Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
znalostni_baze:implementace_zopds [2023/10/04 16:12] – Tomáš Šedivec | znalostni_baze:implementace_zopds [2024/01/04 12:57] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 18: | Řádek 18: | ||
* {{ : | * {{ : | ||
* {{ : | * {{ : | ||
- | * § 8 - Právo na zápis práva, povinnosti nebo právní skutečnosti | + | * {{ : |
* {{ : | * {{ : | ||
- | * § 10 - Právo na zápis kontaktního údaje | + | * {{ : |
- | * § 11 - Právo na informace v souvislosti s poskytováním digitálních služeb | + | * {{ : |
+ | * § 12 a 12a - Právo na elektronickou identifikaci | ||
+ | * § 13 - Technologická neutralita | ||
+ | * § 14 - Přechodná ustanovení | ||
Kromě členění na jednotlivé paragrafy a implementační doporučení k nim, je možné využít i členění dle následujících celků, které jsou blíže pospány na samostatných stránkách, | Kromě členění na jednotlivé paragrafy a implementační doporučení k nim, je možné využít i členění dle následujících celků, které jsou blíže pospány na samostatných stránkách, | ||
Řádek 50: | Řádek 53: | ||
* Umožnění úředně ověřeného podpisu v elektronické formě | * Umožnění úředně ověřeného podpisu v elektronické formě | ||
+ | ===== Návrhy směřující k úpravě ZoPDS ===== | ||
+ | |||
+ | **Návrhy směřující k úpravě § 4** | ||
+ | * Přehodnocení, | ||
+ | * Upravit či dovysvětlit rozpor mezi § 14 odst. 7 ZoPDS a § 8a odst. 1 zákona č. 365/2000 Sb. | ||
+ | * Vypuštění věty druhé z ustanovení § 4 odst. 3 ZoPDS, podle níž formát, strukturu a obsah formuláře stanoví orgán veřejné moci zveřejněním | ||
+ | |||
+ | **Návrhy směřující k úpravě § 5 ** | ||
+ | * Výslovném stanovení toho, že oznámení předávané do datové schránky a potvrzení o doručení dokumentu na elektronickou adresu budou považovány za osvědčení ve smyslu § 5 ZoPDS | ||
+ | * Vyjasnění povinnosti poskytnout osvědčení bezodkladně za situace, kdy OVM nezná volbu uživatele o prostředku k poskytnutí osvědčení | ||
+ | * Vyjasnění skutečnosti, | ||
+ | * Vyjasnění které OVM vydává uživateli služby osvědčení, | ||
+ | * Výslovným zakotvením toho, že uživatel učinil volbou kanálu digitálního úkonu cestu, kterou se mu má zpět doručit osvědčení a to včetně samoobslužného portálu | ||
+ | * Vytvoření nového práva o možnost nahlížení na celý proces vyřizování služby | ||
+ | |||
+ | **Návrhy směřující k úpravě § 7** | ||
+ | * Mělo by být zváženo, zda možnost udělit souhlas uživatele údajů není obsolentní vzhledem k současnému zákonnému přístupu ke zpřístupňování údajů v základních registrech | ||
+ | * Měl by být vyjasněn poměr mezi výčty různých údajů, skutečností či dalších dokladů ve zvláštních právních předpisech vyžadovaných k doložení v rámci podání a § 7 a § 9 ZoPDS | ||
+ | * Měla by být zvážena novelizace agendových předpisů, z nichž některé mohou nadbytečně výslovně požadovat předložení údajů, které jsou jinak dostupné OVM v základních registrech či agendových informačních systémech | ||
+ | * Již jednou RVIS uloženo ke zpracování MVČR jako tzv DEPO 3 | ||
+ | |||
+ | **Návrhy směřující k úpravě § 9** | ||
+ | * Měla by být zvážena novelizace agendových předpisů, z nichž některé mohou nadbytečně výslovně požadovat předložení rozhodnutí, | ||
+ | * Již jednou RVIS uloženo ke zpracování MVČR jako tzv DEPO 3 | ||
+ | * V souvislosti s předchozím bodem by také měl být vyjasněn poměr mezi výčty různých údajů, skutečností či dalších dokladů ve zvláštních právních předpisech vyžadovaných k doložení v rámci podání a § 7 a § 9 ZoPDS | ||
+ | * Lze zvážit vypuštění § 9 odst 1 písm a) s ohledem na to, že tuto situaci již řeší § 7 odst 1 |