Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verzePoslední revizeObě strany příští revize | ||
sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2019/05/15 13:20] – Tomáš Šedivec | nap:sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2020/05/12 15:07] – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | {{objekt| | ||
- | Druh=Tématická oblast/ | ||
- | Název=Sdílené agendové IS pro samostatnou působnost| | ||
- | Popis=Sdílené agendové IS pro samostatnou působnost.| | ||
- | Platípro=všechny OVM a OVS| | ||
- | Spravuje=Tomáš Šedivec| | ||
- | Gestor=Ministerstvo vnitra, Odbor hlavního architekta| | ||
- | Platíkedni=30. září 2019}} | ||
+ | < | ||
- | IKČR navrhuje, aby OVS, které musí vybudovat podporovat IT podporu | + | ===== Popis Sdílených agendových IS pro samostatnou působnost ===== |
+ | {{page> | ||
- | Stejná forma sdílení je možná mezi těmito úrovněmi samosprávy i v případě spisové služby a provozních systémů, pokud malé obce nevyužijí možnosti sdílení centrálních služeb, budou-li k dispozici | + | ===== Pravidla Sdílených agendových IS pro samostatnou |
- | + | {{page> | |
- | Specifická role samosprávy, | + | |
- | + | ||
- | Vláda v informační koncepci doporučuje municipalitám pro určitou dílčí sadu sdílených služeb použít jako základní prvek správní obvody ORP a vychází z následujících předpokladů: | + | |
- | * ORP jsou nejmenšími subjekty, které zpracovávají architektonický plán. | + | |
- | * Správní obvod ORP je jednoznačně dán a všechny subjekty, kterých se bude sdílení ve správním obvodě týkat, jsou známy. | + | |
- | * Poskytování služeb a dat je určeno standardy (spisové služby). | + | |
- | * Tento model již v řadě ORP funguje. | + | |
- | Pro jiné sdílené služby (například dlouhodobé ukládání dokumentů v elektronických digitálních spisovnách) doporučuje IKČR využít sdílená centra krajů, neboť: | + | |
- | * Mají vybudovanou infrastrukturu | + | |
- | * Disponují IT kapacitami a kompetencemi | + | |
- | * … | + | |
- | Pro další sdílené služby, například pro aplikační služby ekonomických systémů nebo spisových služeb, doporučuje IKČR využít SaaS služby eGovernment Cloudu, protože: | + | |
- | * Procesy a o IT potřeby v těchto oblastech fungování samospráv jsou vysoce standardizované a opakovatelné, | + | |
- | * Tyto funkce a jejich podpora zůstávají v plné zodpovědnosti obcí, a proto tyto potřebují multitenantní řešení | + | |
- | Úkolem NAP je pro jednotlivé potřeby formulovat nejužitečnější úrovně sdílení na jednotlivých těchto vrstvách hierarchie veřejné správy. | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | ==== Sdílené aplikační služby kraje ==== | + | |
- | + | ||
- | Doporučujeme, | + | |
- | + | ||
- | ==== Krajské sítě ==== | + | |
- | + | ||
- | Publikace služeb krajských center do krajské sítě a dále přes krajský konektor do CMS. | + | |
- | + | ||
- | ==== Sdílené aplikační, | + | |
- | + | ||
- | IKČR navrhuje, aby malé obce, typicky všechny obce prvního a druhého typu, provozující méně než 10 přístupových zařízení, | + | |
- | + | ||
- | Namísto nich by dávalo smysl, aby tak činily, a to i za podmínek úhrady oprávněných nákladů, obce s rozšířenou působností, | + | |
+ | {{tag>" |