Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/08/20 14:16] – michal.rada | systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/09/27 14:34] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
< | < | ||
- | < | ||
- | Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak lprávnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektury a to zejména na byznysové a datové a aplikační a integrační a procesní vrstvě | ||
- | ### Základní komponenty právních systémů státu | + | <WRAP center round tip 60%> |
+ | Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury a zapracování požadavků do informační koncepce a architektury úřadu je popsán v části [[nap-dokument: | ||
- | Table: Základní informační systémy a služby | + | Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti jsou popsány v části [[nap-dokument: |
+ | </ | ||
- | | Systém | Správce | Popis | Příklady užití | | ||
- | |-----|-----|-----|----- | ||
- | | eSbírka | Ministerstvo vnitra | Elektronická sbírka právních předpisů s jejich konsolidovaným časovým zněním | Pomocí služeb rozhraní ESEL bude možné automatizovaně přebírat dekomponované právní předpisy a mít je tak jako vazbové zdroje pro motivační a procesní a byznysovou architekturu. eSbírka bude představovat výchozí referenční zdroj znění a změn právních předpisů | ||
- | | eLegislativa | Ministerstvo vnitra | Informační systém pro podporu tvorby a projednávání návrhů legislativních změn a pro elektronizaci procesu příjímání legislativy | V rámci služeb ESEL bude k dispozici sledování stavu přípravy a projednávání změn a návrhů, ale také prostředí a nástroje pro tvorbu návrhů na legislativní úpravy (může pocházet z výsledků návrhů optimalizace dle architektury) | ||
- | | ODOK | Úřad vlády | IS pro oběh dokumentů určených pro vládní agendu a pro jednání vlády a jejich orgánů | V tomto informačním systému jsou dokumenty a informace v rámci vládní agendy, podklady pro jednání vlády, ale jeho prostřednictvím se sledují i vládní a legislativní úkoly | ||
- | | EKLEP | Úřad vlády | Elektronická knihovna legislativního procesu slouží jako IS pro podporu celého procesu projednáván´, | ||
- | | VEKLEP | Úřad vlády | Veřejná část knihovny EKLEP | Je publikováno i schematicky podle XML schémat metadat a jako opendata, takže se dá využít v řadě případů jako informační zdroj | ||
- | | RPP | Ministerstvo vnitra | V Registru práv a povinností jsou také referenční a závazné údaje o jednotlivých agendách, vazbách na legislativu, | ||
- | Každý z těchto IS může a má být využíván | + | Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak |
- | ### Základní | + | ===== Základní |
- | Míra možnosti a dokonce povinnosti využívat výše zmíněné informační systémy | + | Základní informační systémy a služby státu týkající se práva |
+ | ^Systém | ||
+ | |eSbírka | ||
+ | |eLegislativa|Ministerstvo vnitra|Informační systém pro podporu tvorby a projednávání návrhů legislativních změn a pro elektronizaci procesu přijímání legislativy | ||
+ | |ODOK |Úřad vlády | ||
+ | |EKLEP | ||
+ | |VEKLEP | ||
+ | |RPP | ||
- | V tomto případě tedy můžeme rozdělit | + | Každý z těchto IS může a má být využíván jednak jako zdroj informací pro úřady |
- | * Gestor legislativy: | ||
- | * Spolupracující subjekt: Jedná se o subjekt, který se aktivně podílí na spolutvorbě legislativy a je aktivně zapojen do procesu připomínkování a vyhodnocování daných návrhů | ||
- | * Uživatel legislativy: | ||
- | V Každé z těchto třech základních rolí mohou být výše zmíněné informační systémy aktivně používány. | + | {{tag> |
- | Při vyhodnocování a následné přípravě návrhů na změnu jsou dvěma klíčovými zdroji platná legislativa (aktuální znění právních předpisů a jejich vazeb) a dopad na faktický výkon (zdrojem je RPP a agendový model a seznam úkonů v agendě). | ||
- | </ |