Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2019/09/13 10:28] – Tomáš Šedivec | nap:sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2019/10/08 07:42] – ↷ Stránka přesunuta z 'sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost' do 'nap:sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost' Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
<WRAP center round tip 60%> | <WRAP center round tip 60%> | ||
- | Konkrétní implementační kroky a způsoby | + | Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury |
+ | |||
+ | Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti | ||
</ | </ | ||
+ | Specifická role samosprávy, | ||
- | IKČR navrhuje, aby OVS, které musí vybudovat podporovat IT podporu pro samosprávné agendy a mají pro to k dispozici potřebné zázemí (infrastrukturu, | + | {{tag>" |
- | + | ||
- | Stejná forma sdílení je možná mezi těmito úrovněmi samosprávy i v případě spisové služby a provozních systémů, pokud malé obce nevyužijí možnosti sdílení centrálních služeb, budou-li k dispozici | + | |
- | + | ||
- | Specifická role samosprávy, | + | |
- | + | ||
- | Vláda v informační koncepci doporučuje municipalitám pro určitou dílčí sadu sdílených služeb použít jako základní prvek správní obvody ORP a vychází z následujících předpokladů: | + | |
- | * ORP jsou nejmenšími subjekty, které zpracovávají architektonický plán. | + | |
- | * Správní obvod ORP je jednoznačně dán a všechny subjekty, kterých se bude sdílení ve správním obvodě týkat, jsou známy. | + | |
- | * Poskytování služeb a dat je určeno standardy (např. u spisové služby). | + | |
- | * Tento model již v řadě ORP funguje. | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | Pro jiné sdílené služby (například dlouhodobé ukládání dokumentů v elektronických digitálních spisovnách) doporučuje IKČR využít sdílená centra krajů, neboť: | + | |
- | * Mají vybudovanou infrastrukturu | + | |
- | * Disponují IT kapacitami a kompetencemi | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | Pro další sdílené služby, například pro aplikační služby ekonomických systémů nebo spisových služeb, doporučuje IKČR využít SaaS služby eGovernment Cloudu, protože: | + | |
- | * Procesy a o IT potřeby v těchto oblastech fungování samospráv jsou vysoce standardizované a opakovatelné, | + | |
- | * Tyto funkce a jejich podpora zůstávají v plné zodpovědnosti obcí, a proto tyto potřebují multi-tenantní řešení | + | |
- | + | ||
- | Úkolem NAP je pro jednotlivé potřeby formulovat nejužitečnější úrovně sdílení na jednotlivých těchto vrstvách hierarchie veřejné správy. | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | ==== Sdílené aplikační služby kraje ==== | + | |
- | + | ||
- | Doporučujeme, | + | |
- | + | ||
- | ==== Krajské sítě ==== | + | |
- | + | ||
- | Publikace služeb krajských center do krajské sítě a dále přes krajský konektor do CMS. | + | |
- | + | ||
- | ==== Sdílené aplikační, | + | |
- | + | ||
- | IKČR navrhuje, aby malé obce, typicky všechny obce prvního a druhého typu, provozující méně než 10 přístupových zařízení, | + | |
- | + | ||
- | Namísto nich by dávalo smysl, aby tak činily, a to i za podmínek úhrady oprávněných nákladů, obce s rozšířenou působností, | + | |
- | + | ||
- | {{tag>" | + |