Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Poslední revizeObě strany příští revize
nap:pravidla:pravidla_identifikace_klientu_vs [2021/03/01 14:55] – stará verze byla obnovena (2021/01/13 10:45) Tomáš Šedivecnap:pravidla:pravidla_identifikace_klientu_vs [2021/03/01 15:00] – stará verze byla obnovena (2021/02/18 14:44) Tomáš Šedivec
Řádek 71: Řádek 71:
 ^ Typ subjektu                                    ^ Mandát                     ^ ^ Typ subjektu                                    ^ Mandát                     ^
 | **Fyzická osoba**                               | Jednající sama svým jménem | | **Fyzická osoba**                               | Jednající sama svým jménem |
-|:::                                              | Jednající jménem jiné fyzické osoby ze zákona: \\ - rodič dítěte,\\ - manžel/manželka,\\ - registrovaný partner/partnerka,\\ - opatrovník|+|:::                                              | Jednající jménem jiné fyzické osoby ze zákona: \\ - rodič dítěte,\\ - manžel/manželka,\\ - registrovaný partner/partnerka,\\ - opatrovník, osvojitel, poručík, pěstoun \\ - dědic, exekutor,\\ - zastupující osoba pro osoby neschopné jednat nebo nemající zákonného zástupce|
 |:::                                              | Jednající jménem jiné fyzické osoby ze zmocnění: \\ - plná moc,\\ - advokát,\\ - zastupující FO,\\ - jiný druh zmocnění,\\ - na žádost bez zmocnění| |:::                                              | Jednající jménem jiné fyzické osoby ze zmocnění: \\ - plná moc,\\ - advokát,\\ - zastupující FO,\\ - jiný druh zmocnění,\\ - na žádost bez zmocnění|
 |::: | Plná moc opravňující konkrétní osobu jednat jménem právnické osoby | |::: | Plná moc opravňující konkrétní osobu jednat jménem právnické osoby |
Řádek 83: Řádek 83:
 |::: | Pokud agendový předpis povoluje využívání přístupových údajů k systému datových schránek jako identifikačních prostředků je to dále: \\ a) Pro fyzické osoby – statutární zástupce oprávněné k přístupu do datové schránky právnické osoby ověřením oprávnění k datové schránce právnické osoby prostřednictvím Informačního systému datových schránek (ověření přístupových údajů a oprávnění). \\ b) Pro fyzické osoby - oprávněné statutárním zástupcem k přístupu do datové schránky právnické osoby ověřením oprávnění k datové schránce právnické osoby prostřednictvím Informačního systému datových schránek (ověření přístupových údajů a oprávnění). \\ c) Ověřením speciálního agendového oprávnění podle agendového předpisu, na jehož základě jsou poskytovány agendové digitální služby. | |::: | Pokud agendový předpis povoluje využívání přístupových údajů k systému datových schránek jako identifikačních prostředků je to dále: \\ a) Pro fyzické osoby – statutární zástupce oprávněné k přístupu do datové schránky právnické osoby ověřením oprávnění k datové schránce právnické osoby prostřednictvím Informačního systému datových schránek (ověření přístupových údajů a oprávnění). \\ b) Pro fyzické osoby - oprávněné statutárním zástupcem k přístupu do datové schránky právnické osoby ověřením oprávnění k datové schránce právnické osoby prostřednictvím Informačního systému datových schránek (ověření přístupových údajů a oprávnění). \\ c) Ověřením speciálního agendového oprávnění podle agendového předpisu, na jehož základě jsou poskytovány agendové digitální služby. |
  
 +Příklady mandátů pro fyzické osoby vyplývající z některých vyhlášek a nařízení měst a obcí:
 +  * Pro přihlášení k platbě poplatku za odvoz komunálního odpadu 
 +  * Pro přihlášení k platbě poplatku:
 +    * ubytovacího,
 +    * ze psa, 
 +    * za zábor a užívání veřejného prostranství.
 +  * Pro převody, koupě, prodej, nabytí městského majetku, (provozovny v budovách v majetku města)
 +  * Pro užívání, podnájem, zrušení užívání bytového fondu města
 +  * Mandát pro jednání s knihovnou – výpůjčky registrovaného čtenáře
  
 Jak je zdůrazněno níže, při výkonu veřejné správy je nutné, aby příslušný orgán konající nějakou činnost v rámci dané agendy věděl, pro jakou formu zastupování je mandát umožněný nebo dokonce nutný. Zcela jiným způsobem se orgán veřejné moci bude chovat k mandátu plynoucímu z veřejnoprávního titulu rodičovství a jinak k mandátu plynoucímu ze soukromoprávního titulu plné moci. Jak je zdůrazněno níže, při výkonu veřejné správy je nutné, aby příslušný orgán konající nějakou činnost v rámci dané agendy věděl, pro jakou formu zastupování je mandát umožněný nebo dokonce nutný. Zcela jiným způsobem se orgán veřejné moci bude chovat k mandátu plynoucímu z veřejnoprávního titulu rodičovství a jinak k mandátu plynoucímu ze soukromoprávního titulu plné moci.