Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/09/20 12:31] – Tomáš Šedivec | nap:systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2021/04/29 15:10] (aktuální) – include změny Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | < | + | ======Systémy a služby spojené s právním řádem a legislativou====== |
- | + | ||
- | <WRAP center round tip 60%> | + | |
- | Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury a zapracování požadavků do informační koncepce a architektury úřadu je popsán v části [[nap-dokument: | + | |
- | + | ||
- | Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti jsou popsány v části [[nap-dokument: | + | |
- | </ | + | |
+ | ===== Popis Systémů a služeb spojených s právním řádem a legislativou ===== | ||
Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. | Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. | ||
- | ===== Základní komponenty právních systémů státu | + | ==== Základní komponenty právních systémů státu ==== |
Základní informační systémy a služby státu týkající se práva a legislativy | Základní informační systémy a služby státu týkající se práva a legislativy | ||
Řádek 23: | Řádek 18: | ||
Každý z těchto IS může a má být využíván jednak jako zdroj informací pro úřady a jednak jako jeden z komponent při optimalizaci činností úřadu. Kupříkladu, | Každý z těchto IS může a má být využíván jednak jako zdroj informací pro úřady a jednak jako jeden z komponent při optimalizaci činností úřadu. Kupříkladu, | ||
- | ===== Základní principy využívání | + | ===== Pravidla Systémů a služeb spojených s právním řádem a legislativou ===== |
Míra možnosti a dokonce povinnosti využívat výše zmíněné informační systémy a jejich sdílené služby závisí na tom, v jakém postavení vůči konkrétní legislativě je příslušný úřad. | Míra možnosti a dokonce povinnosti využívat výše zmíněné informační systémy a jejich sdílené služby závisí na tom, v jakém postavení vůči konkrétní legislativě je příslušný úřad. | ||
Řádek 48: | Řádek 43: | ||
* Vybudovat a udržovat mechanismus, | * Vybudovat a udržovat mechanismus, | ||
- | * Lze realizovat s využitím služeb | + | * Lze realizovat s využitím služeb |
- | * Zajistit si notifikace o aktualizacích právních předpisů, jež mě zajímají a o aktualizacích vazeb z jiných právních předpisů na ně | + | * Zajistit si [[nap:notifikace|notifikace]] |
* Vytvořit procesy a podporu pro sledování návrhů změn a stavu jejich projednávání | * Vytvořit procesy a podporu pro sledování návrhů změn a stavu jejich projednávání | ||
* Být schopen přiřadit klíčové elementy architektury ke konkrétním ustanovením či alespoň ke konkrétním právním předpisům | * Být schopen přiřadit klíčové elementy architektury ke konkrétním ustanovením či alespoň ke konkrétním právním předpisům | ||
* Udržovat povědomost o všech právních předpisech, | * Udržovat povědomost o všech právních předpisech, | ||
- | Z hlediska | + | ==== Z hlediska architektury |
- | * Po dokončení | + | |
- | * Po dokončení systému eLegislativa se změní úloha | + | * Po uvedení |
- | * Systém ODOK musí být integrován na systém eLegislativa. | + | * Informační systém |
+ | * Od okamžiku spuštění informačního systému e-Sbírka a e-Legislativa budou všechny úřady povinny ve svých systémech a nově vytvářených materiálech obohacovat právní citace právních předpisů obsažených v e-Sbírce typu "§1 zákona | ||
{{tag> | {{tag> | ||