Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Poslední revizeObě strany příští revize
nap:systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2019/10/08 07:42] – ↷ Stránka přesunuta z 'systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou' do 'nap:systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou' Tomáš Šedivecnap:systemy_sluzby_spojene_pravnim_radem_legislativou [2020/05/12 14:54] Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
 <title>Systémy a služby spojené s právním řádem a legislativou</title> <title>Systémy a služby spojené s právním řádem a legislativou</title>
  
-<WRAP center round tip 60%> +===== Popis Systémů a služeb spojených s právním řádem a legislativou ===== 
-Popis architektury úřadu a veřejné správy ČR po jednotlivých vrstvách architektury a zapracování požadavků do informační koncepce architektury úřadu je popsán v části [[nap-dokument:pravidla_tvorby_a_udrzby_vlastni_ctyrvrstve_architektury_jednotlivych_uradu|Architektura úřadu v kontextu veřejné správy a jejích vrstvách architektury]]. +{{page>nap:popisy:popis_esel}}
- +
-Pravidla pro jednotlivé sdílené služby, funkční celky a tematické oblasti jsou popsány v části [[nap-dokument:pravidla_pro_funkcni_celky_architektury_jednotlivych_uradu#Pravidla pro systémy a služby spojené s právním řádem a legislativou|Způsoby využívání sdílených služeb, funkčních celků a tematických oblastí jednotlivými úřady]] +
-</WRAP> +
- +
- +
-Veřejná správa se řídí primárně legislativou. Proto je nesmírně důležité jednak právnímu řádu dobře rozumět a jednak zahrnout legislativu jako motivační a kontraktační rámec do architektur. +
- +
-===== Základní komponenty právních systémů státu ===== +
- +
-Základní informační systémy a služby státu týkající se práva a legislativy +
-^Systém      ^Správce            ^Popis                                                                                                                                                                       ^Příklady užití                                                                                                                                                                                                                                                     ^ +
-|eSbírka     |Ministerstvo vnitra|Elektronická sbírka právních předpisů s jejich konsolidovaným časovým zněním                                                                                                |Pomocí služeb rozhraní ESEL bude možné automatizovaně přebírat dekomponované právní předpisy a mít je tak jako vazbové zdroje pro motivační a procesní a byznysovou architekturu. eSbírka bude představovat výchozí referenční zdroj znění a změn právních předpisů| +
-|eLegislativa|Ministerstvo vnitra|Informační systém pro podporu tvorby a projednávání návrhů legislativních změn a pro elektronizaci procesu přijímání legislativy                                            |V rámci služeb ESEL bude k dispozici sledování stavu přípravy a projednávání změn a návrhů, ale také prostředí a nástroje pro tvorbu návrhů na legislativní úpravy (může pocházet z výsledků návrhů optimalizace dle architektury)                                 | +
-|ODOK        |Úřad vlády         |IS pro oběh dokumentů určených pro vládní agendu a pro jednání vlády a jejich orgánů                                                                                        |V tomto informačním systému jsou dokumenty a informace v rámci vládní agendy, podklady pro jednání vlády, ale jeho prostřednictvím se sledují i vládní a legislativní úkoly                                                                                        | +
-|EKLEP       |Úřad vlády         |Elektronická knihovna legislativního procesu slouží jako IS pro podporu celého procesu projednáván´, připomínkování a schvalování legislativních návrhů                                                                                                                                                                                                                                                                                       | +
-|VEKLEP      |Úřad vlády         |Veřejná část knihovny EKLEP                                                                                                                                                 |Je publikováno i schematicky podle XML schémat metadat a jako opendata, takže se dá využít v řadě případů jako informační zdroj                                                                                                                                    | +
-|RPP         |Ministerstvo vnitra|V Registru práv a povinností jsou také referenční a závazné údaje o jednotlivých agendách, vazbách na legislativu, působnostech OVM a úkonech a činnostech v těchto agendách|Slouží jako autoritativní a referenční zdroj o výkonu veřejné správy                                                                                                                                                                                               | +
- +
-Každý z těchto IS může a má být využíván jednak jako zdroj informací pro úřady a jednak jako jeden z komponent při optimalizaci činností úřadu. Kupříkladu, chceme-li v úřadu optimalizovat agendu, měli bychom mít její architekturu. Jedním ze vstupů pro tuto architekturu je legislativa (zdroj ESEL) a agendový model dané agendy (zdroj RPP). Po návrhu procesní optimalizace bude pravděpodobně nutné novelizovat i legislativu, k čemuž zase poslouží i výše zmíněné informační systémy.+
  
 +===== Pravidla Systémů a služeb spojených s právním řádem a legislativou =====
 +{{page>nap:pravidla:pravidla_esel}}
  
 {{tag>esel esbírka elegislativa eklep veklep odok "funkční celek"}} {{tag>esel esbírka elegislativa eklep veklep odok "funkční celek"}}