Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verzePoslední revizeObě strany příští revize | ||
sdilene_agendove_is_v_prenesene_pusobnosti [2019/08/12 11:59] – upraveno mimo DokuWiki 127.0.0.1 | nap:sdilene_agendove_is_v_prenesene_pusobnosti [2020/05/12 15:03] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | {{objekt| | + | < |
- | Druh=Tématická oblast/ | + | |
- | Název=Sdílené agendové IS v přenesené působnosti| | + | |
- | Popis=Sdílené agendové IS v přenesené působnosti.| | + | |
- | Platípro=všechny OVM a OVS| | + | |
- | Spravuje=Tomáš Šedivec| | + | |
- | Gestor=Ministerstvo vnitra, Odbor hlavního architekta| | + | |
- | Platíkedni=30. září 2019}} | + | |
+ | ===== Popis Sdílených agendových IS v přenesené působnosti ===== | ||
+ | {{page> | ||
- | Sdílené agendové informační systémy pro agendy | + | ===== Pravidla Sdílených agendových IS v přenesené působnosti |
+ | {{page>nap: | ||
- | Naproti tomu musí obce disponovat pouze odpovídajícím „zařizovacím standardem“ pro připojení na takové systémy a úřadování v nich. | + | {{tag>" |
- | + | ||
- | Kromě konceptu veřejnoprávních korporací jako takových, uplatňujícího se u samospráv, viz níže, je vhodné při sestavování informační koncepce, budování a realizaci architektury a budování služeb veřejné správy, uvažovat v pojetí celého resortu. Ministerstvo si dle zákona zpracovává informační koncepci samo pro sebe, a to i přes to, že poskytuje některé služby svým podřízeným a řízeným organizacím. Nemusí se přitom jednat o přímé služby ICT, ale ve všech případech je ministerstvo třeba gestorem za legislativu, | + | |
- | + | ||
- | Stále platí, že jednotlivé orgány veřejné moci jsou do jisté míry samostatnými, | + | |
- | + | ||
- | Z těchto důvodů je vhodné stanovit základní principy na úrovni celého resortu a učinit podřízené organizace odpovědné za jejich dodržování. Jedná se o principy stanovené v informační koncepci, v architektuře, | + | |
- | + | ||
- | Při uvažování na celoresortní úrovni není nutno zůstat jen u formálních koncepcí, je nanejvýš vhodné takový postup zvolit u přípravy legislativy, | + | |
- | + | ||
- | Ministerstvo jako takové by pak pro svoje organizace mělo plnit roli také metodického řízení, včetně společných postupů. Takovým případem jsou třeba výkon spisové služby, ekonomika, personální oblast apod. Zde je vhodné využít principu, kdy ministerstvo stanoví pravidla a metodiky a jednotlivé organizace s tím tedy nemají tolik metodické a organizační práce. Lze samozřejmě využít nejen lidský potenciál úředníků a pracovníků ministerstva, | + | |