Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
znalostni_baze:digitalni_prirucka [2021/05/03 11:36] – Tomáš Šedivec | znalostni_baze:digitalni_prirucka [2021/06/09 15:32] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
Vláda dne 1. 2. 2021 svým usnesením č. 84 schválila Harmonogram a technické způsoby provedení digitalizace služeb veřejné správy na období 2021 – 2025. Protože schválený plán nebyl dostatečně ambiciózní co se týče digitalizace prostřednictvím samoobslužných portálů, uložila vláda Ministerstvu vnitra úkol, aby vytvořilo {{ : | Vláda dne 1. 2. 2021 svým usnesením č. 84 schválila Harmonogram a technické způsoby provedení digitalizace služeb veřejné správy na období 2021 – 2025. Protože schválený plán nebyl dostatečně ambiciózní co se týče digitalizace prostřednictvím samoobslužných portálů, uložila vláda Ministerstvu vnitra úkol, aby vytvořilo {{ : | ||
+ | Účelem digitalizační příručky je přinést stručný návod, jak má správce agendy postupovat, když má **sestavit adekvátní plán digitalizace své agendy** podle § 14 odst. 4 a 5 Zákona, resp. jak má postupovat digitální zmocněnec, pokud plán konsoliduje za všechny agendy úřadu a podporuje tím jednotlivé správce agend. | ||
+ | Z důvodu naplnění Zákona, cílů strategie Digitální Česko a účelu digitální transformace veřejné správy ČR byl pro stanovení interpretace pravidel digitalizace zvolen následující přístup: | ||
+ | |||
+ | **Služby evidované v Katalogu služeb veřejné správy (VS) a jejich úkony charakteru podání** (vykonávané klientem) **mají být povinně dostupné** v každém z těchto digitálních kanálů (§ 4 odst. 1 Zákona): | ||
+ | * **datová schránka, | ||
+ | * **dokument opatřený uznávaným elektronickým podpisem zaslaný typicky mailem,** | ||
+ | * **samoobslužný portál.** | ||
+ | |||
+ | Pokud orgán veřejné moci (OVM) službu v uvedených digitálních kanálech neposkytuje nebo neplánuje poskytovat, může to být jen na základě výhrady: | ||
+ | * **vyloučení digitalizace na základě právního předpisu, | ||
+ | * **neproveditelnosti (nevhodnosti k digitalizaci), | ||
+ | * **nehospodárnosti.** | ||
+ | |||
+ | Výše uvedené **pravidlo začne platit nejpozději od 1. února 2025.** Tuto povinnost je nutno podpořit včasným **naplánováním digitalizace** a následně jejím provedením. Vláda svým {{ : | ||
+ | |||
+ | Aby bylo možno služby a jejich úkony považovat za digitalizované v uvedených obslužných kanálech, musí splňovat sadu společných a v případě samoobslužného portálu i kanálově specifických minimálních požadavků – standardů. | ||
+ | |||
+ | Podrobné informace k sestavení plánu digitalizace najdete v plném znění {{ : | ||
+ | * {{ : | ||
+ | * {{ : | ||
{{url> | {{url> |