Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
nap:egsb [2021/10/22 12:43] – gsb cti data 1.02 a rozšíření aspektů Tomáš Šedivecnap:egsb [2022/08/23 10:12] Tomáš Šedivec
Řádek 10: Řádek 10:
   *  Zajištění nezávislého auditu výměny údajů (ukládá informace identifikující dotaz a odpověď a technický kryptografický otisk zprávy – hash)   *  Zajištění nezávislého auditu výměny údajů (ukládá informace identifikující dotaz a odpověď a technický kryptografický otisk zprávy – hash)
  
-V eGSB/ISSS je oproti ISZR omezující podmínka pro použití elementu MapaAIFO. V tomto elementu může být při volání službami G1:gsbCtiData a  G11:gsbZapisData pouze jediné AIFO. V odpovědi může být AIFO více. Důvodem je, že +V eGSB/ISSS je oproti ISZR omezující podmínka pro použití elementu MapaAIFO. V tomto elementu může být při volání službami {{ :dokumenty:popis_sluzby_g1_gsbctidata_v1_02.docx |G1:gsbCtiData}} a  {{ :dokumenty:popis_sluzby_g11_gsbzapisdata_v1_03.docx |G11:gsbZapisData}} pouze jediné AIFO. V odpovědi může být AIFO více. Důvodem je, že 
-eGSB/ISSS je v principu multizdrojový systém. Jeden kontext může být publikován více publikátory/AIS a čtenář nemusí vědět, v kterém z nich se informace o fyzické osobě nachází. ISSS provádí logické vyhledání, kdy pomocí [[nap:zakladni_registry|ORG]] identifikuje cílové AIS (vedou AIFO a publikují kontext) a na tyto publikátory následně posílá požadavek. Současně platí, že eGSB/ISSS nesmí jakkoli měnit payload zprávy, tedy ani nemůže „rozdělit“ a posílat po jednom na různé cíle. Výše zmíněné zatím platí pro všechny volání, avšak je v plánu tzv. metoda zúžení multizdrojového na jednozdrojový. Tedy pokud je jednoznačně určen cílový AIS, a tedy ho uživatel služby G1 či G11 zná. Tímto by se dal odstranit požadavek na jedno AIFO pouze pro metodu zúžení na cílový AIS.+eGSB/ISSS je v principu multizdrojový systém. Jeden kontext může být publikován více publikátory/AIS a čtenář nemusí vědět, v kterém z nich se informace o fyzické osobě nachází. ISSS provádí logické vyhledání, kdy pomocí [[nap:zakladni_registry|ORG]] identifikuje cílové AIS (vedou AIFO a publikují kontext) a na tyto publikátory následně posílá požadavek. Současně platí, že eGSB/ISSS nesmí jakkoli měnit payload zprávy, tedy ani nemůže „rozdělit“ a posílat po jednom na různé cíle. Výše zmíněné zatím platí pro všechny volání, avšak je v plánu tzv. metoda zúžení multizdrojového na jednozdrojový. Tedy pokud je jednoznačně určen cílový AIS, a tedy ho uživatel služby {{ :dokumenty:popis_sluzby_g1_gsbctidata_v1_02.docx |G1:gsbCtiData}} či {{ :dokumenty:popis_sluzby_g11_gsbzapisdata_v1_03.docx |G11:gsbZapisData}} zná. Tímto by se dal odstranit požadavek na jedno AIFO pouze pro metodu zúžení na cílový AIS.
  
 Cílem je, aby klienti veřejné správy nebyli nuceni dokládat skutečnosti, o kterých veřejná správa již ví, či které vznikly dokonce na základě rozhodnutí veřejné správy. Většina skutečností potřebných pro rozhodování veřejné správy je již někde evidována, a to formou údajů v informačních systémech veřejné správy. Dále existují skutečnosti, které sice jsou na základě rozhodování veřejné správy, nicméně nejsou dosud vedeny v AIS jako údaje (příkladem je potvrzení o studiu, dohoda o chráněné dílně apod.). Zmapováním údajů v jednotlivých agendách, které probíhá nyní v rámci nových povinností ohlašovatelů vůči [[nap:rpp|RPP]] je postupně zjištěna základní mapa údajů evidovaných, vyžadovaných a poskytovaných v rámci jednotlivých agend a to, kde a jakým způsobem jsou evidovány a v jakém AIS. Tím, jak již bylo popsáno výše, vznikne základní datová mapa veřejné správy, a je tedy možné ji zanalyzovat a identifikovat ty údaje a skutečnosti, které jsou používány ve více agendách Cílem je, aby klienti veřejné správy nebyli nuceni dokládat skutečnosti, o kterých veřejná správa již ví, či které vznikly dokonce na základě rozhodnutí veřejné správy. Většina skutečností potřebných pro rozhodování veřejné správy je již někde evidována, a to formou údajů v informačních systémech veřejné správy. Dále existují skutečnosti, které sice jsou na základě rozhodování veřejné správy, nicméně nejsou dosud vedeny v AIS jako údaje (příkladem je potvrzení o studiu, dohoda o chráněné dílně apod.). Zmapováním údajů v jednotlivých agendách, které probíhá nyní v rámci nových povinností ohlašovatelů vůči [[nap:rpp|RPP]] je postupně zjištěna základní mapa údajů evidovaných, vyžadovaných a poskytovaných v rámci jednotlivých agend a to, kde a jakým způsobem jsou evidovány a v jakém AIS. Tím, jak již bylo popsáno výše, vznikne základní datová mapa veřejné správy, a je tedy možné ji zanalyzovat a identifikovat ty údaje a skutečnosti, které jsou používány ve více agendách
Řádek 44: Řádek 44:
   * {{ :dokumenty:vyuziti_sluzeb_egsb_ctenarskymi_a_zdrojovymi_ais_v1_04.pdf |Využití služeb eGSB / ISSS čtenářskými a publikačními AIS}}   * {{ :dokumenty:vyuziti_sluzeb_egsb_ctenarskymi_a_zdrojovymi_ais_v1_04.pdf |Využití služeb eGSB / ISSS čtenářskými a publikačními AIS}}
  
-==== Seznam služeb eGSB / ISSS ====+===== Seznam služeb eGSB / ISSS =====
  
 ^**Kód**^**Podrobný popis služby**^**Verze**^ ^**Kód**^**Podrobný popis služby**^**Verze**^
Řádek 64: Řádek 64:
  
  
-==== Kontext eGSB / ISSS ====+===== Kontext eGSB / ISSS =====
  
  
Řádek 70: Řádek 70:
  
  
-==== Pohled na propojení integračních platforem ====+===== Pohled na propojení integračních platforem =====
  
 {{ :nap-dokument:intergacni_platformy.png |}} {{ :nap-dokument:intergacni_platformy.png |}}