Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
elektronicka_fakturace [2019/09/20 12:28] – Tomáš Šedivec | nap:elektronicka_fakturace [2019/10/07 15:13] – ↷ Stránka přesunuta z 'elektronicka_fakturace' do 'nap:elektronicka_fakturace' Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
E-fakturace v kombinaci s řádně vedenou spisovou službou dle [[https:// | E-fakturace v kombinaci s řádně vedenou spisovou službou dle [[https:// | ||
- | * Snížení administrativní a transakční zátěže následováno s výrazným zvýšení produktivity při zacházení s daňovými doklady | + | |
- | * Rychlá a snadná dohledatelnost daňového dokladu | + | * Rychlá a snadná dohledatelnost daňového dokladu |
- | * Bezpečný a spolehlivý prostředek v kombinaci s kvalifikovanými prostředky pro vytváření důvěryhodného podpisu dle nařízení [[https:// | + | * Bezpečný a spolehlivý prostředek v kombinaci s kvalifikovanými prostředky pro vytváření důvěryhodného podpisu dle nařízení [[https:// |
- | * Zajištění přeshraniční interoperability e-fakturace v rámci Evropské unie | + | * Zajištění přeshraniční interoperability e-fakturace v rámci Evropské unie |
===== Ekonomické aspekty ===== | ===== Ekonomické aspekty ===== | ||
Řádek 27: | Řádek 27: | ||
Práce s elektronickými fakturami, ale zejména elektronizace celého nákupního řetězce od sběru požadavků, | Práce s elektronickými fakturami, ale zejména elektronizace celého nákupního řetězce od sběru požadavků, | ||
- | ===== Technické aspekty ===== | ||
- | |||
- | E-fakturaci je možné implementovat a realizovat ve svých organizačních jednotkách za dodržení jednoho z následujících technických standardů, který je v souladu se [[https:// | ||
- | |||
- | * Evropská norma pro elektronickou fakturaci EN 16931-1: | ||
- | * Syntaxe dle [[https:// | ||
- | * XML zprávu meziodvětvové faktury UN/CEFACT podle XML schémat 16B (SCRDM - CII) | ||
- | * UBL zprávy faktury a dobropisu podle ISO/IEC 19845:2015 | ||
- | |||
- | Je třeba zmínit, že [[https:// | ||
- | |||
- | * nepředepisuje, | ||
- | * neponechává veřejným zadavatelům žádný prostor odmítnout fakturu ve kterékoliv ze syntaxí, které jsou uvedeny na seznamu, jenž bude zveřejněn v Úředním věstníku Evropské unie, v návaznosti na článek 3 směrnice. Článek 7 jasně uvádí, že veřejní zadavatelé a zadavatelé v EU musí přijímat a zpracovávat elektronické faktury, které splňují normu a odpovídají kterékoli ze syntaxí uvedených na zveřejněném seznamu. | ||
- | |||
- | |||
- | ===== Právní aspekty ===== | ||
- | |||
- | Implementace e-fakturace do prostředí veřejné správy České republiky je dána [[https:// | ||
- | |||
- | ===== Všechny veřejné zakázky, které jsou nadlimitní mohou být dodavatelem vyžadovány ve formě e-fakturace. ===== | ||
- | |||
- | V neposlední řadě bylo schváleno Usnesení vlády č. 347/2017, které dává povinnost od 1. 1. 2019 Ústředním orgánům státní správy a jimi podřízeným organizačním složkám státu přijímat elektronické faktury ve formátech stanovených Evropskou směrnicí 2014/55/EU a dále ve formátu isdoc/ | ||
- | |||
- | ===== Cíloví adresáti ===== | ||
- | |||
- | Dle zákona č. 134/2016, o zadávání veřejných zakázek se týká všech orgánů veřejné moci, kteří zadali k postoupení nadlimitní veřejnou zakázku a to od 1. 1. 2019 pro ústřední orgány moci a následně od 1.4.2020 pro uzemní samosprávu dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, §279 (5) b) | ||
{{tag> | {{tag> |