Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verzePoslední revizeObě strany příští revize | ||
sdilene_provozni_informacni_systemy [2019/05/15 13:23] – Tomáš Šedivec | nap:sdilene_provozni_informacni_systemy [2020/05/12 15:09] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | {{objekt| | + | < |
- | Druh=Tématická oblast/ | + | |
- | Název=Sdílené provozní informační systémy| | + | |
- | Popis=Sdílené provozní infromační systémy.| | + | |
- | Platípro=všechny OVM a OVS| | + | |
- | Spravuje=Tomáš Šedivec| | + | |
- | Gestor=Ministerstvo vnitra, Odbor hlavního architekta| | + | |
- | Platíkedni=30. září 2019}} | + | |
+ | ===== Popis Sdílených provozních informačních systémů ===== | ||
+ | {{page> | ||
- | Obecně chceme říci, že takové systémy budou přibývat tak, jak bude stát směřovat politicky a legislativně k centrům sdílených služeb pro oblast | + | ===== Pravidla Sdílených |
+ | {{page> | ||
- | ===== Centrální personální | + | {{tag>" |
- | |||
- | * Informační systém státní služby ISoSS. Bude doplněno. | ||
- | |||
- | |||
- | ===== Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP) ===== | ||
- | |||
- | **Integrovaný informační systém Státní pokladny** je účinný, transparentní, | ||
- | |||
- | Implementovaný informační systém integruje základní funkční bloky Státní pokladny zaměřené na řízení specifických procesů řízení a kontroly veřejných financí, kterými jsou: | ||
- | |||
- | * [[https:// | ||
- | * [[https:// | ||
- | * [[https:// | ||
- | * [[https:// | ||
- | * Prezentační vrstva - Monitor Státní pokladny (Státní monitor, Krajský monitor a Obecní monitor) | ||
- | |||
- | Státní pokladna má před sebou několik možných směrů rozvoje, například integraci na nákupní řešení nebo controlling (nákladové, | ||
- | |||
- | **Monitor Státní pokladny** je specializovaný informační portál Ministerstva financí, který umožňuje veřejnosti volný přístup k rozpočtovým a účetním informacím ze všech úrovní státní správy a samosprávy. Prezentované informace pocházejí ze systému Státní pokladny a Centrálního systému účetních informací státu a jsou čtvrtletně aktualizovány. Monitor zahrnuje grafickou webovou část, analytickou část a strojově čitelná zdrojová data. | ||
- | |||
- | **Centrální registr administrativních budov** (CRAB) má vyřešit dosavadní absenci aktuálního celostátního přehledu o administrativních objektech v majetku státu, o jejich obsazenosti a dislokaci státních zaměstnanců. Registr na základě získaných informací umožní maximální využití státních objektů. Ve své činnosti se opírá o Usnesení vlády České republiky ze dne 20. prosince 2012 č. 954 o Centrálním registru administrativních budov. | ||
- | |||
- | **Informační systém CEDR** jako celek je nástrojem zejména pro poskytování, | ||
- | |||
- | V informačním systému CEDR jsou shromažďovány údaje o všech dotacích a návratných finančních výpomocích ze státního rozpočtu, státních fondů, státních finančních aktiv a Národního fondu a jejich příjemcích na základě Usnesení vlády č. 584/1997Sb. (subsystém CEDRIII). | ||
- | |||
- | * **CEDR - resorty**: Údaje jsou do IS CEDR zaznamenávány buď pomocí subsystému CEDR - **resorty, | ||
- | * **CEDR II - Kontrolní útvary FÚ** - Všechny údaje, shromážděné v **IS CEDR III,** jsou předávány do subsystému **CEDR II,** který využívají kontrolní útvary finančních úřadů. CEDR II proto obsahuje i moduly pro podporu evidence kontrol a vymáhání nedoplatků nebo částek, které mají být vráceny v případě zjištění porušení rozpočtové kázně. Informace o výsledcích provedených kontrol jsou na vyžádání zpřístupněny příslušným poskytovatelům dotací. | ||
