Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Následující verze
Předchozí verze
sdilene_agendove_is_v_prenesene_pusobnosti [2019/05/10 15:24] – Založena nová stránka s textem „Kromě konceptu veřejnoprávních korporací jako takových, uplatňujícího se u samospráv, viz níže, je vhodné při sestavování informační konc…“ Tomáš Šedivecnap:sdilene_agendove_is_v_prenesene_pusobnosti [2021/04/30 09:49] (aktuální) – include změny Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
-Kromě konceptu veřejnoprávních korporací jako takových, uplatňujícího se u samospráv, viz níže, je vhodné při sestavování informační koncepce, budování a realizaci architektury a budování služeb veřejné správy, uvažovat pojetí celého resortu. Ministerstvo si dle zákona zpracovává informační koncepci samo pro sebe, a to i es to, že poskytuje některé služby svým podřízeným a řízeným organizacím. Nemusí se přitom jednat o přímé služby ICT, ale ve všech případech je ministerstvo třeba gestorem za legislativu, ohlašovatelem agendy a jemu podřízené organizace pak mají legislativu naplňovat a agendy vykonávat, a to s využitím příslušných informačních systémů. Ministerstvo tak sdílí s úřadem roli věcného správce ISVS. I tam, kde jsou OSS samy správci vlastních informačních systémů, je pak vhodné uvažovat společně na celoresortní úrovni, neboť funkcionality a vazby ISVS jsou do značné míry určovány právě legislativou a definicí agend a jejich podrobností v RPP.+======Sdílené agendové IS v přenesené sobnosti======
  
-Stále platí, že jednotlivé orgány veřejné moci jsou do jisté míry samostatnýminicméně jsou řadě věcí závislé právě na svém ministerstvuTo je také často správcem příslušné rozpočtové kapitoly, a tedy zajištuje financování rozvoje ICTpochopitelně v souladu eGovernmentem a informačními koncepcemi.+===== Popis Sdílených agendových IS v přenesené působnosti ===== 
 +Sdílené agendové informační systémy pro agendy v přenesené působnostijako jsou např. Živnostenský rejstříkEvidence obyvatel, Evidence řidičů Registr motorových vozidel, budou rozšířeny na další agendy jejich ohlašovatele takže pokud je někdo ohlašovatelem agendy výkonem v přenesené působnosti, musí zajistit i centrální agendový informační systém (jeho Middle-Office a agendový portál) s možností integrace na lokální systémy úřadů v území.
  
-Z těchto důvodů je vhodné stanovit základní principy na úrovni celého resortu a učinit podřízené organizace odpovědné za jejich dodržování. Jedná se o principy stanovené informační koncepci, v architektuře,i rozvoji jednotlivých ISVS. Zákon o informačních systémech veřejné správy přitom umožňuje zpracovat informační koncepce jednotlivých orgánů veřejné moci tak, že bude zpracována resortní část IK společná pro všechny resortní organizace a u jednotlivých organizací se pak doplní jen nutná specifika, tím bude dosaženo jak povinnosti mít u každé organizace informační koncepci, tak i souladu na úrovni resortu. Lze to zajistit i tak, že resort vydá informační koncepci pro podřízené organizace, vždy ale musí být jasné, že podřízené organizace toto akceptují a je možno resortní IK považovat i za jejich informační koncepci.+==== Pohled na sdílené agendové IS v přenesené sobnosti ====
  
-Při uvažování na celoresortní úrovni není nutno zůstat jen u formálních koncepcí, je nanejvýš vhodné takový postup zvolit u přípravy legislativy, přípravy výkonu agendy veřejné správy, metodikách výkonu agendy a příslušných rozhodování, kontrole výkonu veřejné správy apod.+{{ :nap-dokument:prenesena_pusobnost.png |}}
  
-Ministerstvo jako takové by pak pro svoje organizace mělo plnit roli také metodického řízení, etně společných postupů. Takovým případem jsou třeba výkon spisové služby, ekonomika, personální oblast apod. Zde je vhodné využít principu, kdy ministerstvo stanoví pravidla a metodiky a jednotlivé organizace s tím tedy nemají tolik metodické a organizační práce. Lze samozřejmě využít nejen lidský potenciál úředníků a pracovníků ministerstva, ale také možné technické prostředky. Opět může jako íklad sloužit zavedení celoresortního řešení ESSL, kdy se pořídí jednotná aplikační platforma ESSL, ta se pak provozuje v samostatných instancích pro jednotlivé organizace. Dalším takovým příkladem je celoresortní řešení pro ekonomický systém, webové portály, služby IDM, intranetové aplikace apod.+===== Pravidla Sdílených agendových IS v přenesené působnosti ===== 
 +**NAP nestanovuje této verzi pro tento funkční celek či tematickou oblast žádná pravidla.** 
 + 
 +{{tag>"Funkční celek" "sdílené agendové IS" "enesená působnost"}}