Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
| Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
| nap:reza [2024/11/15 15:56] – [Současný stav] Tomáš Šedivec | nap:reza [2025/06/05 15:42] (aktuální) – [Budoucí stav] Tomáš Šedivec | ||
|---|---|---|---|
| Řádek 9: | Řádek 9: | ||
| Na této stránce není k dispozici přehled udělených oprávnění. | Na této stránce není k dispozici přehled udělených oprávnění. | ||
| + | |||
| + | Testovací prostředí je k dispozici na adrese | ||
| + | |||
| </ | </ | ||
| Řádek 152: | Řádek 155: | ||
| Pokud je úřad ohlašovatelem agendy, musí provést revizi ohlášení Služeb veřejné správy pro příslušnou agendu (jasné úkony, nechybí nějaký úkon atd.) a ověřit, že ohlášené služby a úkony je možné smysluplně zavést do příslušných šablon, případně vytvořit šablony pro oprávnění k zastupování, | Pokud je úřad ohlašovatelem agendy, musí provést revizi ohlášení Služeb veřejné správy pro příslušnou agendu (jasné úkony, nechybí nějaký úkon atd.) a ověřit, že ohlášené služby a úkony je možné smysluplně zavést do příslušných šablon, případně vytvořit šablony pro oprávnění k zastupování, | ||
| - | V případě implicitních oprávnění se vytváří ve spolupráci s agenturou DIA dokument popisující šablonu a pak se provede její „naklikání“ v AIS ReZa. K vytváření šablon je určen výše uvedený web AIS ReZa, pokusy lze provádět v testovacím prostředí. | + | V případě implicitních oprávnění se vytváří ve spolupráci s agenturou DIA dokument popisující šablonu a pak se provede její „naklikání“ v AIS ReZa. K vytváření šablon je určen výše uvedený web AIS ReZa, pokusy lze provádět v testovacím prostředí |
| Úřad s působností v agendě se rozhodne, zda bude realizovat i svoje lokální řešení, nebo mu bude postačovat práce s centrálním řešením a podle toho upraví své informační systémy. Pokud již nyní úřad provozuje nějakou formu „Mandátního registru“ pak ji musí napojit na ReZa. | Úřad s působností v agendě se rozhodne, zda bude realizovat i svoje lokální řešení, nebo mu bude postačovat práce s centrálním řešením a podle toho upraví své informační systémy. Pokud již nyní úřad provozuje nějakou formu „Mandátního registru“ pak ji musí napojit na ReZa. | ||
| Řádek 158: | Řádek 161: | ||
| Podle zákona o ReZa nemusí úřad ReZa využívat, ale každá osoba má podle platného právního řádu právo nechat se zastupovat při jednání s veřejnou správou a pokud úřad poskytuje digitální služby prostřednictvím svého portálu, zřejmě nepotěší občany, když jim toto právo neumožní naplnit. | Podle zákona o ReZa nemusí úřad ReZa využívat, ale každá osoba má podle platného právního řádu právo nechat se zastupovat při jednání s veřejnou správou a pokud úřad poskytuje digitální služby prostřednictvím svého portálu, zřejmě nepotěší občany, když jim toto právo neumožní naplnit. | ||
| - | ==== Budoucí stav ==== | + | ==== Evidence zastoupení v ISVS ==== |
| + | |||
| + | Správce ISVS, který umožňuje vyřízení jeho služeb s pomocí ReZa, by si pro potřeby budoucích dokazování měl vždy ukládat údaje: | ||
| + | *Uživatel služby (žadatel o vyřízení služby) - AIFO/IČO | ||
| + | *Zastoupen - AIFO/IČO. Pokud je zastoupení řetězeno, pamatuje se jen poslední článek, tedy ten, kdo skutečně za uživatele služby jednal | ||
| + | *Oprávnění k zastoupení - ID OKZ | ||
| + | |||
| + | Dvojice AIFO a ID OKZ se bude doplňovat do hlaviček eGON služeb – všechna volání přes ISZR/ISSS budou umět dvojici AIFO/ID OKZ pokud bylo jednáno v zastoupení – kdo tedy ve skutečnosti viděl dotyčné údaje a činil. | ||
| - | Bude doplněn | ||
| {{tag> | {{tag> | ||