Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
nap:uplne_elektronicke_podani [2019/10/08 08:19]
Tomáš Šedivec ↷ Odkaz upraven z důvodu přesunutí
nap:uplne_elektronicke_podani [2020/05/12 14:15] (aktuální)
Tomáš Šedivec
Řádek 7: Řádek 7:
 </​WRAP>​ </​WRAP>​
  
- 
-Úplné elektronické podání (také jako "​ÚEP"​) je možné popsat tak, že klient/​občan,​ ale i zástupce právnické osoby, má možnost vyřídit všechnu svou potřebnou agendu životní situace, prostřednictvím elektronické interakce samoobslužně kdykoli a odkudkoli či asistovaně z kteréhokoli [[nap:​univerzalni_kontaktni_misto|univerzálního kontaktního místa VS]], bez nutnosti osobní návštěvy na příslušných úřadech, a následně možnost mít přehled o stavu a vývoji všech svých řešených životních událostí. 
- 
-Současně pojem ÚEP představuje pokročilou variantu elektronického podání (elektronické formy úkonu klienta, občana a/nebo organizace vůči veřejné správě ČR), která splňuje sadu požadovaných vlastností,​ daných primárně tzv. [[ikcr-dokument:​ikcr|architektonickými principy eGovernmentu]] a dále vlastnosti předpokládané pro podání vůči veřejné správě právními předpisy, zejm. správním řádem a agendovými zákony. 
- 
-Elektronické podání klienta vůči veřejné správě je považováno za úplné, pokud splňuje všechny [[ikcr-dokument:​ikcr|architektonické principy eGovernmentu]] a další náležitosti,​ zejména pak: 
- 
-  * Podporuje princip Digital by Default tím, že je navrženo jako vnitřně plně digitální (nikdy se nemusí tisknout nebo osobně řešit), s tím, že ale podporuje asistovanými formami i tzv. elektronicky handicapované. 
-  * Podporuje princip Whole-of-Government tím, že je dostupné rovnocenným způsobem ve všech elektronických kanálech eGovernmentu (samoobslužných i asistovaných),​ s upřednostněním univerzálních kontaktních míst (CzechPOINT a PO v PVS). 
-  * Podporuje princip Once only tím, že pro předvyplnění formuláře i pro navigaci a volbu služby jsou využity všechny údaje o klientovi, které veřejná správa má a ze zákona je v dané situaci smí použít. 
-  * Podporuje principy Interoperability by Default a Cross-border by default tím, že umožňuje elektronicky obsloužit všechny klienty, rezidenty ČR a EU, pro které je úkon relevantní,​ a to i vzdáleně ze zahraničí. 
-  * je po podání automatizovaně strojově zpracováno,​ převedeno do transakčního záznamu agendového informačního systému. 
-  * Podporuje princip Inclusion and  Accessibility tím, že podporuje asistovanými formami i tzv. elektronicky (nebo jinak) handicapované. 
-  * Využívá [[nap:​jednotny_identitni_prostor_verejne_spravy|Jednotný identitní prostor veřejné správy]] a [[nap:​elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Elektronickou identifikaci pro klienty veřejné správy]] . 
-  * Umožňuje klientům učinit podání skrze různá elektronická rozhraní (webová stránka, formulář nebo asistovaná služba) a sledovat průběh vyřizování jejich podání skrze to samé rozhraní, přes které bylo podání realizované nebo jiné klientem určené. 
- 
-Všechny obslužné kanály veřejné správy musí být cílově vzájemně integrovány tak, aby mezi nimi bylo možno libovolně přecházet i v průběhu vyřizování podání a aby všechny informace byly zachovány, přenášely se do nich (mezi nimi). 
  
  
  
 {{tag>​ÚEP "​Úplné elektronické podání"​ "​tematická oblast"​}} {{tag>​ÚEP "​Úplné elektronické podání"​ "​tematická oblast"​}}