Show backlinks
12nap:notification7 : Show backlinks
13tag:egsb6 : Show backlinks
14tag:rpp6 : Show backlinks
15tag:isss6 : Show backlinks
16nap:notifications6 : Show backlinks
17tag:rob6 : Show backlinks
18tag:aifo6 : Show backlinks
19nap:universal_contact_misto6 : Show backlinks
20tag:fais6 : Show backlinks
21nap:linked_datovy_fund6 : Show backlinks
22tag:cms6 : Show backlinks
23tag:ros6 : Show backlinks
24tag:ppdf5 : Show backlinks
25nap_document5 : Show backlinks
26nap:electronic_identification_for_public_government_clients5 : Show backlinks
27tag:identita5 : Show backlinks
28nap:universalni_kontaktni_misto5 : Show backlinks
29nar_document:modeling_offices_and_their_architectures4 : Show backlinks
30nar_document:structure_of_modelled_architectures4 : Show backlinks
31nap:communication_infrastructure_of_public_government4 : Show backlinks
32tag:vdf4 : Show backlinks
33nap:electronic_identification_for_clients_of_public_government4 : Show backlinks
34tag:identity_provider4 : Show backlinks
35tag:reference_interface4 : Show backlinks
36tag:referencni_rozhrani4 : Show backlinks
37tag:navod4 : Show backlinks
38tag:kzmu4 : Show backlinks
39tag:inspire4 : Show backlinks
40tag:idp4 : Show backlinks
41tag:video4 : Show backlinks
42tag:service_provider4 : Show backlinks
43tag:eop4 : Show backlinks
44nap:information_accessibility4 : Show backlinks
45tag:czechpoint4 : Show backlinks
46tag:cms24 : Show backlinks
47tag:building_block4 : Show backlinks
48tag:bb4 : Show backlinks
49tag:ais4 : Show backlinks
50tag:identity3 : Show backlinks
51tag:editorske_ais3 : Show backlinks
52tag:editorial_ais3 : Show backlinks
53tag:isds3 : Show backlinks
54tag:topic_area3 : Show backlinks
55tag:udaje3 : Show backlinks
56tag:open_data3 : Show backlinks
57tag:pvs3 : Show backlinks
58tag:propojeny_datovy_fond3 : Show backlinks
59nap_document:rules_for_functional_units_of_the_architecture_of_individual_offices3 : Show backlinks
60nap:evidence_udaju_o_subjects3 : Show backlinks
61https:archi.gov.cz_nap:elektronicka_fakturace3 : Show backlinks
62nap:electronic_actions_and_delivery3 : Show backlinks
63nap:information_system_integration3 : Show backlinks
64nap:unified_identity_space_of_public_government3 : Show backlinks
65nap_document:rules_for_functional_units_architecture3 : Show backlinks
66methods_document:predpoklady_a_vychodiska_rizeni_ict3 : Show backlinks
67methods_document:introduction3 : Show backlinks
68methods_document:cooperation_with_other_offices_and_egovernment3 : Show backlinks
69nap:electronic_invoicing3 : Show backlinks
70nap:portaly_verejne_spravy_a_soukromopravnich_uzivatelnich_udaju3 : Show backlinks
71method_document:rizeni_jednotlivych_ict_reseni3 : Show backlinks
72nap:pseudonymisation_of_the_entity_in_the_database3 : Show backlinks
73knowledge_base:ga_ppdf3 : Show backlinks
74https:archi.gov.cz_nap:portal_obcana3 : Show backlinks
75nap:system_document_management3 : Show backlinks
76tag:dmz2 : Show backlinks
77nap_document:architecture_and_sdilene_service_public_government_cr2 : Show backlinks
78nap:reference_events2 : Show backlinks
79tag:sdileni2 : Show backlinks
80nap_document:architecture_a_sdilene_sluzby_verejne_spravy_cr2 : Show backlinks
81tag:reference_data2 : Show backlinks
82tag:bankid2 : Show backlinks
83tag:veklep2 : Show backlinks
84tag:eklep2 : Show backlinks
85tag:vendor2 : Show backlinks
86tag:verejna_sprava2 : Show backlinks
87tag:aiseo2 : Show backlinks
88tag:aisc2 : Show backlinks
89nap:narodni_datova_center2 : Show backlinks
90tag:i.ca2 : Show backlinks
91tag:agenda2 : Show backlinks
92tag:accessiblity2 : Show backlinks
93tag:zelenec2 : Show backlinks
94tag:egc2 : Show backlinks
95nap:integration_of_information_systems2 : Show backlinks
96nap:integration_information_systemu2 : Show backlinks
97nap_document:architecture_and_sdilene_services_of_public_government_cr2 : Show backlinks
98tag:egon2 : Show backlinks
99tag:prostorova_data2 : Show backlinks
100nap:systems_services_associated_with_legal_order_legislation2 : Show backlinks
101nap_document:introduction2 : Show backlinks
102tag:sdilene_agendove_is2 : Show backlinks
103tag:referencni_udaje2 : Show backlinks
104tag:elegislativa2 : Show backlinks
105tag:essl2 : Show backlinks
106nap:sdilene_agendove_is_in_prenesene_pusobnosti2 : Show backlinks
107tag:dns2 : Show backlinks
108tag:esel2 : Show backlinks
109nap:public_datovy_fund2 : Show backlinks
110tag:sms2 : Show backlinks
111tag:spatial_data2 : Show backlinks
112tag:starcos2 : Show backlinks
113tag:datovka2 : Show backlinks
114tag:dtm2 : Show backlinks
115tag:datove_schranky2 : Show backlinks
116tag:front-end2 : Show backlinks
117tag:esbirka2 : Show backlinks
118tag:czp2 : Show backlinks
119tag:government_cloud2 : Show backlinks
120nap:public_datovy_fond2 : Show backlinks
121tag:cznic2 : Show backlinks
122tag:gcloud2 : Show backlinks
123tag:eobcanka2 : Show backlinks
124tag:cloud2 : Show backlinks
125nap_document:architectonic_vision_e_government_cr2 : Show backlinks
126nap:portaly_verejne_spravy_a_soukromopravnich_uzivatel_udaju2 : Show backlinks
127tag:geoinfostrategie2 : Show backlinks
128tag:elektronicky_obcansky_prukaz2 : Show backlinks
129tag:uep2 : Show backlinks
130tag:ukm2 : Show backlinks
131tag:geoportal2 : Show backlinks
