Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Poslední revizeObě strany příští revize
uplne_elektronicke_podani [2019/09/06 15:04] Tomáš Šedivecnap:uplne_elektronicke_podani [2020/11/05 14:36] Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
 <title>Úplné elektronické podání</title> <title>Úplné elektronické podání</title>
  
-<note important>Konkrétní implementační kroky a způsoby zapracování do informační koncepce OVS jsou popsány v kapitole [[:nap:pravidla_pro_funkcni_celky_architektury_jednotlivych_uradu#Pravidla pro Uplne elektronicke podani|Pravidla pro funkční celky architektury jednotlivých úřadů]]</note>+===== Popis úplného elektronického podání =====
  
-Úplné elektronické podání (také jako "ÚEP") je možné popsat tak, že klient/občan, ale i zástupce právnické osoby, má možnost vyřídit všechnu svou potřebnou agendu životní situace, prostřednictvím elektronické interakce samoobslužně kdykoli a odkudkoli či asistovaně z kteréhokoli [[:univerzalni_kontaktni_misto|univerzálního kontaktního místa VS]], bez nutnosti osobní návštěvy na příslušných úřadech, a následně možnost mít přehled o stavu a vývoji všech svých řešených životních událostí.+{{page>nap:popisy:popis_uplne_elektronicke_podani}}
  
-Současně pojem ÚEP představuje pokročilou variantu elektronického podání (elektronické formy úkonu klienta, občana a/nebo organizace vůči veřejné správě ČR), která splňuje sadu požadovaných vlastností, daných primárně tzv. [[:ikcr|architektonickými principy eGovernmentu]] a dále vlastnosti předpokládané pro podání vůči veřejné správě právními předpisy, zejm. správním řádem a agendovými zákony.+===== Pravidla úplného elektronického podání =====
  
-Elektronické podání klienta vůči veřejné správě je považováno za úplné, pokud splňuje všechny [[:ikcr|architektonické principy eGovernmentu]] a další náležitosti, zejména pak:+{{page>nap:pravidla:pravidla_uep}}
  
-  * Podporuje princip Digital by Default tím, že je navrženo jako vnitřně plně digitální (nikdy se nemusí tisknout nebo osobně řešit), s tím, že ale podporuje asistovanými formami i tzv. elektronicky handicapované. +{{tag>ÚEP "Úplné elektronické podání" "tematická oblast"}}
-  * Podporuje princip Whole-of-Government tím, že je dostupné rovnocenným způsobem ve všech elektronických kanálech eGovernmentu (samoobslužných i asistovaných), s upřednostněním univerzálních kontaktních míst (CzechPOINT a PO v PVS). +
-  * Podporuje princip Once only tím, že pro předvyplnění formuláře i pro navigaci a volbu služby jsou využity všechny údaje o klientovi, které veřejná správa má a ze zákona je v dané situaci smí použít. +
-  * Podporuje principy Interoperability by Default a Cross-border by default tím, že umožňuje elektronicky obsloužit všechny klienty, rezidenty ČR a EU, pro které je úkon relevantní, a to i vzdáleně ze zahraničí. +
-  * je po podání automatizovaně strojově zpracováno, převedeno do transakčního záznamu agendového informačního systému. +
-  * Podporuje princip Inclusion and  Accessibility tím, že podporuje asistovanými formami i tzv. elektronicky (nebo jinak) handicapované. +
-  * Využívá [[:jednotny_identitni_prostor_verejne_spravy|Jednotný identitní prostor veřejné správy]] a [[:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Elektronickou identifikaci pro klienty veřejné správy]] . +
-  * Umožňuje klientům učinit podání skrze různá elektronická rozhraní (webová stránka, formulář nebo asistovaná služba) a sledovat průběh vyřizování jejich podání skrze to samé rozhraní, přes které bylo podání realizované nebo jiné klientem určené. +
- +
-Všechny obslužné kanály veřejné správy musí být cílově vzájemně integrovány tak, aby mezi nimi bylo možno libovolně přecházet i v průběhu vyřizování podání a aby všechny informace byly zachovány, přenášely se do nich (mezi nimi). +
- +
- +
- +
-{{tag>ÚEP "Úplné elektronické podání"}}+