Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
| Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
| znalostni_baze:digitalni_prirucka [2021/06/14 08:31] – Tomáš Šedivec | znalostni_baze:digitalni_prirucka [2025/09/01 07:44] (aktuální) – [Souhrn aktuálního stavu a harmonogram budoucího zveřejňování formulářů] Tomáš Šedivec | ||
|---|---|---|---|
| Řádek 1: | Řádek 1: | ||
| - | ======Příručka plánování digitalizace služeb veřejné správy ČR====== | + | ====== |
| - | Vláda dne 1. 2. 2021 svým usnesením č. 84 schválila Harmonogram | + | Digitální |
| - | Účelem digitalizační příručky je přinést stručný návod, jak má správce agendy postupovat, když má **sestavit adekvátní plán digitalizace své agendy** podle § 14 odst. 4 a 5 Zákona, resp. jak má postupovat digitální zmocněnec, pokud plán konsoliduje za všechny agendy úřadu a podporuje tím jednotlivé správce agend. | + | ===== Stručné shrnutí materiálu: ===== |
| - | Z důvodu naplnění Zákona, cílů strategie Digitální Česko | + | * **Zákonný rámec digitalizace: |
| + | * **Role a aktivity DIA:** DIA zajišťuje metodickou podporu, technickou infrastrukturu, | ||
| + | * **Nepřiměřená zátěž jako výjimka:** Institut nepřiměřené zátěže umožňuje orgánům | ||
| + | * **Aktuální stav digitalizace | ||
| + | * 20,3 % má zveřejněný elektronický formulář | ||
| + | * 36,9 % je plánováno k digitalizaci | ||
| + | * 33,4 % bylo doporučeno DIA jako nepřiměřená zátěž. | ||
| + | * **Vývoj žádostí o nepřiměřenou zátěž:** Po intenzivní komunikaci DIA s ohlašovateli došlo ke snížení počtu žádostí o nepřiměřenou zátěž z 2487 na 2108, z nichž 2044 bylo doporučeno ke schválení. | ||
| + | * **Kategorizace služeb podle složitosti: | ||
| + | * **Harmonogram digitalizace 2025–2029:** Ohlašovatelé aktualizovali plán digitalizace služeb s uvedením zdrojů financování; | ||
| + | * **Metodické poznámky a doporučení: | ||
| - | **Služby evidované v Katalogu | + | ==== Souhrn aktuálního stavu a harmonogram budoucího zveřejňování formulářů ==== |
| - | * **datová schránka, | + | < |
| - | * **dokument opatřený uznávaným elektronickým podpisem zaslaný typicky mailem,** | + | ^Ohlašovatel ^Celkem |
| - | * **samoobslužný portál.** | + | | ČBÚ | 197 | 119 | 119 | 165 | 165 | 84 % | 165 | 84 % | |
| + | | ČNB | 621 | 608 | 608 | 608 | 608 | 98 % | 608 | 98 % | | ||
| + | | ČSÚ | 5 | 0 | 2 | 5 | 5 | 100 % | 5 | 100 % | | ||
| + | | ČTÚ | 104 | 70 | 101 | 101 | 103 | 99 % | 103 | 99 % | | ||
| + | | ČÚZK | 32 | 18 | 20 | 20 | 30 | 94 % | 30 | 94 % | | ||
| + | | DIA | 84 | 75 | 75 | 75 | 75 | 89 % | 75 | 89 % | | ||
| + | | MD | 442 | 182 | 228 | 229 | 391 | 88 % | 408 | 92 % | | ||
| + | | MF | 586 | 156 | 324 | 482 | 515 | 88 % | 515 | 88 % | | ||
| + | | MK | 135 | 63 | 68 | 68 | 134 | 99 % | 134 | 99 % | | ||
