Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/09/06 15:30] – [Základní principy využívání služeb spojených s legislativou] Tomáš Šedivec | nap:systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2021/04/29 15:10] (aktuální) – include změny Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | < | + | ======Systémy a služby spojené s právním řádem a legislativou====== |
- | <note important> | + | ===== Popis Systémů a služeb spojených |
Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. | Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. | ||
- | ===== Základní komponenty právních systémů státu | + | ==== Základní komponenty právních systémů státu ==== |
Základní informační systémy a služby státu týkající se práva a legislativy | Základní informační systémy a služby státu týkající se práva a legislativy | ||
Řádek 18: | Řádek 18: | ||
Každý z těchto IS může a má být využíván jednak jako zdroj informací pro úřady a jednak jako jeden z komponent při optimalizaci činností úřadu. Kupříkladu, | Každý z těchto IS může a má být využíván jednak jako zdroj informací pro úřady a jednak jako jeden z komponent při optimalizaci činností úřadu. Kupříkladu, | ||
- | ===== Základní principy využívání | + | ===== Pravidla Systémů a služeb spojených s právním řádem a legislativou ===== |
Míra možnosti a dokonce povinnosti využívat výše zmíněné informační systémy a jejich sdílené služby závisí na tom, v jakém postavení vůči konkrétní legislativě je příslušný úřad. | Míra možnosti a dokonce povinnosti využívat výše zmíněné informační systémy a jejich sdílené služby závisí na tom, v jakém postavení vůči konkrétní legislativě je příslušný úřad. | ||
Řádek 43: | Řádek 43: | ||
* Vybudovat a udržovat mechanismus, | * Vybudovat a udržovat mechanismus, | ||
- | * Lze realizovat s využitím služeb | + | * Lze realizovat s využitím služeb |
- | * Zajistit si notifikace o aktualizacích právních předpisů, jež mě zajímají a o aktualizacích vazeb z jiných právních předpisů na ně | + | * Zajistit si [[nap:notifikace|notifikace]] |
* Vytvořit procesy a podporu pro sledování návrhů změn a stavu jejich projednávání | * Vytvořit procesy a podporu pro sledování návrhů změn a stavu jejich projednávání | ||
* Být schopen přiřadit klíčové elementy architektury ke konkrétním ustanovením či alespoň ke konkrétním právním předpisům | * Být schopen přiřadit klíčové elementy architektury ke konkrétním ustanovením či alespoň ke konkrétním právním předpisům | ||
* Udržovat povědomost o všech právních předpisech, | * Udržovat povědomost o všech právních předpisech, | ||
- | Z hlediska | + | ==== Z hlediska architektury |
- | * Po dokončení systému eSbírka (a doběhnutí stávajících kontraktů nejpozději do 5 let - udržitelnost) přestanou úřady do svého portfolia zařazovat aplikace pro seznamování se s právem od komerčních dodavatelů a přejdou na eSbírku. Komerční aplikace s redukovanými licencemi mohou zůstat pro doplňkové služby jako jsou výklady práva, judikáty a další obsah, který ještě nebude zahrnut do eSbírky nebo si ponechá soukromoprávní (komerční) charakter. | + | |
- | * Po dokončení systému eLegislativa se změní úloha systémů EKLEP/ | + | |
- | * Systém ODOK musí být integrován na systém eLegislativa. | + | |
+ | * Po uvedení systému e-Sbírka do ostrého provozu (předpoklad k 1. 1. 2022) přehodnotí úřady politiku pořizování komerčních právních informačních systémů, zejména objem a rozsah potřebných licencí pro výkon své působnosti s přihlédnutím k individuální povaze pracovní činnosti konkrétních zaměstnanců, | ||
+ | * Informační systém eSbírka a eLegislativa a ODoK musí být funkčně propojeny tak, aby byly naplněny předpoklady fungování elektronického legislativního procesu podle zákona č. 222/2016 Sb., o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv a o tvorbě právních předpisů vyhlašovaných ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv (zákon o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv), ve znění pozdějších předpisů. | ||
+ | * Od okamžiku spuštění informačního systému e-Sbírka a e-Legislativa budou všechny úřady povinny ve svých systémech a nově vytvářených materiálech obohacovat právní citace právních předpisů obsažených v e-Sbírce typu "§1 zákona č. 100/2000 Sb." technicky o odkazy do systému e-Sbírka, které budou vytvářet pomocí funkcionality pro tvorbu citací obsažené v e-Sbírce. | ||
+ | {{tag> | ||