132tag:cis2 : Show backlinks
133tag:ndc2 : Show backlinks
134tag:egovernment_cloud2 : Show backlinks
135nar_document:guidelines_and_techniques_for_architecture_creation2 : Show backlinks
136tag:obcanka2 : Show backlinks
137nap_document:rules_of_creation_and_administration_of_the_architecture_of_individual_offices2 : Show backlinks
138tag:kaas2 : Show backlinks
139tag:kivs2 : Show backlinks
140tag:mojeid2 : Show backlinks
141tag:ocm2 : Show backlinks
142tag:od2 : Show backlinks
143methods_document:procedure_and_change_implementation_plan2 : Show backlinks
144tag:jip2 : Show backlinks
145tag:odok2 : Show backlinks
146tag:po2 : Show backlinks
147icr2 : Show backlinks
148tag:otevrena_data2 : Show backlinks
149knowledge_base:functional_unit2 : Show backlinks
150nar_document:reference_models_and_classification_frames2 : Show backlinks
151tag:opendata2 : Show backlinks
152tag:olsanska2 : Show backlinks
153tag:jip_kaas2 : Show backlinks
154nap_document:rules_of_creation_and_administration_of_the_authority_architecture_of_individual_authorities2 : Show backlinks
155tag:narodni_identitni_prostor2 : Show backlinks
156nap:document_management2 : Show backlinks
157dictionary_egov2 : Show backlinks
158tag:nipi2 : Show backlinks
159tag:iseo2 : Show backlinks
160nap:communication_infrastructure_public_government2 : Show backlinks
161tag:nkod2 : Show backlinks
162nap:communication_infrastructure2 : Show backlinks
163nap:basic_registries2 : Show backlinks
164nap:basic_registers2 : Show backlinks
165nap_document:rules_of_creation_and_maintenance_of_the_city_architecture_of_one_office2 : Show backlinks
166tag:national_identity_space2 : Show backlinks
167nap:spatial_data2 : Show backlinks
168tag:isvs2 : Show backlinks
169tag:registr_osob1 : Show backlinks
170tag:oots1 : Show backlinks
171tag:ohlaseni_agendy1 : Show backlinks
172tag:samoobsluzny_portal1 : Show backlinks
173tag:samoobsluzny1 : Show backlinks
174tag:official_s_portal1 : Show backlinks
175tag:registr_prav_a_povinnosti1 : Show backlinks
176tag:registr_uzemni_identifikace_adres_a_nemovitosti1 : Show backlinks
177tag:representation1 : Show backlinks
178nap:record_udaju_o_subjects1 : Show backlinks
179tag:notifikace1 : Show backlinks
180nap:public_government_communications_infrastructure1 : Show backlinks
181tag:notification1 : Show backlinks
182tag:obcansky_prukaz1 : Show backlinks
183tag:predavani1 : Show backlinks
184tag:registr_obyvatel1 : Show backlinks
185tag:public_administration_communication_infrastructure1 : Show backlinks
186tag:qualified_provider1 : Show backlinks
187tag:qualified_administrator1 : Show backlinks
188nap:reference_udaje1 : Show backlinks
189tag:portals1 : Show backlinks
190tag:portaly1 : Show backlinks
191tag:public_administration_portal1 : Show backlinks
192tag:pseudonymizace1 : Show backlinks
193tag:portal_urednika1 : Show backlinks
194tag:pseudonymisation1 : Show backlinks
195tag:povinnosti1 : Show backlinks
196tag:samostatna_pusobnost1 : Show backlinks
197nap:register_udaju_subjects1 : Show backlinks
198tag:pristupnost1 : Show backlinks
199tag:prenesena_pusobnost1 : Show backlinks
200tag:portal_verejne_spravy1 : Show backlinks
201tag:portal_otevrenych_dat1 : Show backlinks
202tag:register_of_territorial_identification_addresses_and_real_estate1 : Show backlinks
203tag:organisation_change_management1 : Show backlinks
204tag:open1 : Show backlinks
205nap:sdilene_agendove_is_for_separate_authority1 : Show backlinks
206tag:open_data_portal1 : Show backlinks
207tag:register_of_rights_and_duties1 : Show backlinks
208tag:opravneni1 : Show backlinks
209nap:sdilene_agendove_is_for_samostatnou_pusobnost1 : Show backlinks
210tag:organisational_change1 : Show backlinks
211tag:portal_obcana1 : Show backlinks
212tag:organizacni_zmeny1 : Show backlinks
213tag:organization_change_management1 : Show backlinks
214tag:ovs1 : Show backlinks
215tag:passport1 : Show backlinks
216nap:reference_interfaces1 : Show backlinks
217tag:population_register1 : Show backlinks
218tag:ramcova_dohoda1 : Show backlinks
219tag:register_of_persons1 : Show backlinks
220nap_document:rules_of_the_creation_and_maintenance_of_the_architecture_of_the_individual_offices1 : Show backlinks
221tag:sdg1 : Show backlinks
222methods_document:rizeni_jednotlivych_ict1 : Show backlinks
223methods_document:current_and_target_state_of_risk_management1 : Show backlinks
224methods_document:individual_ict_reseni1 : Show backlinks
225methods_document:management_at_the_level_of_the_ict_ovs_unit1 : Show backlinks
226methods_document:overview_klicovych_povinnosti_rizeni_ict1 : Show backlinks
227methods_document:overviews_of_key_implementation_responsibilities1 : Show backlinks
228methods_document:prehledy_klicovych_povinnosti_rizeni_ict1 : Show backlinks
229methods_document:procedure_and_plan1 : Show backlinks
230methods_document:rizeni_at_uvar_ict_level1 : Show backlinks
231methods_document:rizeni_jednotlivych_ict_reseni1 : Show backlinks
232methods_document:cooperation_with_other_offices_of_the_authority_and_government1 : Show backlinks
233methods_document:rizeni_na_urovni_utvarni_ict1 : Show backlinks
234methods_document:soucasny_a_cilovy_stav_rizeni_ict1 : Show backlinks
235methods_dokument:introduction1 : Show backlinks
236methods_dokument:rizeni_at_uravni_utvaru_ict1 : Show backlinks
