Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/09/06 15:29] – [Základní principy využívání služeb spojených s legislativou] Tomáš Šedivec | systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/09/20 12:31] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
< | < | ||
- | <note important>Konkrétní implementační kroky a způsoby | + | <WRAP center round tip 60%> |
+ | Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury | ||
+ | |||
+ | Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti | ||
+ | </WRAP> | ||
Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. | Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. | ||
Řádek 44: | Řádek 49: | ||
* Vybudovat a udržovat mechanismus, | * Vybudovat a udržovat mechanismus, | ||
* Lze realizovat s využitím služeb ESbírky, či obdobného systému | * Lze realizovat s využitím služeb ESbírky, či obdobného systému | ||
- | * Zajistit si notifikace o aktualizacích právních předpisů jež mě zajímají a o aktualizacích vazeb z jiných právních předpisů na ně | + | * Zajistit si notifikace o aktualizacích právních předpisů, jež mě zajímají a o aktualizacích vazeb z jiných právních předpisů na ně |
* Vytvořit procesy a podporu pro sledování návrhů změn a stavu jejich projednávání | * Vytvořit procesy a podporu pro sledování návrhů změn a stavu jejich projednávání | ||
* Být schopen přiřadit klíčové elementy architektury ke konkrétním ustanovením či alespoň ke konkrétním právním předpisům | * Být schopen přiřadit klíčové elementy architektury ke konkrétním ustanovením či alespoň ke konkrétním právním předpisům | ||
* Udržovat povědomost o všech právních předpisech, | * Udržovat povědomost o všech právních předpisech, | ||
+ | Z hlediska aplikační architektury očekává NAP následující změny na centrální i lokálních úrovních: | ||
+ | * Po dokončení systému eSbírka (a doběhnutí stávajících kontraktů nejpozději do 5 let - udržitelnost) přestanou úřady do svého portfolia zařazovat aplikace pro seznamování se s právem od komerčních dodavatelů a přejdou na eSbírku. Komerční aplikace s redukovanými licencemi mohou zůstat pro doplňkové služby jako jsou výklady práva, judikáty a další obsah, který ještě nebude zahrnut do eSbírky nebo si ponechá soukromoprávní (komerční) charakter. | ||
+ | * Po dokončení systému eLegislativa se změní úloha systémů EKLEP/ | ||
+ | * Systém ODOK musí být integrován na systém eLegislativa. | ||
+ | |||
+ | {{tag> | ||