Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
sdilene_provozni_informacni_systemy [2019/05/10 15:41] – Založena nová stránka s textem „Obecně chceme říci, že takové systémy budou přibývat tak, jak bude stát směřovat politicky a legislativně k centrům sdílených služeb pro ob…“ Tomáš Šedivec | nap:sdilene_provozni_informacni_systemy [2020/04/30 13:46] – [Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP)] Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | Obecně chceme říci, že takové | + | < |
+ | <WRAP center round tip 60%> | ||
+ | Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury a zapracování požadavků do informační koncepce a architektury úřadu je popsán v části [[nap-dokument: | ||
- | ===== Centrální personální IS ===== | + | Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti jsou popsány v části [[nap-dokument: |
- | + | </ | |
- | + | ||
- | * Informační systém státní | + | |
+ | **Další provozní systémy (existující i plánované) budou zahrnuty po zpracování podkladů od věcných správců.** | ||
===== Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP) ===== | ===== Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP) ===== | ||
- | **Integrovaný informační systém Státní pokladny** je účinný, transparentní, | + | **Integrovaný informační systém Státní pokladny** |
Implementovaný informační systém integruje základní funkční bloky Státní pokladny zaměřené na řízení specifických procesů řízení a kontroly veřejných financí, kterými jsou: | Implementovaný informační systém integruje základní funkční bloky Státní pokladny zaměřené na řízení specifických procesů řízení a kontroly veřejných financí, kterými jsou: | ||
Řádek 20: | Řádek 21: | ||
* Prezentační vrstva - Monitor Státní pokladny (Státní monitor, Krajský monitor a Obecní monitor) | * Prezentační vrstva - Monitor Státní pokladny (Státní monitor, Krajský monitor a Obecní monitor) | ||
- | Státní pokladna má před sebou několik možných směrů rozvoje, například integraci na nákupní řešení nebo controlling | + | Státní pokladna má před sebou několik možných směrů rozvoje, například integraci na nákupní řešení, na Registr smluv nebo podporu controllingu |
**Monitor Státní pokladny** je specializovaný informační portál Ministerstva financí, který umožňuje veřejnosti volný přístup k rozpočtovým a účetním informacím ze všech úrovní státní správy a samosprávy. Prezentované informace pocházejí ze systému Státní pokladny a Centrálního systému účetních informací státu a jsou čtvrtletně aktualizovány. Monitor zahrnuje grafickou webovou část, analytickou část a strojově čitelná zdrojová data. | **Monitor Státní pokladny** je specializovaný informační portál Ministerstva financí, který umožňuje veřejnosti volný přístup k rozpočtovým a účetním informacím ze všech úrovní státní správy a samosprávy. Prezentované informace pocházejí ze systému Státní pokladny a Centrálního systému účetních informací státu a jsou čtvrtletně aktualizovány. Monitor zahrnuje grafickou webovou část, analytickou část a strojově čitelná zdrojová data. | ||
Řádek 39: | Řádek 40: | ||
* SMVS - Správa Majetku ve Vlastnictví Státu řídí poskytování prostředků ze státního rozpočtu na pořízení nebo technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku státu. | * SMVS - Správa Majetku ve Vlastnictví Státu řídí poskytování prostředků ze státního rozpočtu na pořízení nebo technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku státu. | ||
- | **Monit2014+** - Informační systém | + | **MS2014+** - Informační systém |
Funkcionalita systému Monit2014+ pokrývá veškeré základní procesy životního cyklu dotačních programů i v rámci nich realizovaných konkrétních projektů. | Funkcionalita systému Monit2014+ pokrývá veškeré základní procesy životního cyklu dotačních programů i v rámci nich realizovaných konkrétních projektů. | ||
Monit2014+ je napojen řadou rozhraní na desítky informačních systémů státní správy České republiky i Evropské unie podílejících se na implementaci dotačních programů EU. | Monit2014+ je napojen řadou rozhraní na desítky informačních systémů státní správy České republiky i Evropské unie podílejících se na implementaci dotačních programů EU. | ||
- | |||
- | |||
- | ===== Centrální systém práva - eSbírka/ | ||
- | |||
- | **Systém eSbírka** se bude dělit na dvě části – na **portál**, | ||
- | |||
- | **Systém eLegislativa** představuje moderní nástroje pro tvorbu a projednání právních předpisů. Přináší významné změny do legislativní práce, zejména přípravu změn právních předpisů zápisem změn přímo do jejich úplného znění. Novely právních předpisů budou nově doprovázet jejich právně závazná úplná znění, což usnadní orientaci v častých změnách právního řádu. Zavedení eLegislativy přinese vyšší přehlednost tvorby, zejména projednání právního předpisu, a zároveň snížení počtu chyb v legislativním procesu a celkové zvýšení kvality a transparentnosti legislativního procesu. | ||
- | |||
- | Nová technická i legislativní podoba tvorby a publikace práva umožní, aby novely právního předpisu nově doprovázela jejich právně závazná znění, obsahující aktuální znění předpisu ve znění přijatých změn. To usnadní orientaci v častých změnách právního řádu. | ||
- | |||
- | Vyplývat z toho bude povinnost připojit se k tomuto systému a současně zákaz nakupovat komerční databáze právních předpisů (výklady jsou dovoleny). | ||
- | |||
===== Centrální systém nákupu a veřejných zakázek ===== | ===== Centrální systém nákupu a veřejných zakázek ===== | ||
Řádek 68: | Řádek 57: | ||
Uživatelé NEN se k němu musí přihlašovat pomocí JIP. To znamená klienti VS (dodavatelé) pomocí NIA a úředníci pomocí JIP/KAAS. | Uživatelé NEN se k němu musí přihlašovat pomocí JIP. To znamená klienti VS (dodavatelé) pomocí NIA a úředníci pomocí JIP/KAAS. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | {{tag>" | ||
+ | |||