Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze |
ikcr [2023/12/04 15:00] – [UŽIVATELSKY PŘÍVĚTIVÉ A EFEKTIVNÍ DIGITÁLNÍ SLUŽBY PRO OBČANY A FIRMY] Tomáš Šedivec | ikcr [2023/12/09 06:48] (aktuální) – [Detailní přehled změn a aktualizací] Tomáš Šedivec |
---|
|2.5 |**Právo na digitální služby** | Realizovat obecný právní rámec práva na digitální služby, založeného zákonem č. 12/2020 Sb. o právu na digitální služby, konkrétním a důsledným způsobem na úrovni všech jednotlivých právních předpisů upravujících oblast služeb eGovernmentu a služeb veřejné správy vůbec. | | |2.5 |**Právo na digitální služby** | Realizovat obecný právní rámec práva na digitální služby, založeného zákonem č. 12/2020 Sb. o právu na digitální služby, konkrétním a důsledným způsobem na úrovni všech jednotlivých právních předpisů upravujících oblast služeb eGovernmentu a služeb veřejné správy vůbec. | |
|2.6 |**Revize legislativy eGovernmentu** | Analyzovat a na úrovni gestorů jednotlivých právních předpisů aktualizovat všechny zákony a prováděcí právní předpisy tvořící právní rámec eGovernmentu tak, aby podporovaly uskutečnění cílů této koncepce.\\ \\ Cílem je v těchto právních předpisech konsolidovat a systematizovat řízení, správu a rozvoj služeb eGovernmentu, sjednotit určené a povinné subjekty, terminologii a dopady jak na veřejnou správu, tak na klienty veřejné správy. | | |2.6 |**Revize legislativy eGovernmentu** | Analyzovat a na úrovni gestorů jednotlivých právních předpisů aktualizovat všechny zákony a prováděcí právní předpisy tvořící právní rámec eGovernmentu tak, aby podporovaly uskutečnění cílů této koncepce.\\ \\ Cílem je v těchto právních předpisech konsolidovat a systematizovat řízení, správu a rozvoj služeb eGovernmentu, sjednotit určené a povinné subjekty, terminologii a dopady jak na veřejnou správu, tak na klienty veřejné správy. | |
|2.7 |**Soukromé a veřejnoprávní služby** | Analyzovat a na úrovni gestorů jednotlivých zákonů zajistit právní podmínky pro uplatnění vhodných služeb eGovernmentu využitelných v praxi soukromoprávními subjekty. Pro rozvoj digitálních služeb a růst produktivity hospodářství ČR je důležité, aby sdílené služby eGovernmentu, mohly být využívány jak silně regulovanými podnikatelskými odvětvími (bankovnictví a pojišťovnictví, energetika, telekomunikace a vodárenství atd.), tak i dalšími soukromoprávními subjekty.\\ \\ A naopak je žádoucí nalézt způsoby, jak účinně kombinovat soukromoprávní služby se službami veřejnoprávními při řešení životních situací klientů. | | |2.7 |**Soukromé a veřejnoprávní služby** | Analyzovat a na úrovni gestorů jednotlivých zákonů zajistit právní podmínky pro uplatnění vhodných služeb eGovernmentu využitelných v praxi soukromoprávními subjekty. Pro rozvoj digitálních služeb a růst produktivity hospodářství ČR je důležité, aby sdílené služby eGovernmentu, mohly být využívány jak silně regulovanými podnikatelskými odvětvími (bankovnictví a pojišťovnictví, energetika, telekomunikace a vodárenství atd.), tak i dalšími soukromoprávními subjekty.\\ \\ A naopak je žádoucí nalézt způsoby, jak účinně kombinovat soukromoprávní služby se službami veřejnoprávními při řešení životních situací klientů.\\ Přitom nastavit spravedlivé a nediskriminační podmínky pro uživatele, užívající společně jak digitální služby veřejného sektoru, tak celé soukromoprávní společnosti ČR a EU. | |
|2.8 |**Metodika pro veřejné zakázky v oblasti ICT** | Vydat metodiku pro zadávání veřejných zakázek v oblasti ICT, která by zadavatelům pomohla při volbě a využití všech zákonných instrumentů a možností zakázkového práva, s cílem optimálního nastavení zadávacích podmínek pro výběr dodavatele a následného řízení celého životního cyklu IS ve shodě s principy této koncepce a podle plánů jejich dlouhodobého rozvoje ve shodě s architekturou úřadů a s NAP. | | |2.8 |**Metodika pro veřejné zakázky v oblasti ICT** | Vydat metodiku pro zadávání veřejných zakázek v oblasti ICT, která by zadavatelům pomohla při volbě a využití všech zákonných instrumentů a možností zakázkového práva, s cílem optimálního nastavení zadávacích podmínek pro výběr dodavatele a následného řízení celého životního cyklu IS ve shodě s principy této koncepce a podle plánů jejich dlouhodobého rozvoje ve shodě s architekturou úřadů a s NAP. | |
|2.9 |**Nová legislativa eGovernmentu** |Vytvoření návrhů nových právních předpisů na podporu eGovernmentu, zákona o národní infrastruktuře pro prostorové informace a zákona o BIM, a dalších.\\ \\ Jednotlivé zákony budou představovat záměry/projekty tohoto dlouhodobě platného dílčího cíle. | | |2.9 |**Nová legislativa eGovernmentu** |Vytvoření návrhů nových právních předpisů na podporu eGovernmentu, zákona o národní infrastruktuře pro prostorové informace a zákona o BIM, a dalších.\\ \\ Jednotlivé zákony budou představovat záměry/projekty tohoto dlouhodobě platného dílčího cíle. | |
| |4.1 |Úprava popisu HC 1, DC 1.4 | | | |4.1 |Úprava popisu HC 1, DC 1.4 | |
| |4.2 |Úprava popisu DC 2.4, DC 2.6 | | | |4.2 |Úprava popisu DC 2.4, DC 2.6 | |
| |4.3 |Úprava popisu HC 3, DC 3.6, Zavedení nového dílčího cíle 3.13 – Udržitelné technologie a infrastruktura | | | |4.3 |Úprava popisu HC 3, DC 3.6, Zavedení nového dílčího cíle 3.13 – Udržitelné technologie a infrastruktura a 3.14 - Národní infrastruktura pro prostorové informace | |
| |5.1 |Do P7 doplněn princip jednotné domény *.gov.cz | | | |5.1 |Do P7 doplněn princip jednotné domény *.gov.cz | |
| |5.2 |Zavedení principu P21 - Udržitelnost digitálních služeb a zařízení a P22 – Svoboda volby | | | |5.2 |Zavedení principu P21 - Udržitelnost digitálních služeb a zařízení a P22 – Svoboda volby | |