Překlady této stránky:

Toto je starší verze dokumentu!


<title>Elektronická identifikace pro klienty veřejné správy</title>

Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury a zapracování požadavků do informační koncepce a architektury úřadu je popsán v části Architektura úřadu v kontextu veřejné správy a jejích vrstvách architektury.

Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti jsou popsány v části Způsoby využívání sdílených služeb, funkčních celků a tematických oblastí jednotlivými úřady

Kvalifikovaný poskytovatel elektronických služeb bude nadále zodpovědný za řízení oprávnění (autorizaci) fyzické osoby, která prokázala takto svoji totožnost. Nadále tedy musí provádět správu oprávnění na základě údajů o osobě, které získá z Propojeného datového fondu a vlastních údajů vedených v agendě. Systém poskytující elektronické služby veřejné správy musí být schopen komunikovat a získávat údaje z propojeného datového fondu.

, 2024/04/24 11:35
Dobrý den,
Chci se zeptat, zda je někde popsáno, jaká úroveň autentizace / záruky prostředku (LoA), je potřeba pro různé skupiny agend státní správy. Např- pro zaplacení poplatku za psa - potřeba pouze nízká, pro žádost o nový ID - vysoká, atd.
Děkuji.
, 2024/04/25 07:14
Dobrý den,

toto vždy záleží na daném poskytovateli služeb (SeP), který si může nastavovat různé úrovně záruky. Aktuální situace je taková, že jen pár vybraných služeb vyžaduje záruku úrovně "vysoká" a zbytek požaduje úroveň "střední".
Na úrovni nízká je velmi omezený počet prostředků a neposkytují o tolik větší pohodlí než prostředky na úrovni střední, proto se tato úroveň u nás prakticky nepoužívá.

S pozdravem,
Tomáš Šedivec
Vložte svůj komentář: