Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Poslední revizeObě strany příští revize
znalostni_baze:pravidla_uxui [2024/01/25 14:58] – vytvořeno Tomáš Šedivecznalostni_baze:pravidla_uxui [2024/02/12 14:42] – [Návrh rozhraní] Tomáš Šedivec
Řádek 30: Řádek 30:
    
 V rámci Návrhu rozhraní se také uplatňuje tzv. Informační architektura. Je to disciplína spojená s organizací a strukturou informací v digitálním prostředí, jako jsou webové stránky, mobilní aplikace, intranety a další online systémy. Cílem informační architektury je vytvořit hierarchii, navigaci a strukturu, která usnadní uživatelům nalezení, porozumění a přístup k obsahu a funkcím produktu. IA má významný vliv na uživatelský zážitek a úspěch digitálních produktů. Celkově má informační architektura zásadní vliv na to, jak uživatelé vnímají a interagují s digitálním produktem. Správná organizace a struktura informací přispívají k uživatelsky přívětivému a efektivnímu prostředí, které usnadňuje dosažení cílů uživatelů. **Nejedná o vrstvu architektury dle Národního architektonického rámce, jde o pojem spjatý právě a jen s UX/UI.** V rámci Návrhu rozhraní se také uplatňuje tzv. Informační architektura. Je to disciplína spojená s organizací a strukturou informací v digitálním prostředí, jako jsou webové stránky, mobilní aplikace, intranety a další online systémy. Cílem informační architektury je vytvořit hierarchii, navigaci a strukturu, která usnadní uživatelům nalezení, porozumění a přístup k obsahu a funkcím produktu. IA má významný vliv na uživatelský zážitek a úspěch digitálních produktů. Celkově má informační architektura zásadní vliv na to, jak uživatelé vnímají a interagují s digitálním produktem. Správná organizace a struktura informací přispívají k uživatelsky přívětivému a efektivnímu prostředí, které usnadňuje dosažení cílů uživatelů. **Nejedná o vrstvu architektury dle Národního architektonického rámce, jde o pojem spjatý právě a jen s UX/UI.**
 +
 +<WRAP center round important 60%>
 +Při návrhu rozhraní se nesmí zapomenou také na [[nap:pristupnost_informaci|pravidla přístupnosti]].
 +</WRAP>
 + 
  
 ====Prototypování a testování==== ====Prototypování a testování====