- | * **CEDR III - Veřejnost: Veřejné údaje z databáze CEDR** jsou zpřístupněny prostřednictvím subsystému CEDR – web na Internetu MF, který umožňuje i tvorby sestav a výběrů. | ||
- | |||
- | **ISPROFIN-EDS/ | ||
- | |||
- | * EDS - Evidenční Dotační Systém eviduje a řídí poskytování návratných finančních výpomocí a dotací ze státního rozpočtu na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku | ||
- | * SMVS - Správa Majetku ve Vlastnictví Státu řídí poskytování prostředků ze státního rozpočtu na pořízení nebo technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku státu. | ||
- | |||
- | **Monit2014+** - Informační systém Monit2014+ je určen k procesnímu i datovému zabezpečení kompletního řízení a administrativních procesů nad projekty dotačních programů ze strukturálních fondů EU v České republice v programovém období 2014 - 2020. | ||
- | |||
- | Funkcionalita systému Monit2014+ pokrývá veškeré základní procesy životního cyklu dotačních programů i v rámci nich realizovaných konkrétních projektů. | ||
- | |||
- | Monit2014+ je napojen řadou rozhraní na desítky informačních systémů státní správy České republiky i Evropské unie podílejících se na implementaci dotačních programů EU. | ||
- | |||
- | |||
- | ===== Centrální systém práva - eSbírka/ | ||
- | |||
- | **Systém eSbírka** se bude dělit na dvě části – na **portál**, | ||
- | |||
- | **Systém eLegislativa** představuje moderní nástroje pro tvorbu a projednání právních předpisů. Přináší významné změny do legislativní práce, zejména přípravu změn právních předpisů zápisem změn přímo do jejich úplného znění. Novely právních předpisů budou nově doprovázet jejich právně závazná úplná znění, což usnadní orientaci v častých změnách právního řádu. Zavedení eLegislativy přinese vyšší přehlednost tvorby, zejména projednání právního předpisu, a zároveň snížení počtu chyb v legislativním procesu a celkové zvýšení kvality a transparentnosti legislativního procesu. | ||
- | |||
- | Nová technická i legislativní podoba tvorby a publikace práva umožní, aby novely právního předpisu nově doprovázela jejich právně závazná znění, obsahující aktuální znění předpisu ve znění přijatých změn. To usnadní orientaci v častých změnách právního řádu. | ||
- | |||
- | Vyplývat z toho bude povinnost připojit se k tomuto systému a současně zákaz nakupovat komerční databáze právních předpisů (výklady jsou dovoleny). | ||
- | |||
- | |||
- | ===== Centrální systém nákupu a veřejných zakázek ===== | ||
- | |||
- | Národní elektronický nástroj (NEN), jako klíčový prvek soustavy Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek (NIPEZ), je komplexní elektronický nástroj pro administraci a zadávání veřejných zakázek a koncesí pro všechny kategorie veřejných zakázek a všechny kategorie zadavatelů, | ||
- | |||
- | NEN umožní provázání (elektronickou procesní integraci) na interní systémy zadavatelů i dodavatelů či systémy eGovernmentu v ČR. Plně podpoří plánovací aktivity, neboť často bude využíván pro veřejné zakázky realizované v rámci dlouhodobých investičních projektů. | ||
- | |||
- | Pro operace relevantní pro Státní rozpočet musí být NEN integrován jak na lokální rozpočetnictví úřadů, tak zejména na RIS-PR a RIS-RE z IISSP. | ||
- | |||
- | Uživatelské rozhraní NEN musí být zařazeno do centrálního Portálu úředníka (PÚ), dostupného pro ty OVS, pro něž by bylo nehospodárné budovat svůj lokání PÚ. Dále musí být uzpůsobeno tak, aby jej ostatní OVS jako jednu z mnoha centrálních služeb mohly řady zařadit do svých lokálních Portálů úředníka (Intranet). | ||
- | |||
- | Uživatelé NEN se k němu musí přihlašovat pomocí JIP. To znamená klienti VS (dodavatelé) pomocí NIA a úředníci pomocí JIP/KAAS. | ||