237metod_dokument:rizeni_jednotlivych_ict1 : Show backlinks
238metody_dokument:rizeni_na_urovni_uravni_utvaru_ict1 : Show backlinks
239metody_dokument:rizeni_na_urovni_utvar_ict1 : Show backlinks
240metody_dokument:rizeni_na_urovni_utvarni_ict1 : Show backlinks
241nap:communication_infrastructure_verejne_spravy1 : Show backlinks
242methods_document:cooperation_with_other_units_of_the_authority_and_egovernment1 : Show backlinks
243methods_document:cooperation_with_other_office_and_egovernment_utilities1 : Show backlinks
244nap:electronic_identification_for_clients_in_public_government1 : Show backlinks
245discussion1 : Show backlinks
246methods_document:cooperation_with_other_office_and_egovernment_departments1 : Show backlinks
247iccr1 : Show backlinks
248ikcr:list_digitalnich_zmocnencu1 : Show backlinks
249knowledge_base:ik_ovs1 : Show backlinks
250knowledge_baze:ik_ovs1 : Show backlinks
251method_document1 : Show backlinks
252method_document:rizeni_na_urovni_utvar_ict1 : Show backlinks
253methods_document:assumptions_and_outcomes_of_risk_management_ict1 : Show backlinks
254methods_document:celkovy_dokument1 : Show backlinks
255methods_document:cooperation_with_other_authority_and_egovernment_entities1 : Show backlinks
256nap:editorial_ais1 : Show backlinks
257nap:electronic_identification_for_clients_public_government1 : Show backlinks
258tag:sdilene_analyticke_is1 : Show backlinks
259tag:sluzby1 : Show backlinks
260tag:technicka1 : Show backlinks
261tag:technical1 : Show backlinks
262tag:tco1 : Show backlinks
263tag:system_notifications1 : Show backlinks
264nap:pseudonymisation_of_the_entity_in_the_datavf1 : Show backlinks
265tag:spuu1 : Show backlinks
266tag:spisovka1 : Show backlinks
267tag:spisova_sluzba1 : Show backlinks
268tag:source1 : Show backlinks
269tag:shared_services1 : Show backlinks
270tag:total_cost_of_ownership1 : Show backlinks
271tag:shared_operational_is1 : Show backlinks
272tag:shared_analytical_is1 : Show backlinks
273tag:shared_agenda_is1 : Show backlinks
274tag:shared_agency_is1 : Show backlinks
275tag:services1 : Show backlinks
276nap:pseudonymisation_of_the_entity_in_the_datavy_fund1 : Show backlinks
277tag:service_catalog1 : Show backlinks
278tag:sdilene_sluzby1 : Show backlinks
279tag:sdilene_provozni_is1 : Show backlinks
280tag:thematic_area1 : Show backlinks
281nap:portals_public_government_and_private_data_users1 : Show backlinks
282nap:electronic_identification_for_public_government1 : Show backlinks
283tag:zoisvs1 : Show backlinks
284wiki:pagename1 : Show backlinks
285wiki:nonexisting1 : Show backlinks
286nap:electronic_ukony_a_dorucovani1 : Show backlinks
287nap:elektronicka_identifika_pro_klienty_verejne_spravy1 : Show backlinks
288nap:evidence_udaju_o_subjeech1 : Show backlinks
289nap:integration_informacnich_systemu1 : Show backlinks
290nap:linked_data_fund1 : Show backlinks
291tag:ztotozneni1 : Show backlinks
292tag:zr_kompozitni1 : Show backlinks
293tag:zdrojovy1 : Show backlinks
294tag:universal_contact_point1 : Show backlinks
295tag:zastupovani1 : Show backlinks
296nap:national_datacenters1 : Show backlinks
297nap:portal_citizen1 : Show backlinks
298tag:vapenka1 : Show backlinks
299tag:uzivatelske_notifikace1 : Show backlinks
300tag:utok1 : Show backlinks
301tag:user_notifications1 : Show backlinks
302tag:uplne_elektronicke_podani1 : Show backlinks
303tag:univerzalni_kontaktni_misto1 : Show backlinks
304tag:systemove_notifikace1 : Show backlinks
305tag:mandaty_v_elektronicke_komunikaci1 : Show backlinks
306tag:ndc_blok1 : Show backlinks
307search:search_page_overview1 : Show backlinks
308tag:agendovy_model1 : Show backlinks
309tag:agenda_reporting1 : Show backlinks
310tag:agenda_model1 : Show backlinks
311tag:accessibility1 : Show backlinks
312tag:365_20001 : Show backlinks
313nap_document:architecture_and_sdilene_services_general_government_cr1 : Show backlinks
314some:namespaces1 : Show backlinks
315nap_document:architecture_and_sdilene_services_public_government_cr1 : Show backlinks
316nap_document:architecture_and_sdilene_services_verejne_spravy_cr1 : Show backlinks
317tag:anti-vendor_lock_in1 : Show backlinks
318nap_document:architecture_and_sdilene_sluzby_verejne_spravy_cr1 : Show backlinks
319nap_document:models_nap_in_central_offices1 : Show backlinks
320nap_document:models_nap_in_central_reservoir_and_in_ovs1 : Show backlinks
321playground:playground1 : Show backlinks
322nap_document:rules_for_creation_and_administration_of_the_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
323nap_document:rules_for_creation_and_administration_of_the_architecture_of_the_individual_offices1 : Show backlinks
324nap_document:rules_for_creation_and_administration_of_the_authority_architecture_of_individual_authorities1 : Show backlinks
325nap_document:rules_for_creation_and_maintenance_of_the_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
326nap_document:architecture_and_sdilene_service_government_cr1 : Show backlinks
327tag:anti_vendor_lock_in1 : Show backlinks
328nap_document:rules_for_creation_and_maintenance_of_the_architecture_of_the_uniform_offices1 : Show backlinks
329tag:centralni_misto_sluzeb1 : Show backlinks
330tag:data1 : Show backlinks
