Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
znalostni_baze:prace_s_klientem [2022/09/20 11:12] – [Práce s klientem veřejné správy na portálu] Tomáš Šedivecznalostni_baze:prace_s_klientem [2022/09/23 10:27] (aktuální) Tomáš Šedivec
Řádek 4: Řádek 4:
  
   * Portál provozuje OVM nebo SPUU   * Portál provozuje OVM nebo SPUU
-  * OVM/SPUU má jednotnou a jednoznačnou odpovědnost za obsluhu klienta ve všech agendách, ve kterých působí a za všechny, za osobní údaje svých klientů a za údaje klientů v agendách. +  * OVM/SPUU má jednotnou a jednoznačnou odpovědnost za obsluhu klienta ve všech agendách, ve kterých působí a za osobní údaje svých klientů a za údaje klientů v agendách. 
-  * Provozující OVM nebo SPUU vykonává prostřednictvím portálu pouze služby veřejné správy, které jsou((Ohlašovatelem služeb je většinou ohlašovatel agend, nikoli provozovatel portálu (u samospráv a SPUU) )) řádně ohlášeny v katalogu služeb VS, systémy v rejstříku ISVS a agendy v RPP+  * Provozující OVM nebo SPUU vykonává prostřednictvím portálu pouze služby veřejné správy, které jsou((Ohlašovatelem služeb je většinou ohlašovatel agend, nikoli provozovatel portálu (u samospráv a SPUU) )) řádně ohlášeny v [[nap:katalog_sluzeb|katalogu služeb VS]]informační systémy veřejné správy ohlášeny v rejstříku ISVS a agendy ohlášeny v [[nap:rpp|registru práv a povinností]]
   * Klient jako uživatel - FO přímo za sebe nebo v zastoupení se k portálu přihlašuje prostřednictvím NIA   * Klient jako uživatel - FO přímo za sebe nebo v zastoupení se k portálu přihlašuje prostřednictvím NIA
   * OVM/SPUU má jednotnou a jedinou evidenci klientů, kterým poskytuje všechny své služby (klientský kmen). Ta to evidence kmenových dat klientů s jeho osobními údaji prostřednictvím transparentního veřejného „Klientského identifikátoru“ provazuje informace o tom, ve kterých systémech se o klientovi vedou transakční údaje o jednotlivých případech   * OVM/SPUU má jednotnou a jedinou evidenci klientů, kterým poskytuje všechny své služby (klientský kmen). Ta to evidence kmenových dat klientů s jeho osobními údaji prostřednictvím transparentního veřejného „Klientského identifikátoru“ provazuje informace o tom, ve kterých systémech se o klientovi vedou transakční údaje o jednotlivých případech
   * Další údaje klienta z PPDF a VDF se do konkrétních agend doplňují přes [[nap:referencni_rozhrani|referenční rozhraní veřejné správy]] a oprávnění dané agendy   * Další údaje klienta z PPDF a VDF se do konkrétních agend doplňují přes [[nap:referencni_rozhrani|referenční rozhraní veřejné správy]] a oprávnění dané agendy
   * Evidence klientského kmene je vytvářena, ztotožňována vůči ZR a aktualizována dle notifikací průběžně, nezávisle na tom, zda existuje samoobslužný portál OVM/SPUU a zda jej klienti užívají.   * Evidence klientského kmene je vytvářena, ztotožňována vůči ZR a aktualizována dle notifikací průběžně, nezávisle na tom, zda existuje samoobslužný portál OVM/SPUU a zda jej klienti užívají.
-  * Pokud OVM/SPUU ještě nevede jiným způsobem svůj centrální klientský kmen je doporučeno jej vytvořit a prvotně naplnit tzv. jmenným rejstříkem elektronické spisové služby. Jmenný rejstřík je možné vést dle agendy A9145 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A9145_29042022.xlsx]] s činnostní rolí CR83065 Vedení jmenného rejstříku v rámci elektronického systému spisové služby. +  * Pokud OVM/SPUU ještě nevede jiným způsobem svůj centrální klientský kmen je doporučeno jej vytvořit a prvotně naplnit tzv. jmenným rejstříkem elektronické spisové služby. Jmenný rejstřík je možné vést dle [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A9145_29042022.xlsx|agendy A9145 - spisová služba]] s činnostní rolí CR83065 Vedení jmenného rejstříku v rámci elektronického systému spisové služby. 
-  * Dokud není zákonem ustavena agenda obsluhy klientů pro jednotlivá OVM/SPUU, hrají řídící procesní roli úkony relevantní pro evidenci v eSSL (klient formálně něco chtěl, měl žádost, učinil úkon dle Katalogu služeb VS). Po zavedení obslužné agendy budou pro průběh níže uvedených případů užití relevantní i „neúřední“ kontakty v rámci obsluhy klientů (obdržený mail nebo nebo telefonát) s jejich specifiky (nenesou průkaznou identifikaci klienta, představují pouze potenciálního, neověřeného klienta).+  * Dokud není zákonem ustavena agenda obsluhy klientů pro jednotlivá OVM/SPUU, hrají řídící procesní roli úkony relevantní pro evidenci v eSSL (klient formálně něco chtěl, měl žádost, učinil úkon dle [[nap:katalog_sluzeb|Katalogu služeb VS]]). Po zavedení obslužné agendy budou pro průběh níže uvedených případů užití relevantní i „neúřední“ kontakty v rámci obsluhy klientů (obdržený mail nebo nebo telefonát) s jejich specifiky (nenesou průkaznou identifikaci klienta, představují pouze potenciálního, neověřeného klienta).
  
 =====Případ užití č. 1 – Klient je subjektem údajů v ROB, je na portálu nově, není v žádné agendové evidenci či systému===== =====Případ užití č. 1 – Klient je subjektem údajů v ROB, je na portálu nově, není v žádné agendové evidenci či systému=====
Řádek 17: Řádek 17:
   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta [[https://archi.gov.cz/nap:nia#atributy_vydavane_poskytovatelum_sluzeb_service_providerumsep|set údajů]]   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta [[https://archi.gov.cz/nap:nia#atributy_vydavane_poskytovatelum_sluzeb_service_providerumsep|set údajů]]
   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO agendu:   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO agendu:
-    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"+    * [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx|A8566 - právo na digitální služby]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil, resp. jeho BSI nebyl v kmeni ještě zaevidován.   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil, resp. jeho BSI nebyl v kmeni ještě zaevidován.
Řádek 33: Řádek 33:
   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil do samoobslužného kanálu s el. identifikací z NIA a nekonal v něm, resp. nemá v kmeni BSI zaveden.   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil do samoobslužného kanálu s el. identifikací z NIA a nekonal v něm, resp. nemá v kmeni BSI zaveden.
   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO dle agendy:   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO dle agendy:
-    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"+    * [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx|A8566 - právo na digitální služby]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni zjistí, že jde o známého klienta a uloží k němu do kmene jeho BSI   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni zjistí, že jde o známého klienta a uloží k němu do kmene jeho BSI