Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Poslední revizeObě strany příští revize
nap:pravidla:pravidla_portaly_vs_spuu [2021/02/08 14:48] – Doplnění kroků pro práci s klientem Tomáš Šedivecnap:pravidla:pravidla_portaly_vs_spuu [2021/04/29 12:10] – titulek Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
-<title>Pravidla pro Portály veřejné správy a Soukromoprávních uživatelů údajů</title>+======Pravidla pro Portály veřejné správy a Soukromoprávních uživatelů údajů======
  
 Úřad musí při provozování portálu zavést a změnit současné procesy orientované především na osobní kontakt s klientem. Současné portály již musí disponovat funkcionalitou propojení se zaručenou identitou dle zákona 250/2017 Sb. a musí se umět přizpůsobit situaci, kdy klient veřejné správy bude komunikovat pouze elektronicky. Začíná se tedy samotným uživatelsky přívětivým prostředím, které musí být v souladu s [[https://designsystem.gov.cz/|grafickým manuálem MVČR]]. Dále je potřeba formulářový engine, který umožní nejen předvyplnit veškeré státu již známé údaje z [[nap:propojeny_datovy_fond|propojeného datového fondu]] a [[nap:nia|elektronické identity poskytnuté národní identitní autoritou]]. V neposlední řadě je potřeba zajistit předávání všech podání učiněné v portálu do agendových informačních systémů, ve kterých se dle agendy podání řeší a zároveň do spisové služby úřadu.  Úřad musí při provozování portálu zavést a změnit současné procesy orientované především na osobní kontakt s klientem. Současné portály již musí disponovat funkcionalitou propojení se zaručenou identitou dle zákona 250/2017 Sb. a musí se umět přizpůsobit situaci, kdy klient veřejné správy bude komunikovat pouze elektronicky. Začíná se tedy samotným uživatelsky přívětivým prostředím, které musí být v souladu s [[https://designsystem.gov.cz/|grafickým manuálem MVČR]]. Dále je potřeba formulářový engine, který umožní nejen předvyplnit veškeré státu již známé údaje z [[nap:propojeny_datovy_fond|propojeného datového fondu]] a [[nap:nia|elektronické identity poskytnuté národní identitní autoritou]]. V neposlední řadě je potřeba zajistit předávání všech podání učiněné v portálu do agendových informačních systémů, ve kterých se dle agendy podání řeší a zároveň do spisové služby úřadu. 
Řádek 11: Řádek 11:
 Každé řešení však musí podporovat přístup k centrálním službám eGovernmentu a dalším službám veřejné správy skrze zabezpečenou infrastrukturu [[nap:referencni_rozhrani|Referenčního rozhraní veřejné správy]]. Každé řešení však musí podporovat přístup k centrálním službám eGovernmentu a dalším službám veřejné správy skrze zabezpečenou infrastrukturu [[nap:referencni_rozhrani|Referenčního rozhraní veřejné správy]].
  
-===== Portál občana a Portál veřejné správy =====+===== PO a PVS - Portál občana a Portál veřejné správy =====
  
 Pravidla pro Portál občana a Portál veřejné správy jsou popsána v samostatném [[nap:pravidla:pravidla_po_pvs|funkčním celku]].  Pravidla pro Portál občana a Portál veřejné správy jsou popsána v samostatném [[nap:pravidla:pravidla_po_pvs|funkčním celku]]. 
Řádek 27: Řádek 27:
   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat a poskytovat údaje skrze systém [[:nap:egsb|eGON Service Bus / Informační systém sdílené služby]]   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat a poskytovat údaje skrze systém [[:nap:egsb|eGON Service Bus / Informační systém sdílené služby]]
   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat údaje z informačního systému základních registrů   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat údaje z informačního systému základních registrů
-  * Musí využívat stejnou strukturu katalogu služeb a životních situací, jaká je v [[nap:rpp|RPP]]+  * Musí využívat stejnou strukturu [[nap:katalog_sluzeb|katalogu služeb a životních situací]], jaká je v [[nap:rpp|RPP]]
  
 Postup činností práce s klientem, jeho identifikací a výběrem služeb Postup činností práce s klientem, jeho identifikací a výběrem služeb
Řádek 47: Řádek 47:
   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat a poskytovat údaje skrze systém [[:nap:egsb|eGON Service Bus / Informační systém sdílené služby]]   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat a poskytovat údaje skrze systém [[:nap:egsb|eGON Service Bus / Informační systém sdílené služby]]
   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat údaje z informačního systému základních registrů   * Musí dle svého agendového zákona být schopný čerpat údaje z informačního systému základních registrů
-  * Musí využívat stejnou strukturu katalogu služeb a životních situací, jaká je v [[nap:rpp|RPP]]+  * Musí využívat stejnou strukturu [[nap:katalog_sluzeb|katalogu služeb a životních situací]], jaká je v [[nap:rpp|RPP]]
  
 Postup činností práce s klientem, jeho identifikací a výběrem služeb Postup činností práce s klientem, jeho identifikací a výběrem služeb