331nap_document:architectural_vision_e_government_cr1 : Show backlinks
332tag:composite_services1 : Show backlinks
333nap_document:architecture_a_sdilene_service_public_government_cr1 : Show backlinks
334nap_document:architecture_a_sdilene_services_of_public_government_cr1 : Show backlinks
335tag:citizen_portal1 : Show backlinks
336tag:cestovni_pas1 : Show backlinks
337tag:centralni_nakup1 : Show backlinks
338tag:central_purchasing1 : Show backlinks
339tag:authorisation1 : Show backlinks
340tag:central_point_of_service1 : Show backlinks
341tag:celkove_naklady_vlastnictvi1 : Show backlinks
342tag:catalog1 : Show backlinks
343nap_document:architecture_a_sdilene_services_public_government_cr1 : Show backlinks
344tag:bezpecnost1 : Show backlinks
345nap_document:architecture_a_sdilene_services_verejne_spravy_cr1 : Show backlinks
346tag:ndc_block1 : Show backlinks
347tag:bankovni_identita1 : Show backlinks
348tag:bankni_identita1 : Show backlinks
349nap_document:rules_for_creation_and_maintenance_of_the_architecture_of_the_individual_authorities1 : Show backlinks
350nap_document:rules_for_creation_and_maintenance_of_the_authority_architecture1 : Show backlinks
351tag:data_records1 : Show backlinks
352nar_document:architectural_skills_utvary_and_organy1 : Show backlinks
353nar_document:introduction1 : Show backlinks
354nar_document:guidelines_and_techniques_for_creating_architectures1 : Show backlinks
355nar_document:frame_content_and_output_of_architectures1 : Show backlinks
356nar_document:frame_content_and_output_architectures1 : Show backlinks
357nar_document:architektonicke_uloziste_a_tool1 : Show backlinks
358nar_document:architektonicke_uloziste_a_nastroj1 : Show backlinks
359nar_document:architecture_creation_process1 : Show backlinks
360nar_document:architectural_work_process1 : Show backlinks
361nar_document:architectural_skills_formations_and_organs1 : Show backlinks
362nar_document:process_of_creating_architectures1 : Show backlinks
363nar_document1 : Show backlinks
364nap_document:rules_of_creation_and_administration_of_the_ctyrvrstve_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
365nap_document:rules_of_creation_and_administration_of_the_ctyrvrstve_architecture_of_the_unified_offices1 : Show backlinks
366nap_document:rules_of_creation_and_maintenance_of_the_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
367nap_document:rules_of_creation_and_maintenance_of_the_authority_architecture_of_individual_authorities1 : Show backlinks
368nap_document:rules_of_the_creation_and_administration_of_the_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
369nap_document:rules_of_the_creation_and_administration_of_the_architecture_of_the_individual_authorities1 : Show backlinks
370nap_document:rules_of_the_creation_and_administration_of_the_architecture_of_the_individual_offices1 : Show backlinks
371nap_document:rules_of_the_creation_and_administration_of_the_authority_architecture_of_individual_authorities1 : Show backlinks
372nap_document:rules_of_creation_and_administration_of_the_authority_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
373nar_document:ramec_content_and_output_architectures1 : Show backlinks
374nap_document:rules_for_creation_and_maintenance_of_the_own_ctyrvrstve_architecture_of_one_office1 : Show backlinks
375nap_document:rules_for_functional_units_of_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
376nap_document:rules_for_functional_architecture_entities1 : Show backlinks
377nap_document:rules_for_functional_architecture_integrity1 : Show backlinks
378nap_document:rules_for_functional_architecture_units1 : Show backlinks
379nap_document:rules_for_functional_units_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
380np:unified_obsluzne_kanaly_uredniku1 : Show backlinks
381np:systemy_sluzby_spojene_spojene_pravnim_radem_legislativou1 : Show backlinks
382np:sdilene_agendove_is_for_samostatnou_pusobnost1 : Show backlinks
383nap_document:rules_for_functional_units_architecture_of_one_authority1 : Show backlinks
384nap_document:rules_for_functional_units_of_the_architecture_of_individual_urals1 : Show backlinks
385nar_document:reference_models_and_classification_frameworks1 : Show backlinks
386nap_document:rules_for_functional_units_of_the_architecture_of_one_offices1 : Show backlinks
387nap_document:rules_for_functional_units_of_the_architecture_of_single_offices1 : Show backlinks
388nap_document:rules_for_functional_whole_architecture_of_individual_offices1 : Show backlinks
389nap_document:rules_for_the_creation_and_maintenance_of_the_own_ctyrvrvrstve_architecture_jednotlivych_uradu1 : Show backlinks
390nap_document:rules_for_the_functional_architecture_of_uniform_offices1 : Show backlinks
391nap_document:rules_of_creation_and_adjustment_of_the_ctyrvrstve_architecture_of_the_unified_authority1 : Show backlinks
392nap_document:rules_of_creation_and_administration_of_the_architecture_of_the_uniform_offices1 : Show backlinks
393nar_document:structure_modelovanych_architectures1 : Show backlinks
394nar_document:structure_modelled_architectures1 : Show backlinks
395tag:data_mailboxes1 : Show backlinks
396tag:basic_registers_information_system1 : Show backlinks
397tag:data_trunk1 : Show backlinks
398tag:interconnected_data_pool1 : Show backlinks
