Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Poslední revizeObě strany příští revize
nap:egsb [2022/10/07 15:22] Tomáš Šedivecnap:egsb [2022/10/13 16:06] Tomáš Šedivec
Řádek 11: Řádek 11:
  
 V eGSB/ISSS je oproti ISZR omezující podmínka pro použití elementu MapaAIFO. V tomto elementu může být při volání službami {{ https://www.szrcr.cz/images/dokumenty/ISSS/popis_slu%C5%BEeb_ISSS/Popis_sluzby_G1_gsbCtiData_v1_03.pdf |G1:gsbCtiData}} a  {{ https://www.szrcr.cz/images/dokumenty/ISSS/popis_slu%C5%BEeb_ISSS/Popis_sluzby_G11_gsbZapisData_v1_04.pdf |G11:gsbZapisData}} pouze jediné AIFO. V odpovědi může být AIFO více. Důvodem je, že V eGSB/ISSS je oproti ISZR omezující podmínka pro použití elementu MapaAIFO. V tomto elementu může být při volání službami {{ https://www.szrcr.cz/images/dokumenty/ISSS/popis_slu%C5%BEeb_ISSS/Popis_sluzby_G1_gsbCtiData_v1_03.pdf |G1:gsbCtiData}} a  {{ https://www.szrcr.cz/images/dokumenty/ISSS/popis_slu%C5%BEeb_ISSS/Popis_sluzby_G11_gsbZapisData_v1_04.pdf |G11:gsbZapisData}} pouze jediné AIFO. V odpovědi může být AIFO více. Důvodem je, že
-eGSB/ISSS je v principu multizdrojový systém. Jeden kontext může být publikován více publikátory/AIS a čtenář nemusí vědět, v kterém z nich se informace o fyzické osobě nachází. ISSS provádí logické vyhledání, kdy pomocí [[nap:zakladni_registry|ORG]] identifikuje cílové AIS (vedou AIFO a publikují kontext) a na tyto publikátory následně posílá požadavek. Současně platí, že eGSB/ISSS nesmí jakkoli měnit payload zprávy, tedy ani nemůže „rozdělit“ a posílat po jednom na různé cíle. Výše zmíněné zatím platí pro všechny volání, avšak je v plánu tzv. metoda zúžení multizdrojového na jednozdrojový. Tedy pokud je jednoznačně určen cílový AIS, a tedy ho uživatel služby {{ :dokumenty:popis_sluzby_g1_gsbctidata_v1_02.docx |G1:gsbCtiData}} či {{ :dokumenty:popis_sluzby_g11_gsbzapisdata_v1_03.docx |G11:gsbZapisData}} zná. Tímto by se dal odstranit požadavek na jedno AIFO pouze pro metodu zúžení na cílový AIS.+eGSB/ISSS je v principu multizdrojový systém. Jeden kontext může být publikován více publikátory/AIS a čtenář nemusí vědět, v kterém z nich se informace o fyzické osobě nachází. ISSS provádí logické vyhledání, kdy pomocí [[nap:zakladni_registry|ORG]] identifikuje cílové AIS (vedou AIFO a publikují kontext) a na tyto publikátory následně posílá požadavek. Současně platí, že eGSB/ISSS nesmí jakkoli měnit payload zprávy, tedy ani nemůže „rozdělit“ a posílat po jednom na různé cíle. Výše zmíněné zatím platí pro všechny volání, avšak je v plánu tzv. metoda zúžení multizdrojového na jednozdrojový. Tedy pokud je jednoznačně určen cílový AIS, a tedy ho uživatel služby {{ https://www.szrcr.cz/images/dokumenty/ISSS/popis_slu%C5%BEeb_ISSS/Popis_sluzby_G1_gsbCtiData_v1_03.pdf |G1:gsbCtiData}} či {{ https://www.szrcr.cz/images/dokumenty/ISSS/popis_slu%C5%BEeb_ISSS/Popis_sluzby_G11_gsbZapisData_v1_04.pdf |G11:gsbZapisData}} zná. Tímto by se dal odstranit požadavek na jedno AIFO pouze pro metodu zúžení na cílový AIS.
  
 Cílem je, aby klienti veřejné správy nebyli nuceni dokládat skutečnosti, o kterých veřejná správa již ví, či které vznikly dokonce na základě rozhodnutí veřejné správy. Většina skutečností potřebných pro rozhodování veřejné správy je již někde evidována, a to formou údajů v informačních systémech veřejné správy. Dále existují skutečnosti, které sice jsou na základě rozhodování veřejné správy, nicméně nejsou dosud vedeny v AIS jako údaje (příkladem je potvrzení o studiu, dohoda o chráněné dílně apod.). Zmapováním údajů v jednotlivých agendách, které probíhá nyní v rámci nových povinností ohlašovatelů vůči [[nap:rpp|RPP]] je postupně zjištěna základní mapa údajů evidovaných, vyžadovaných a poskytovaných v rámci jednotlivých agend a to, kde a jakým způsobem jsou evidovány a v jakém AIS. Tím, jak již bylo popsáno výše, vznikne základní datová mapa veřejné správy, a je tedy možné ji zanalyzovat a identifikovat ty údaje a skutečnosti, které jsou používány ve více agendách Cílem je, aby klienti veřejné správy nebyli nuceni dokládat skutečnosti, o kterých veřejná správa již ví, či které vznikly dokonce na základě rozhodnutí veřejné správy. Většina skutečností potřebných pro rozhodování veřejné správy je již někde evidována, a to formou údajů v informačních systémech veřejné správy. Dále existují skutečnosti, které sice jsou na základě rozhodování veřejné správy, nicméně nejsou dosud vedeny v AIS jako údaje (příkladem je potvrzení o studiu, dohoda o chráněné dílně apod.). Zmapováním údajů v jednotlivých agendách, které probíhá nyní v rámci nových povinností ohlašovatelů vůči [[nap:rpp|RPP]] je postupně zjištěna základní mapa údajů evidovaných, vyžadovaných a poskytovaných v rámci jednotlivých agend a to, kde a jakým způsobem jsou evidovány a v jakém AIS. Tím, jak již bylo popsáno výše, vznikne základní datová mapa veřejné správy, a je tedy možné ji zanalyzovat a identifikovat ty údaje a skutečnosti, které jsou používány ve více agendách