Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
nap:benchmarkverejnespravy [2021/09/16 15:52] martin.rodznalostni_baze:benchmarkverejnespravy [2022/01/19 15:20] martin.rod
Řádek 3: Řádek 3:
 Provádění ICT benchmarku veřejné správy vychází z Metodiky programu Digitální Česko, který schválila Vláda ČR svým usnesením č. 629 ze dne 3. října 2018. Provádění ICT benchmarku veřejné správy vychází z Metodiky programu Digitální Česko, který schválila Vláda ČR svým usnesením č. 629 ze dne 3. října 2018.
  
-Cílem benchmarku je zjištění aktuálního stavu v oblasti řízení ICT a stavu připravenosti veřejné správy na realizaci změn, které vedou k implementaci „plného“ eGovernmentu. Zaměření a struktura benchmarku je úzce provázáno s principy a zásadami obsaženými v Informační koncepci ČR a poslouží tak také jako komplement při tvorbě informačních koncepcí jednotlivých orgánů veřejné moci. Součástí výstupů benchmarku bude identifikace příkladů dobré praxe a zajištění jejich následného sdílení.+Cílem benchmarku je zjištění aktuálního stavu v nejen oblasti řízení ICT a stavu připravenosti veřejné správy na realizaci změn, které vedou k implementaci „plného“ eGovernmentu. Zaměření a struktura benchmarku je úzce provázáno s principy a zásadami obsaženými v Informační koncepci ČR a poslouží tak také jako komplement při tvorbě informačních koncepcí jednotlivých orgánů veřejné správy. Součástí výstupů benchmarku je identifikace příkladů dobré praxe a zajištění jejich následného sdílení
 + 
 +Právě z pohledu historického rozdělení na ICT a ne-ICT řešení je postupem času možno zpozorovat posunu vnímání role ICT v moderním Digitálním Governmentu, která se propisuje i do příslušné legislativy [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-12|z. č. 12/2020 Sb.]], [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-261|z. č. 261/2021 Sb.]] aj. Proto i tento benchmark tyto změny zohledňuje a z hlediska ICT domény se vyvíjí jakožto Benchmark řešící otázku změny, transformace a digitalizace. Právě změna paradigmatu od elektronizace (převod listinného na elektronickou verzi typicky v podobě 1:1) k digitalizaci (zohlednění kontextu, klientsky orientovaný přístup, zaměření na případy užití a scénáře) je podstatnou změnou a zároveň i hnací silou, která podmiňuje a zároveň umožňuje rozvoj smysluplné, moderní, přívětivé a pružné veřejné správy.       
 + 
 +===== Benchmark 2018 ===== 
 +Prvním benchmarkem v podobě, které představil program Digitálního Česko probíhal v průběhu druhé poloviny roku 2018. Od července do srpna byla sbírána data v rozsahu všech 14 ministerstev a vybraných 20 ústředních správních úřadů. Finální hodnotící zpráva pak byla vytvořena k 11. prosinci 2018 a je dostupná {{ https://archi.gov.cz/_media/dokumenty:benchmark_jp_mt_final_s_dostaznikem.pdf| zde}}.
  
 ===== Benchmark 2021 ===== ===== Benchmark 2021 =====
-V současné době probíhá benchmark pro rok 2021. Informace o realizaci benchmarku byla schválena na plenárním zasedání Rady vlády pro informační společnost 13. srpna 2021. Dotazník pro benchmark 2021 je k dispozici {{ :dokumenty:BENCHMARK_2021_DOTAZNÍK_K_ODESLÁNÍ.xlsx| zde}}.+V současné době probíhá finalizace benchmarku pro rok 2021. Informace o realizaci benchmarku byla schválena na plenárním zasedání Rady vlády pro informační společnost 13. srpna 2021. Dotazník pro benchmark 2021 je k dispozici {{ :dokumenty:BENCHMARK_2021_DOTAZNÍK_K_ODESLÁNÍ.xlsx| zde}}. Benchmark 2021 opětovně probíhal v druhé polovině roku 2021, kdy sběr dat byl uskutečněn mezi říjnem a listopadem. Předmětem zájmu zůstalo všech 14 ministerstev. Zkoumáno bylo početně stejně, tedy 20 ústředních správních úřadů jako v roce 2018, avšak došlo ke změně složení, kde cca polovina ústředních správních úřadů byla nahrazena jinými. Předběžná hodnotící zpráva bude dostupná {{ https://archi.gov.cz/_media/dokumenty:benchmark_VS_2021.pdf| zde}}