Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
znalostni_baze:prace_s_klientem [2022/06/24 14:55] Tomáš Šedivecznalostni_baze:prace_s_klientem [2022/09/20 11:12] – [Práce s klientem veřejné správy na portálu] Tomáš Šedivec
Řádek 10: Řádek 10:
   * Další údaje klienta z PPDF a VDF se do konkrétních agend doplňují přes [[nap:referencni_rozhrani|referenční rozhraní veřejné správy]] a oprávnění dané agendy   * Další údaje klienta z PPDF a VDF se do konkrétních agend doplňují přes [[nap:referencni_rozhrani|referenční rozhraní veřejné správy]] a oprávnění dané agendy
   * Evidence klientského kmene je vytvářena, ztotožňována vůči ZR a aktualizována dle notifikací průběžně, nezávisle na tom, zda existuje samoobslužný portál OVM/SPUU a zda jej klienti užívají.   * Evidence klientského kmene je vytvářena, ztotožňována vůči ZR a aktualizována dle notifikací průběžně, nezávisle na tom, zda existuje samoobslužný portál OVM/SPUU a zda jej klienti užívají.
-  * Pokud OVM/SPUU ještě nevede jiným způsobem svůj centrální klientský kmen je doporučeno vést klientský kmen ve Jmenném rejstříku elektronické spisové služby (A9145 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A9145_29042022.xlsx]] s činnostní rolí CR83065 Vedení jmenného rejstříku v rámci elektronického systému spisové služby), která je z podstaty v úřadu jednotná a nad-agendová.+  * Pokud OVM/SPUU ještě nevede jiným způsobem svůj centrální klientský kmen je doporučeno jej vytvořit a prvotně naplnit tzv. jmenným rejstříkem elektronické spisové služby. Jmenný rejstřík je možné vést dle agendy A9145 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A9145_29042022.xlsx]] s činnostní rolí CR83065 Vedení jmenného rejstříku v rámci elektronického systému spisové služby.
   * Dokud není zákonem ustavena agenda obsluhy klientů pro jednotlivá OVM/SPUU, hrají řídící procesní roli úkony relevantní pro evidenci v eSSL (klient formálně něco chtěl, měl žádost, učinil úkon dle Katalogu služeb VS). Po zavedení obslužné agendy budou pro průběh níže uvedených případů užití relevantní i „neúřední“ kontakty v rámci obsluhy klientů (obdržený mail nebo nebo telefonát) s jejich specifiky (nenesou průkaznou identifikaci klienta, představují pouze potenciálního, neověřeného klienta).   * Dokud není zákonem ustavena agenda obsluhy klientů pro jednotlivá OVM/SPUU, hrají řídící procesní roli úkony relevantní pro evidenci v eSSL (klient formálně něco chtěl, měl žádost, učinil úkon dle Katalogu služeb VS). Po zavedení obslužné agendy budou pro průběh níže uvedených případů užití relevantní i „neúřední“ kontakty v rámci obsluhy klientů (obdržený mail nebo nebo telefonát) s jejich specifiky (nenesou průkaznou identifikaci klienta, představují pouze potenciálního, neověřeného klienta).
  
Řádek 17: Řádek 17:
   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta [[https://archi.gov.cz/nap:nia#atributy_vydavane_poskytovatelum_sluzeb_service_providerumsep|set údajů]]   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta [[https://archi.gov.cz/nap:nia#atributy_vydavane_poskytovatelum_sluzeb_service_providerumsep|set údajů]]
   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO agendu:   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO agendu:
-    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_01062022.xlsx]] s činnostní rolí dle zákona č. 365/2000 Sb. § 9 +    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby" 
-    * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí dle zákona č. 365/2000 Sb. § 9+    * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil, resp. jeho BSI nebyl v kmeni ještě zaevidován.   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil, resp. jeho BSI nebyl v kmeni ještě zaevidován.
   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni ověří, že jde o nového klienta, resp. případně potenciálního klienta   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni ověří, že jde o nového klienta, resp. případně potenciálního klienta
Řádek 33: Řádek 33:
   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil do samoobslužného kanálu s el. identifikací z NIA a nekonal v něm, resp. nemá v kmeni BSI zaveden.   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil do samoobslužného kanálu s el. identifikací z NIA a nekonal v něm, resp. nemá v kmeni BSI zaveden.
   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO dle agendy:   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO dle agendy:
-    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_01062022.xlsx]] s činnostní rolí dle zákona č. 365/2000 Sb. § 9 +    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby" 
-    * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí dle zákona č. 365/2000 Sb. § 9+    * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni zjistí, že jde o známého klienta a uloží k němu do kmene jeho BSI   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni zjistí, že jde o známého klienta a uloží k němu do kmene jeho BSI
     * Pokud je klientský kmen vedený v agendě A8566(nebo vlastní agendy), AIFO se nepřekládá, ale jen porovná     * Pokud je klientský kmen vedený v agendě A8566(nebo vlastní agendy), AIFO se nepřekládá, ale jen porovná
Řádek 51: Řádek 51:
   * Pokud klient potřebuje další údaje mimo ty, které o něm vede OVM/SPUU, provede se dotaz do [[https://archi.gov.cz/nap:referencni_rozhrani|referenčního rozhraní]] dle oprávnění konkrétní agendy, ve které chce klient vyřídit službu.   * Pokud klient potřebuje další údaje mimo ty, které o něm vede OVM/SPUU, provede se dotaz do [[https://archi.gov.cz/nap:referencni_rozhrani|referenčního rozhraní]] dle oprávnění konkrétní agendy, ve které chce klient vyřídit službu.
  
-=====Případ užití č. – Klient není subjektem údajů v ROB, je na portálu poprvé=====+=====Případ užití č. – Klient není subjektem údajů v ROB, je na portálu poprvé=====
  
   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta set údajů v minimální formě dle eIDAS   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta set údajů v minimální formě dle eIDAS
Řádek 63: Řádek 63:
   * Klientovi se poskytují veškeré údaje, které se o něm v evidencích a systémech vedou   * Klientovi se poskytují veškeré údaje, které se o něm v evidencích a systémech vedou
  
-=====Případ užití č. – Klient není subjektem údajů v ROB, je na portálu poněkolikáté=====+=====Případ užití č. – Klient není subjektem údajů v ROB, je na portálu poněkolikáté=====
  
   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta set údajů v minimální formě dle eIDAS   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta set údajů v minimální formě dle eIDAS