399tag:kvalifikovany_poskytovatel1 : Show backlinks
400tag:komunikacni_infrastruktura_verejne_spravy1 : Show backlinks
401tag:kompozitni_sluzby1 : Show backlinks
402tag:kod1 : Show backlinks
403tag:jmeno_heslo1 : Show backlinks
404tag:jednotna_digitalni_brana1 : Show backlinks
405nap:shared_statistical_systems1 : Show backlinks
406tag:isgsb1 : Show backlinks
407tag:is_integration1 : Show backlinks
408tag:invoicing1 : Show backlinks
409tag:integrace_is1 : Show backlinks
410tag:kyber1 : Show backlinks
411tag:informacni_system_zakladnich_registru1 : Show backlinks
412tag:independent_competence1 : Show backlinks
413tag:ikcr1 : Show backlinks
414nap:systems_services_associated_with_the_legal_council1 : Show backlinks
415nap:unified_identity_space_for_public_government1 : Show backlinks
416tag:datovy_fond1 : Show backlinks
417tag:identitat1 : Show backlinks
418nap:unified_service_channels_of_officials1 : Show backlinks
419tag:identifikator1 : Show backlinks
420tag:identifikacni_doklad1 : Show backlinks
421tag:kvalifikovany_spravce1 : Show backlinks
422tag:kyberbezpecnost1 : Show backlinks
423tag:identification_document1 : Show backlinks
424tag:message1 : Show backlinks
425nap:sdilene_provozozni_informacni_systemy1 : Show backlinks
426tag:national_point1 : Show backlinks
427tag:national_data_centres1 : Show backlinks
428tag:narodni_datova_centra1 : Show backlinks
429tag:narodni_bod1 : Show backlinks
430tag:name_password1 : Show backlinks
431tag:mobilni_klic_egovernmentu1 : Show backlinks
432tag:mobilni_klic1 : Show backlinks
433tag:mobile_call_egovernment1 : Show backlinks
434tag:mobile_call1 : Show backlinks
435tag:mapa1 : Show backlinks
436nap:shared_operational_information_systems1 : Show backlinks
437tag:map1 : Show backlinks
438nap_document:rules_of_the_creation_and_maintenance_of_the_architecture_of_the_individual_authorities1 : Show backlinks
439tag:mandaty1 : Show backlinks
440tag:mandates_in_electronic_communication1 : Show backlinks
441tag:mandates1 : Show backlinks
442tag:mandate1 : Show backlinks
443tag:mandat1 : Show backlinks
444tag:linked_data_pool1 : Show backlinks
445tag:linked_data_fund1 : Show backlinks
446tag:limestone1 : Show backlinks
447tag:identifier1 : Show backlinks
448tag:identity_card1 : Show backlinks
449tag:evidence_udaju1 : Show backlinks
450tag:efaktura1 : Show backlinks
451tag:dynamic_purchasing_system1 : Show backlinks
452tag:dynamicky_nakupni_system1 : Show backlinks
453tag:editori_editori1 : Show backlinks
454tag:editors_composite1 : Show backlinks
455tag:framework_agreement1 : Show backlinks
456tag:editors_zr1 : Show backlinks
457tag:file_service1 : Show backlinks
458nap:verejny_datovy_fund1 : Show backlinks
459tag:fakturace1 : Show backlinks
460nap:unified_service_channels_of_uredniku1 : Show backlinks
461tag:faktura1 : Show backlinks
462nap:universal_contact_mistress1 : Show backlinks
463tag:efakturace1 : Show backlinks
464nap:universal_kontaktni_misto1 : Show backlinks
465tag:einvoicing1 : Show backlinks
466tag:einvoice1 : Show backlinks
467tag:eid1 : Show backlinks
468nap:uplne_electronic_filing1 : Show backlinks
469tag:egon_services1 : Show backlinks
470tag:full_electronic_submission1 : Show backlinks
471tag:doklady1 : Show backlinks
472tag:egon_sluzby1 : Show backlinks
473tag:geoinformation1 : Show backlinks
474tag:ict_produkty1 : Show backlinks
475tag:datovy_kmen1 : Show backlinks
476tag:definice1 : Show backlinks
477tag:digitalni1 : Show backlinks
478tag:ict_products1 : Show backlinks
479tag:definition1 : Show backlinks
480tag:geoinformace1 : Show backlinks
481nap:unified_service_channels_of_the_office1 : Show backlinks
482tag:delegated_competence1 : Show backlinks
483tag:demilitarised_zone1 : Show backlinks
484tag:demilitarizovana_zona1 : Show backlinks
485tag:digital1 : Show backlinks
486tag:digital_service1 : Show backlinks

Valid

# ID TitleLinks
1nap:egsbeGovernment On-Line Service Bus / Informační systém sdílené služby56 : Show backlinks
2nap:propojeny_datovy_fondPropojený datový fond49 : Show backlinks
3nap:iszrInformační systém základních registrů48 : Show backlinks
4ikcrInformační koncepce ČR47 : Show backlinks
5nap:rppRegistr práv a povinností45 : Show backlinks
6nap:niaNárodní identitní autorita44 : Show backlinks
7nap:referencni_rozhraniReferenční rozhraní veřejné správy41 : Show backlinks
8nap:elektronicke_ukony_a_dorucovaniElektronické úkony a doručování39 : Show backlinks
9nap:portal_obcanaPortál občana a portál veřejné správy39 : Show backlinks
10nap:komunikacni_infrastruktura_verejne_spravyKomunikační infrastruktura veřejné správy39 : Show backlinks
11znalostni_bazeRozšiřující znalostní báze Architektury eGovernmentu ČR38 : Show backlinks
12nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravyIdentifikace klientů veřejné správy37 : Show backlinks
13nap:zakladni_registryZákladní registry37 : Show backlinks
14nap:portaly_verejne_spravy_a_soukromopravnich_uzivatelu_udajuPortály veřejné správy a soukromoprávních uživatelů údajů35 : Show backlinks
15nap:univerzalni_kontaktni_mistoUniverzální kontaktní místo33 : Show backlinks
16nap:egovernment_cloudeGovernment cloud29 : Show backlinks
17nap:system_spravy_dokumentuSystémy správy dokumentů29 : Show backlinks
18nap:agendovy_model_verejne_spravyAgendový model veřejné správy26 : Show backlinks
