Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Poslední revizeObě strany příští revize
nap:pravidla:pravidla_esel [2020/10/02 13:42] Tomáš Šedivecnap:pravidla:pravidla_esel [2020/11/06 13:17] – [Z hlediska architektury se očekávají následující změny na centrální i lokální úrovni] Tomáš Šedivec
Řádek 30: Řádek 30:
   * Udržovat povědomost o všech právních předpisech, kterými se řídím   * Udržovat povědomost o všech právních předpisech, kterými se řídím
  
-Z hlediska aplikační architektury očekává NAP následující změny na centrální i lokálních úrovních: +==== Z hlediska architektury se ekávají následující změny na centrální i lokální úrovni ==== 
-  * Po dokončení systému eSbírka (a doběhnutí stávajících kontraktů nejpozději do 5 let udržitelnost) přestanou úřady do svého portfolia zařazovat aplikace pro seznamování se s právem od komerčních dodavatelů a přejdou na eSbírku. Komerční aplikace s redukovanými licencemi mohou zůstat pro doplňkové služby jako jsou výklady právajudikáty a další obsah, který ještě nebude zahrnut do eSbírky nebo si ponechá soukromoprávní (komerční) charakter. + 
-  * Jakmile eLegislativa inese evážnou část potřebných funkcí, které poskytují systémy eKLEP/VeKLEP, musí se rozhodnout o jejich plánu rozvoje. V této problematice bude nutno jednat i s ohledem na nezanedbatelnou úlohu nelegislativních materiálů, které nejsou zatím pro systém eLegislativa plánovány+  * Po uvedení systému e-Sbírka do ostrého provozu (předpoklad k 1. 1. 2022) přehodnotí úřady politiku pořizování komerčních právních informačních systémů, zejména objem rozsah potřebných licencí pro výkon své působnosti s ihlédnutím k individuální povaze pracovní činnosti konkrétních zaměstnanců, kteří vyžívají tyto systémy ke své práci. Případný poptávaný rozsah licencí komerčních právních informačních systémů pak ihlédnutí k smluvním podmínkám dodávek kontrahovaných v této oblasti a potřebám konkrétních pracovníků následně omezí na uspokojení pouze těch potřeb podmiňujících výkon své působnosti, které nelze využitím systému e-Sbírka pokrýt.  
-  * Informační systém eSbírka a eLegislativa musí být funkčně napojen na informační systém ODok Úřadu vlády České republiky +  * Informační systém eSbírka a eLegislativa a ODoK musí být funkčně propojeny tak, aby byly naplněny předpoklady fungování elektronického legislativního procesu podle zákona č. 222/2016 Sb., o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv a o tvorbě právních předpisů vyhlašovaných ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv (zákon o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv), ve znění pozdějších předpisů. 
-  * Od okamžiku spuštění systému eSbírky eLegislativy budou všechny úřady povinny ve svých systémech a propojených materiálech používat pouze odkazy do eSbírky a nikoliv textové vyjádření formou např. §1 zákona č. 100/2000 Sb. +  * Od okamžiku spuštění informačního systému e-Sbírka e-Legislativa budou všechny úřady povinny ve svých systémech a nově vytvářených materiálech obohacovat právní citace právních předpisů obsažených v e-Sbírce typu "§1 zákona č. 100/2000 Sb." technicky o odkazy do systému e-Sbírka, které budou vytvářet pomocí funkcionality pro tvorbu citací obsažené v e-Sbírce