| + | | MMR | 105 | 49 | 75 | 81 | 81 | 77 % | 85 | 81 % | | ||
| + | | MO | 73 | 26 | 46 | 46 | 69 | 95 % | 69 | 95 % | | ||
| + | | MPO | 185 | 108 | 128 | 133 | 148 | 80 % | 148 | 80 % | | ||
| + | | MPSV | 297 | 145 | 205 | 211 | 248 | 84 % | 248 | 84 % | | ||
| + | | MSp | 292 | 103 | 125 | 125 | 208 | 71 % | 208 | 71 % | | ||
| + | | MŠMT | 187 | 75 | 163 | 163 | 183 | 98 % | 183 | 98 % | | ||
| + | | MV | 347 | 73 | 250 | 251 | 282 | 81 % | 305 | 88 % | | ||
| + | | MZd | 540 | 134 | 135 | 152 | 437 | 81 % | 481 | 89 % | | ||
| + | | MZe | 852 | 378 | 536 | 546 | 667 | 78 % | 757 | 89 % | | ||
| + | | MZV | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 100 % | 11 | 100 % | | ||
| + | | MŽP | 523 | 436 | 443 | 483 | 507 | 97 % | 507 | 97 % | | ||
| + | | NSA | 3 | 0 | 2 | 2 | 3 | 100 % | 3 | 100 % | | ||
| + | | NÚKIB | 12 | 9 | 12 | 12 | 12 | 100 % | 12 | 100 % | | ||
| + | | RRTV | 37 | 32 | 32 | 32 | 37 | 100 % | 37 | 100 % | | ||
| + | | SSHR | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 100 % | 3 | 100 % | | ||
| + | | SÚJB | 218 | 216 | 216 | 216 | 216 | 99 % | 216 | 99 % | | ||
| + | | ÚOHS | 14 | 0 | 14 | 14 | 14 | 100 % | 14 | 100 % | | ||
| + | | ÚOOÚ | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | 100 % | 12 | 100 % | | ||
| + | | ÚPV | 199 | 198 | 199 | 199 | 199 | 100 % | 199 | 100 % | | ||
| + | </ | ||
| - | Pokud orgán veřejné moci (OVM) službu v uvedených digitálních kanálech neposkytuje nebo neplánuje poskytovat, může to být jen na základě výhrady: | + | Kompletní materiál: |
| - | * **vyloučení digitalizace na základě právního předpisu, | + | |
| - | * **neproveditelnosti (nevhodnosti k digitalizaci), | + | |
| - | * **nehospodárnosti.** | + | |
| - | Výše uvedené | + | |
| - | + | * {{ :znalostni_baze:ma_albsdjsdu3px.docx |analytická zpráva}} | |
| - | Aby bylo možno služby a jejich úkony považovat za digitalizované v uvedených obslužných kanálech, musí splňovat sadu společných a v případě samoobslužného portálu i kanálově specifických minimálních požadavků – standardů. | + | * {{ :znalostni_baze:mp_albsdjphbnvs.xlsx |podkladová tabulka}} |
| - | + | ||
| - | Podrobné informace k sestavení plánu digitalizace najdete v plném znění {{ : | + | |
| - | * {{ :dokumenty:prezentace_-_predstaveni_prirucky_210513.pdf |SEMINÁŘ K PŘÍRUČCE PRO PLÁNOVÁNÍ DIGITALIZACE SLUŽEB VEŘEJNÉ SPRÁVY ČR}} | + | |
| - | * {{ :dokumenty:prezentace_-_predstaveni_prirucky_210527.pdf |SEMINÁŘ K PŘÍPRAVĚ PLÁNU DIGITALIZACE}} | + | |
| - | + | ||
| - | ==== Aplikace pro stažení podkladů plánu digitalizace==== | + | |
| - | + | ||
| - | Níže naleznete aplikaci, která automaticky vytvoří podklady k vytváření plánu digitalizace ke každé schválené agendě. Vyberte prosím Vaše OVM a dále specifikujte, | + | |
| - | + | ||
| - | {{url> | + | |