Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2019/09/17 10:07] – Tomáš Šedivec | nap:sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2021/04/30 09:52] (aktuální) – include změny Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
+ | ======Sdílené agendové IS pro samostatnou působnost====== | ||
- | < | + | ===== Popis Sdílených agendových |
- | <WRAP center round tip 60%> | + | Specifická role samosprávy, |
- | Konkrétní implementační kroky a způsoby zapracování do informační koncepce OVS jsou popsány v kapitole [[: | + | |
- | </ | + | |
+ | ===== Pravidla Sdílených agendových IS pro samostatnou působnost ===== | ||
+ | OVS, které musí vybudovat IT podporu pro samosprávné agendy a mají pro to k dispozici potřebné zázemí (infrastrukturu, | ||
- | IKČR navrhuje, aby OVS, které musí vybudovat podporovat IT podporu pro samosprávné agendy a mají pro to k dispozici potřebné zázemí (infrastrukturu, | + | NAP doporučuje municipalitám pro určitou dílčí sadu sdílených služeb použít jako základní prvek správní obvody ORP a vychází z následujících předpokladů: |
- | + | ||
- | Stejná forma sdílení je možná mezi těmito úrovněmi samosprávy i v případě spisové služby a provozních systémů, pokud malé obce nevyužijí možnosti sdílení centrálních služeb, budou-li k dispozici | + | |
- | + | ||
- | Specifická role samosprávy, | + | |
- | + | ||
- | Vláda v informační koncepci | + | |
* ORP jsou nejmenšími subjekty, které zpracovávají architektonický plán. | * ORP jsou nejmenšími subjekty, které zpracovávají architektonický plán. | ||
* Správní obvod ORP je jednoznačně dán a všechny subjekty, kterých se bude sdílení ve správním obvodě týkat, jsou známy. | * Správní obvod ORP je jednoznačně dán a všechny subjekty, kterých se bude sdílení ve správním obvodě týkat, jsou známy. | ||
Řádek 20: | Řádek 15: | ||
* Tento model již v řadě ORP funguje. | * Tento model již v řadě ORP funguje. | ||
- | + | Pro jiné sdílené služby (například dlouhodobé ukládání dokumentů v elektronických digitálních spisovnách) | |
- | Pro jiné sdílené služby (například dlouhodobé ukládání dokumentů v elektronických digitálních spisovnách) | + | |
* Mají vybudovanou infrastrukturu | * Mají vybudovanou infrastrukturu | ||
* Disponují IT kapacitami a kompetencemi | * Disponují IT kapacitami a kompetencemi | ||
- | + | Pro další sdílené služby, například pro aplikační služby ekonomických systémů nebo spisových služeb, | |
- | Pro další sdílené služby, například pro aplikační služby ekonomických systémů nebo spisových služeb, | + | |
* Procesy a o IT potřeby v těchto oblastech fungování samospráv jsou vysoce standardizované a opakovatelné, | * Procesy a o IT potřeby v těchto oblastech fungování samospráv jsou vysoce standardizované a opakovatelné, | ||
* Tyto funkce a jejich podpora zůstávají v plné zodpovědnosti obcí, a proto tyto potřebují multi-tenantní řešení | * Tyto funkce a jejich podpora zůstávají v plné zodpovědnosti obcí, a proto tyto potřebují multi-tenantní řešení | ||
- | |||
- | Úkolem NAP je pro jednotlivé potřeby formulovat nejužitečnější úrovně sdílení na jednotlivých těchto vrstvách hierarchie veřejné správy. | ||
- | |||
- | |||
==== Sdílené aplikační služby kraje ==== | ==== Sdílené aplikační služby kraje ==== | ||
- | Doporučujeme, | + | Doporučujeme, |
==== Krajské sítě ==== | ==== Krajské sítě ==== | ||
Řádek 45: | Řádek 34: | ||
==== Sdílené aplikační, | ==== Sdílené aplikační, | ||
- | IKČR navrhuje, aby malé obce, typicky všechny obce prvního a druhého typu, provozující méně než 10 přístupových zařízení, | + | Malé obce, typicky všechny obce prvního a druhého typu, provozující méně než 10 přístupových zařízení, |
- | + | ||
- | Namísto nich by dávalo smysl, aby tak činily, a to i za podmínek úhrady oprávněných nákladů, obce s rozšířenou působností, | + | |
{{tag>" | {{tag>" |