19nap:notifikaceSystémové a uživatelské notifikace, hlavní principy a rozdíly25 : Show backlinks
20nap:robRegistr obyvatel25 : Show backlinks
21nap:verejny_datovy_fondVeřejný datový fond24 : Show backlinks
22nap:editorske_aisEditorské agendové informační systémy22 : Show backlinks
23nap_dokumentNárodní architektonický plán21 : Show backlinks
24nap:rosRegistr osob20 : Show backlinks
25nap:czechpointCzechPOINT20 : Show backlinks
26nap:ejfoEvidence jiných fyzických osob17 : Show backlinks
27nap:evidence_udaju_o_subjektechEvidence subjektů17 : Show backlinks
28nap:ziskavani_referencnich_udajuZpůsoby získání referenčních údajů ze ZR16 : Show backlinks
29nap:cisCizinecký informační systém16 : Show backlinks
30nap:jednotny_identitni_prostor_verejne_spravyJednotný identitní prostor veřejné správy15 : Show backlinks
31slovnik_egovSlovník pojmů eGovernmentu15 : Show backlinks
32znalostni_baze:metodika_sluzeb_vsMetodika pro evidenci služeb VS, jejich úkonů a plánu digitalizace14 : Show backlinks
33nap:metropolitni_sitePřipojování Metropolitních sítí do CMS14 : Show backlinks
34nap:itsIntegrovaná Telekomunikační Síť14 : Show backlinks
35nap:katalog_sluzebKatalog služeb veřejné správy14 : Show backlinks
36nap:uplne_elektronicke_podaniÚplné elektronické podání14 : Show backlinks
37nap_dokument:pravidla_pro_funkcni_celky_architektury_jednotlivych_uraduZpůsoby využívání sdílených služeb, funkčních celků a tematických oblastí jednotlivými úřady13 : Show backlinks
38nap:iseoInformační systém Evidence obyvatel13 : Show backlinks
39nap:pseudonymizace_subjektu_v_datovem_fonduPseudonymizace subjektů v datovém fondu úřadu13 : Show backlinks
40nap:referencni_udajeReferenční údaje12 : Show backlinks
41uvod_schvalovaniInformace ke schvalování projektů eGovernmentu12 : Show backlinks
42metody_dokumentMetody řízení ICT veřejné správy ČR12 : Show backlinks
43nap:narodni_datova_centraNárodní datová centra12 : Show backlinks
44nap:nia_eopeObčanka11 : Show backlinks
45nap:katalog_cloudKatalog cloud computingu11 : Show backlinks
46nap:pristupnost_informaciPřístupnost informací11 : Show backlinks
47nap:isdsInformační systém datových schránek11 : Show backlinks
48uvod_klicove_oblastiKlíčové oblasti architektury eGovernmentu11 : Show backlinks
49nap:jednotne_obsluzne_kanaly_urednikuJednotné obslužné kanály úředníků11 : Show backlinks
50metody_dokument:spoluprace_s_ostatnimi_utvary_uradu_a_egovernmentuSpolupráce s ostatními útvary úřadu a eGovernmentu11 : Show backlinks
51nap:ruianRegistr územní identifikace adres a nemovitostí11 : Show backlinks
52nar_dokument:struktura_modelovanych_architekturStruktura modelovaných architektur11 : Show backlinks
53nar_dokumentNárodní architektonický rámec11 : Show backlinks
54nap:systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativouSystémy a služby spojené s právním řádem a legislativou11 : Show backlinks
55nap:inspireSdílené služby INSPIRE10 : Show backlinks
56nap:integrace_informacnich_systemuIntegrace informačních systémů10 : Show backlinks
57metody_dokument:rizeni_jednotlivych_ict_reseniŘízení jednotlivých ICT řešení10 : Show backlinks
58nap:elektronicka_fakturaceElektronická fakturace10 : Show backlinks
59startUvítání a obsah webu10 : Show backlinks
60znalostni_baze:faq_niaČasté otázky související s využíváním NIA10 : Show backlinks
61znalostni_baze:funkcni_celekFunkční celek9 : Show backlinks
62nap:kontextKontext eGSB/ISSS9 : Show backlinks
63nap:sdilene_statisticke_systemySdílené statistické, analytické a výkaznické systémy9 : Show backlinks
64nap:mobilni_klic_egovMobilní klíč eGovernmentu9 : Show backlinks
65uvod_dokumentyNárodní architektonické dokumenty9 : Show backlinks
66nap:sdilene_provozni_informacni_systemySdílené provozní informační systémy9 : Show backlinks
67znalostni_baze:archivni_formatyNárodní standard formátů pro archivaci9 : Show backlinks
68nap:nia_1caI.CA9 : Show backlinks
69nap:nia_bankidBankovní identita9 : Show backlinks
70nap:nia_idNIA ID9 : Show backlinks
71nap:nia_mojeidMojeID9 : Show backlinks
72nap:sdilene_agendove_is_v_prenesene_pusobnostiSdílené agendové IS v přenesené působnosti9 : Show backlinks
73metody_dokument:rizeni_na_urovni_utvaru_ictŘízení na úrovni útvaru ICT OVS9 : Show backlinks
74znalostni_baze:ga_ppdfGlobální architektura propojeného datového fondu9 : Show backlinks
75nap_dokument:architektura_a_sdilene_sluzby_verejne_spravy_crPopis sdílených služeb, funkčních celků a tematických oblastí veřejné správy ČR8 : Show backlinks
76nar_dokument:modelujici_urady_a_jejich_architekturyModelující úřady a jejich architektury8 : Show backlinks
77znalostni_baze:ik_ovsOsnova vzorové informační koncepce OVS8 : Show backlinks
78znalostni_baze:utlum_rcUtlumování rodného čísla a jeho využívání ve veřejné správě8 : Show backlinks
79nar_dokument:ramec_obsahu_a_vystupu_architekturRámec obsahu a výstupů architektur8 : Show backlinks
80nap:prostorova_dataProstorová data a služby nad prostorovými daty8 : Show backlinks
81nap:sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnostSdílené agendové IS pro samostatnou působnost8 : Show backlinks
82nap:otevrena_dataOtevřená data8 : Show backlinks
83nap:faisFormulářový agendový informační systém8 : Show backlinks
