Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
uplne_elektronicke_podani [2019/08/16 12:00] – Tomáš Šedivec | nap:uplne_elektronicke_podani [2020/05/12 14:15] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
< | < | ||
- | <note important>Konkrétní implementační kroky a způsoby | + | <WRAP center round tip 60%> |
+ | Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury | ||
- | Tzv. úplné elektronické podání (také jako " | + | Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti jsou popsány |
+ | </ | ||
- | Současně pojem ÚEP představuje pokročilou variantu elektronického podání (elektronické formy úkonu klienta, občana a/nebo organizace vůči veřejné správě ČR), která splňuje sadu požadovaných vlastností, | ||
- | Pro fungování elektronického podání, považovatelného za úplné, | ||
- | - musí existovat rozhraní, přes které lze elektronické podání učinit (webová stránka, formulář nebo asistovaná služba), | ||
- | - klient veřejné správy musí být elektronicky identifikovatelný, | ||
- | - musí být schopen snadno najít službu odpovídající jeho životní situaci, | ||
- | - dílčí úplné elektronické podání musí být schopno společně s ostatními skutečně řešit životní situaci klienta a | ||
- | - podání musí být možné přijmout a následně automatizovaně zpracovat (propojení s interními systémy státní správy). | ||
- | Všechny obslužné kanály veřejné správy musí být cílově vzájemně integrovány tak, aby mezi nimi bylo možno libovolně přecházet i v průběhu vyřizování podání a aby všechny informace byly zachovány, přenášely se do nich (mezi nimi). | ||
- | Elektronické podání klienta vůči veřejné je považováno za úplné, pokud splňuje všechny [[ikcr: | + | {{tag> |
- | + | ||
- | * Podporuje princip Digital by Default tím, že je navrženo jako vnitřně plně digitální (nikdy se nemusí tisknout nebo osobně řešit), s tím, že ale podporuje asistovanými formami i tzv. elektronicky handicapované. | + | |
- | * Podporuje princip Whole-of -Government tím, že je dostupné rovnocenným způsobem ve všech elektronických kanálech eGovernmentu (samoobslužných i asistovaných), | + | |
- | * Podporuje princip Once only tím, že pro předvyplnění formuláře i pro navigaci a volbu služby jsou využity všechny údaje o klientovi, které veřejná správa má a ze zákona je v dané situaci smí použít. | + | |
- | * Podporuje principy Interoperability by Default a Cross-border by default tím, že umožňuje elektronicky obsloužit všechny klienty, rezidenty ČR a EU, pro které je úkon relevantní, | + | |
- | * je po podání automatizovaně strojově zpracováno, | + | |
- | * je navrženo jako vnitřně plně digitální (nikdy se nemusí tisknout nebo osobně řešit, s tím, že ale podporuje asistovanými formami i tzv. elektronicky (nebo jinak) handicapované. Princip Digital by Default a princip Inclusion and Accessibility. | + | |
- | * je dostupné rovnocenným způsobem ve všech elektronických kanálech eGovernmentu (samoobslužných i asistovaných), | + | |
- | * pro předvyplnění formuláře i pro navigaci a volbu služby jsou využity všechny údaje o klientovi, které veřejná správa má, a ze zákona je v dané situaci smí použít. Princip Only once. | + | |
- | * umožňuje elektronicky obsloužit všechny klienty, rezidenty ČR a EU, pro které je úkon relevantní, | + | |
- | * služby agend a jejich IT aplikace musí být navrženy tak, aby služby bylo možno kombinovat při efektivním řešení životních událostí. | + | |
- | * využívá jednotný identitní prostor (JIP) elektronickou identifikaci (přes NIA) klientů a úředníků (JIP/ | + | |
- | * umožňuje klientům sledovat průběh vyřizování jejich podání. | + | |
- | * a další atributy z pohledu důvěryhodnosti, | + | |
- | + | ||
- | {{tag> | + |