Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
univerzalni_kontaktni_misto [2019/06/14 15:17] Tomáš Šedivecnap:univerzalni_kontaktni_misto [2020/05/12 14:37] Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
-{{objekt| +<title>Univerzální kontaktní místo</title>
-Druh=Tématická oblast/Funkční celek| +
-Název=Univerzální kontaktní místo+
-Popis=Univerzální kontaktní místo.| +
-Platípro=všechny OVM a OVS| +
-Spravuje=Tomáš Šedivec| +
-Gestor=Ministerstvo vnitra, Odbor hlavního architekta| +
-Platíkedni=30. září 2019}}+
  
 +===== Popis Univerzálního kontaktního místa =====
 +{{page>nap:popisy:popis_kmvs}}
  
-Univerzální kontaktní místa představují obslužné kanály, tj. místa a prostředky, kterými klienti veřejné správy mohou realizovat služby veřejné správy, bez ohledu na věcnou a místní příslušnost služby a služebního úřadu, a to jak samoobslužné (Portál občana v PVS), tak asistované (CzechPOINT). +===== Pravidla pro Univerzální kontaktní místo ===== 
- +{{page>nap:pravidla:pravidla_kmvs}}
-Při rostoucí elektronizaci služeb klientům bude nezbytným dalším univerzálním kontaktním místem také multikanálové (hlas, mail, chat, SMS, …) kontaktní centrum / Call-centrum, primárně určené na podporu uživatelů samoobslužných elektronických kanálů. +
- +
- +
-===== Samoobslužná univerzální kontaktní místa ===== +
- +
-Samoobslužná kontaktní místa mají za svůj cíl omezit přímý kontakt klienta veřejné správy s úřady veřejné správy. Pro splnění tohoto cíle musí splnit podmínky uživatelské přívětivosti a zajistit, že samoobslužná alternativa služby je rovnocenná asistované verzi. Ministerstvo vnitra ČR vybudovalo a provozuje důležité systémy a služby, bez kterých by samoobslužná kontaktní místa nemohla fungovat či by jejich potenciál nemohl být naplněn jako např. [[portal_obcana]], [[elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní identitní autoritu]] nebo [[komunikacni_infrastruktura_verejne_spravy|Centrální místo služeb]]. V rámci všech poskytovaných služeb se plánuje rozvoj, který je blíže popsán v odpovídajících kapitolách.   +
- +
- +
-===== Asistovaná univerzální kontaktní místa ===== +
- +
-Ministerstvo vnitra ČR vybudovalo Czech POINT (zkratka pro Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) s cílem vytvořit univerzální podatelnu, ověřovací místo a informační centrum, kde by bylo možné na jednom místě získat veškeré údaje, opisy a výpisy, které jsou vedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech, jakož i v centrálních neveřejných evidencích a registrech ke své osobě, věcem a právům. Místo, kde je dále možné ověřit dokumenty, listiny, podpisy a také elektronickou podobu dokumentů a učinit podání ke kterémukoli úřadu veřejné správy.  +
- +
-Aktuálně lze na pracovištích Czech POINT získat například výpis z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku či rejstříku trestů. Kompletní seznam služeb je zveřejněn zde https://www.czechpoint.cz/public/verejnost/sluzby/+
- +
-Asistovaná kontaktní místa Czech POINT budou rozvíjena v následujících letech do té míry, že jejich prostřednictvím bude možné učinit podobný rozsah podání jako bude nabízet samoobslužná kontaktní místa, získat podobný rozsah údajů jako v samoobslužném kontaktním místě a získat informace o průběhu řízení ve všech věcech, které stát k jeho osobě vede. Není však reálné, že by asistované kontaktní místo někdy obsáhlo veškeré služby a informace, které lze získat samoobslužně. Důvodem je vysoká míra specializace některých služeb (např. daňové přiznání), které zabraňují tomu, aby všechny služby dokázal asistovaně zprostředkovat člověk na kontaktním místě. +
- +
-V plánu je rovněž využití kontaktních míst Czech POINT pro podání žádosti o vydání různých typů dokladů, přičemž nepravděpodobněji půjde v první fázi o tzv. profesní průkaz. +
- +
-Tabulka prvků pro použití v modelování architektury^ Název prvku^ Popis^ Typ prvku^ GUID | +
-| Centrála CzechPOINT| Centrální systém obsluhující všechny služby CzechPOINT| Aplikační komponenta| 123 | +
-| CzechPOINT@office| Rozhraní určené pro úředníky zprostředkující předem definované služby| Aplikační rozhraní| 456 | +
-| CzechPOINT| Rozhraní určené pro asistované služby veřejné správy. Je využíváno asistentem na žádost klienta| Aplikační rozhraní| 789 |+
  
 +{{tag>CzP CzechPOINT "Univerzální Kontaktní místo" kzmu ukm "funkční celek"}}