84nar_dokument:proces_tvorby_architekturProces tvorby architektur8 : Show backlinks
85nap_dokument:pravidla_tvorby_a_udrzby_vlastni_ctyrvrstve_architektury_jednotlivych_uraduArchitektura úřadu v kontextu veřejné správy a jejích vrstvách architektury7 : Show backlinks
86nar_dokument:referencni_modely_a_klasifikacni_ramceReferenční modely a klasifikační rámce7 : Show backlinks
87metody_dokument:predpoklady_a_vychodiska_rizeni_ictPředpoklady a východiska řízení ICT OVS7 : Show backlinks
88metody_dokument:uvodÚvod7 : Show backlinks
89metody_dokument:postup_a_plan_realizace_zmenPostup a plán realizace změn (Roadmap)6 : Show backlinks
90znalostni_baze:benchmarkverejnespravyBenchmark veřejné správy6 : Show backlinks
91znalostni_baze:digitalni_priruckaPříručka‌ ‌plánování‌ ‌digitalizace‌ ‌služeb‌ ‌veřejné‌ ‌správy‌ ‌ČR‌6 : Show backlinks
92znalostni_baze:seznam_agendAgendy veřejné správy6 : Show backlinks
93nap_dokument:architektonicka_vize_e_governmentu_crArchitektonická vize eGovernmentu ČR6 : Show backlinks
94nap_dokument:modely_nap_v_centralnim_ulozisti_a_v_ovsModely Národního architektonického plánu6 : Show backlinks
95nap_dokument:uvodÚvod6 : Show backlinks
96znalostni_baze:aisp_editace_udajuNávod na editaci údajů o informačních systémech veřejné správy v Katalogu ISVS6 : Show backlinks
97nar_dokument:pokyny_a_techniky_pro_tvorbu_architekturyPokyny a techniky pro tvorbu architektury6 : Show backlinks
98znalostni_baze:raci_formularRACI matice osob zodpovědných za vyplnění formuláře žádosti o stanovisko OHA5 : Show backlinks
99znalostni_baze:platebni_branyTechnická specifikace platební brány5 : Show backlinks
100metody_dokument:soucasny_a_cilovy_stav_rizeni_ictSoučasný a cílový stav řízení ICT VS ČR5 : Show backlinks
101znalostni_baze:sdg_ootsJednotná digitální brána (SDG) a systém pouze jednou (OOTS)5 : Show backlinks
102znalostni_baze:evk_cms2_maleobceextranet002Extranet v CMS - Žádost o přístup5 : Show backlinks
103znalostni_baze:prezentaceVýstupy z jednání pracovních skupin, prezentace a výsledky připomínkových řízení5 : Show backlinks
104nar_dokument:architektonicke_uloziste_a_nastrojArchitektonické úložiště a nástroj5 : Show backlinks
105nar_dokument:architektonicke_dovednosti_utvary_a_organyArchitektonické dovednosti, útvary a orgány5 : Show backlinks
106znalostni_baze:doporuceni_sprava_programovych_prostredkuDoporučení k zajištění splnění Pravidel, zásad a způsobu pořizování, správy a užívání programových prostředků5 : Show backlinks
107znalostni_baze:sprava_programovych_prostredkuPravidla, zásady a způsob pořizování, správy a užívání programových prostředků5 : Show backlinks
108znalostni_baze:osvedceniOsvědčení o digitálním úkonu5 : Show backlinks
109znalostni_baze:evk_cms2_maleobceextranet001Přístup do Extranetu vytvořeného v CMS5 : Show backlinks
110znalostni_baze:vzorove_zadostiVzorové žádosti a formuláře z procesu posuzování ICT projektů/záměrů OHA5 : Show backlinks
111nap_dokument:celkovy_dokumentNárodní architektonický plán5 : Show backlinks
112znalostni_baze:metodika_tcoMetodika výpočtu TCO ICT služeb veřejné správy5 : Show backlinks
113metody_dokument:prehledy_klicovych_povinnosti_rizeni_ictPřehledy klíčových povinností při řízení ICT VS5 : Show backlinks
114znalostni_baze:vendorlockAnti Vendor lock-in - Nevýhodná ujednání ve smlouvách na dodávku ICT produktů5 : Show backlinks
115znalostni_baze:aisp_navod_plnyPodrobný návod na přihlášení do AIS RPP Působnostní5 : Show backlinks
116znalostni_baze:aisp_hromadna_editace_sluzebNávod na provádění hromadných změn ve službách VS5 : Show backlinks
117znalostni_baze:stavebni_blokStavební blok5 : Show backlinks
118znalostni_baze:evk_cms_2fauthisac001Dvoufaktorové ověření VPN – motivace, nastavení a používání5 : Show backlinks
119znalostni_baze:evk_cms2_maleobceextranet003Extranet v CMS - Předávací protokol5 : Show backlinks
120znalostni_baze:opravneni_udajeVyužívání oprávnění na údaje jiných informačních systémů4 : Show backlinks
121znalostni_baze:ocmPříručka pro řízení organizačních změn roku 2020 (OCM)4 : Show backlinks
122znalostni_baze:otevreny_zdrojovy_kodOtevřený zdrojový kód4 : Show backlinks
123znalostni_baze:krizova_komunikace_systemuArchitektonický vzor pro komunikaci informačních systémů v krizovém stavu4 : Show backlinks
124znalostni_baze:povinnosti_ovsSplnění zákonných povinností orgánu veřejné správy podle zákona o informačních systémech veřejné správy4 : Show backlinks
125znalostni_baze:prace_s_klientemPráce s klientem veřejné správy na portálu4 : Show backlinks
126znalostni_baze:pravidla_federace_portaluVýsledky studie federace portálů veřejné správy4 : Show backlinks
127znalostni_baze:metodicky_pokyn_vlakno_ictMetodický pokyn k řízení záměru (projektu) IT/ICT pro digitální zmocněnce Ústředními správní úřady4 : Show backlinks
128znalostni_baze:aisp_editace_verejnych_udajuStručný návod na aktualizaci ohlášení využití veřejných údajů4 : Show backlinks
129znalostni_baze:klicove_zakony_egKlíčové zákony týkající se eGovernmentu4 : Show backlinks
130znalostni_baze:aisp_vytvoreni_kategorie_spuuNávod na vytvoření nové kategorie soukromoprávních uživatelů údajů (SPUÚ)4 : Show backlinks
131nar_dokument:uvodÚvod4 : Show backlinks
132znalostni_baze:aisp_editace_opravneniStručný návod na aktualizaci oprávnění na údaje4 : Show backlinks
133znalostni_baze:aisp_navod_kratkyStručný návod na přihlášení do AIS RPP Působnostní4 : Show backlinks
134znalostni_baze:aisp_ohlaseni_agendyStručný návod na ohlášení nové agendy4 : Show backlinks
135znalostni_baze:aisp_ohlaseni_aisNávod na doplnění agendového informačního systému (AIS) do agendy4 : Show backlinks
136znalostni_baze:aisp_ohlaseni_sluzebNávod na doplnění služeb VS do agendy4 : Show backlinks
137znalostni_baze:aisp_ohlaseni_udaju_agendyNávod na ohlášení údajů agendy4 : Show backlinks
138znalostni_baze:aisp_opravneni_stanoviskoUdělení stanoviska správcem agendy poskytující údaje4 : Show backlinks
139znalostni_baze:aisp_oznameni_vykonu_agendyNávod na oznámení výkonu agendy orgánem veřejné moci (OVM) a na převod výkonu agendy mezi OVM4 : Show backlinks
140znalostni_baze:aisp_oznameni_vykonu_agendy_spuuOznámení výkonu agendy soukromoprávním uživatelem údajů (SPUÚ)4 : Show backlinks
141znalostni_baze:aisp_vytvoreni_kategorie_ovmNávod na vytvoření nové kategorie OVM4 : Show backlinks
142metody_dokument:celkovy_dokumentMetody řízení ICT veřejné správy ČR4 : Show backlinks
143znalostni_baze:aisp_zmena_kategorie_ovmNávod na změnu kategorie OVM4 : Show backlinks
144znalostni_baze:klasifikaceKlasifikace modelů a pohledů NA VS ČR4 : Show backlinks
145znalostni_baze:bezpecnost_identityBezpečnost elektronické identity4 : Show backlinks
146znalostni_baze:centralni_nakup_ictCentrální nákupy státu ICT produktů4 : Show backlinks
147znalostni_baze:cms_pristup_poPřístup do Centrálního místa služeb pro podřízené/zřizované organizace4 : Show backlinks
148znalostni_baze:co_je_neni_isvsCo je a co není ISVS4 : Show backlinks
149znalostni_baze:dekompoziceDekompozice informačních systémů4 : Show backlinks
150znalostni_baze:doklad_podpisZápis údajů o čísle dokladu do kvalifikovaného certifikátu pro elektronický podpis4 : Show backlinks
151znalostni_baze:domena_govProcesní, sémiotická, bezpečnostní a provozní pravidla pro migraci na jednotnou státní doménu gov.cz4 : Show backlinks
152znalostni_baze:eifThe Sharing and Reuse Framework for IT Solutions4 : Show backlinks
153znalostni_baze:evidence_udajuEvidence údajů v agendě4 : Show backlinks
154znalostni_baze:fyzicke_prokazani_totoznostiProkazování totožnosti s využitím fyzických dokladů totožnosti4 : Show backlinks
155znalostni_baze:historie_egovHistorie digitalizace služeb4 : Show backlinks
156znalostni_baze:ieaAkt o interoperabilní Evropě (Interoperable Europe Act)4 : Show backlinks
157znalostni_baze:imapsIMAPS - Model hodnocení dosažené úrovně interoperability veřejné služby4 : Show backlinks
158znalostni_baze:implementace_zopdsImplementace povinností dle zákona o právu na digitální služby4 : Show backlinks
159znalostni_baze:ztotoznovani_spuuMetodické doporučení ke ztotožňování fyzických osob u SPUÚ4 : Show backlinks
160znalostni_baze:pravidla_uxuiTvorba, návrh a řízení uživatelského zážitku a uživatelského rozhraní4 : Show backlinks
161znalostni_baze:predavani_datoveho_fonduPředávání obsahu datového fondu4 : Show backlinks
162znalostni_baze:prihlasovani_isdsVyužívání datových schránek pro autentizaci uživatelů4 : Show backlinks
163znalostni_baze:prispevek_obcePŘÍSPĚVEK NA VÝKON STÁTNÍ SPRÁVY PRO OBCE4 : Show backlinks
164znalostni_baze:rizikaRizika a jejich řízení4 : Show backlinks
165znalostni_baze:seznam_zameru_dcSeznam záměrů Digitálního Česka4 : Show backlinks
166znalostni_baze:soulad_ikovsTabulky pro uvedení IK do souladu s IKČR4 : Show backlinks
167znalostni_baze:statni_poStátní právnická osoba4 : Show backlinks
168znalostni_baze:strucna_metodika_modelovaniStručná metodika efektivního modelování4 : Show backlinks
169znalostni_baze:tcoTotal cost of ownership (Celkové náklady vlastnictví)4 : Show backlinks
170znalostni_baze:verejna_moc_spravaLegislativní praxe v užívání pojmů „veřejná moc“, „veřejná správa“ a „působnost“ ve veřejnoprávních předpisech4 : Show backlinks
171znalostni_baze:verejne_zadavani_isMožné způsoby veřejného zadávání informačních systémů4 : Show backlinks
172znalostni_baze:atributyAtributy modelů, pohledů a prvků4 : Show backlinks
173nap:sdileni_udajuSdílení údajů veřejné správy ČR3 : Show backlinks
174nap:mandatMandáty a zastupování v elektronické komunikaci3 : Show backlinks
175nap:mezistatni_komunikaceMezistátní komunikace informačních systémů3 : Show backlinks
176nar_dokument:celkovy_dokumentNárodní architektonický rámec3 : Show backlinks
177wiki:syntaxFormatting Syntax3 : Show backlinks
178politikyPolitika souborů cookies2 : Show backlinks
179diskuzeObecná diskuze na témata eGovernmentu2 : Show backlinks
180ikcr:seznam_digitalnich_zmocnencuSeznam digitálních zmocněnců2 : Show backlinks
181uvod_schvalovani:seznam_projektu_86Přehled záměrů posuzovaných OHA dle UV862 : Show backlinks
182nap_dokument:sidebarRychlá navigace1 : Show backlinks
183nap:sidebarRychlá navigace1 : Show backlinks
184faqČasto kladené dotazy (FAQ)1 : Show backlinks
185nap_dokument:funkcni_celky_sdilene_sluzby_uvedene_nap_vrstev_vyuzitiNAP: Celky podle vrstev a využití1 : Show backlinks
186wiki:dokuwikiDokuWiki1 : Show backlinks
187metody_dokument:sidebarRychlá navigace1 : Show backlinks
188znalostni_baze:sidebarRychlá navigace1 : Show backlinks
189nar_dokument:sidebarRychlá navigace1 : Show backlinks
Vložte svůj komentář: