Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
sdilene_provozni_informacni_systemy [2019/09/06 15:41] – [Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP)] Tomáš Šedivecnap:sdilene_provozni_informacni_systemy [2021/04/30 10:28] (aktuální) – include změny Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
-<title>Sdílené provozní informační systémy</title>+======Sdílené provozní informační systémy======
  
-<note important>Konkrétní implementační kroky a způsoby zapracování do informační koncepce OVS jsou popsány kapitole [[:nap:pravidla_pro_funkcni_celky_architektury_jednotlivych_uradu#Pravidla pro Sdilene_provozni_informacni_systemy|Pravidla pro funkční celky architektury jednotlivých úřadů]]</note>+===== Popis Sdílených provozních informačních systémů ===== 
 +**Další provozní systémy (existující i plánované) budou zahrnuty po zpracování podkladů od věcných správců.**
  
-Obecně chceme říci, že takové systémy budou přibývat tak, jak bude stát směřovat politicky a legislativně k centrům sdílených služeb pro oblast provozních procesů. +==== Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP) ====
- +
- +
-===== Centrální personální, vzdělávací a manažerské IS ===== +
- +
- +
-  * Informační systém státní služby ISoSS. +
-  * Centrální eLearning +
- +
- +
-===== Centrální finanční plánovací a rozpočetnické IS (ERP) =====+
  
 **Integrovaný informační systém Státní pokladny** (také jako "IISSP") je účinný, transparentní, efektivní a centralizovaný nástroj pro řízení veřejných financí, centralizaci účetních informací státu, konsolidaci vybraných ekonomických ukazatelů za veřejnou správu a komplexní přesné a včasné výkaznictví za celý veřejný sektor v souladu s mezinárodními standardy. **Integrovaný informační systém Státní pokladny** (také jako "IISSP") je účinný, transparentní, efektivní a centralizovaný nástroj pro řízení veřejných financí, centralizaci účetních informací státu, konsolidaci vybraných ekonomických ukazatelů za veřejnou správu a komplexní přesné a včasné výkaznictví za celý veřejný sektor v souladu s mezinárodními standardy.
Řádek 44: Řádek 35:
   * SMVS - Správa Majetku ve Vlastnictví Státu řídí poskytování prostředků ze státního rozpočtu na pořízení nebo technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku státu.   * SMVS - Správa Majetku ve Vlastnictví Státu řídí poskytování prostředků ze státního rozpočtu na pořízení nebo technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku státu.
  
-**Monit2014+** - Informační systém Monit2014je určen k procesnímu i datovému zabezpečení kompletního řízení a administrativních procesů nad projekty dotačních programů ze strukturálních fondů EU v České republice v programovém období 2014 - 2020.+**MS2014+** - Informační systém MS2014+, oficiální monitorovací systém evropských strukturálních a investičních fondů (ESIF) pro programové období 2014 -2020. Je určen k procesnímu i datovému zabezpečení kompletního řízení a administrativních procesů nad projekty dotačních programů ze strukturálních fondů EU v České republice v programovém období 2014 - 2020.
  
 Funkcionalita systému Monit2014+ pokrývá veškeré základní procesy životního cyklu dotačních programů i v rámci nich realizovaných konkrétních projektů. Funkcionalita systému Monit2014+ pokrývá veškeré základní procesy životního cyklu dotačních programů i v rámci nich realizovaných konkrétních projektů.
Řádek 50: Řádek 41:
 Monit2014+ je napojen řadou rozhraní na desítky informačních systémů státní správy České republiky i Evropské unie podílejících se na implementaci dotačních programů EU. Monit2014+ je napojen řadou rozhraní na desítky informačních systémů státní správy České republiky i Evropské unie podílejících se na implementaci dotačních programů EU.
  
 +==== Centrální systém nákupu a veřejných zakázek ====
  
-===== Centrální systém práva - eSbírka/eLegislativa =====+Národní elektronický nástroj (NEN), jako klíčový prvek soustavy Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek (NIPEZ), je komplexní elektronický nástroj pro administraci a zadávání veřejných zakázek a koncesí pro všechny kategorie veřejných zakázek a všechny kategorie zadavatelů, vč. sektorových. NEN podporuje všechny rozsahy elektronizace od evidence zadávacích řízení po plně elektronické postupy.
  
-**Systém eSbírka** se bude dělit na dvě části – na **portál**, kde se budou vyhlašovat závazná elektronická znění právních aktů vyhlašovaných ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv, včetně právně závazných úplných znění, a na **databázi informací o právních aktech**Ta bude sloužit k pružné práci s aktuálními či minulými úplnými zněními právních předpisů, bude ž obsahovat dokumenty související s právními předpisy, jako například výkladová stanoviska jednotlivých úřadů, umožní i vyhlašování závazné listinné podoby právního předpisu textově zcela identické podobě elektronické. Vedle závazné podoby bude právní předpis v elektronické podobě zpřístupněn i v dalších formátech umožňujících následné využití dat v komerčních i neziskových projektech. Systém bude propojen se systémy Evropské unie EUR-Lex a N-Lex.+NEN umožní provázání (elektronickou procesní integraci) na interní systémy zadavatelů i dodavatelů či systémy eGovernmentu ČRPlně podpoří plánovací aktivityneboť často bude využíván pro veřejné zakázky realizované rámci dlouhodobých investičních projektů.
  
-**Systém eLegislativa** představuje moderní nástroje pro tvorbu a projednání právních předpisů. Přináší významné změny do legislativní práce, zejména přípravu změn právních předpisů zápisem změn přímo do jejich úplného znění. Novely právních předpisů budou nově doprovázet jejich právně závazná úplná znění, což usnadní orientaci v častých změnách právního řádu. Zavedení eLegislativy přinese vyšší přehlednost tvorby, zejména projednání právního předpisu, a zároveň snížení počtu chyb v legislativním procesu a celkové zvýšení kvality transparentnosti legislativního procesu.+Pro operace relevantní pro Státní rozpočet musí být NEN integrován jak na lokální rozpočetnictví úřadů, tak zejména na RIS-PR RIS-RE z IISSP.
  
-Nová technická i legislativní podoba tvorby a publikace práva umožaby novely právního předpisu nově doprovázela jejich právně závazná zněníobsahující aktuální znění předpisu ve znění přijatých změn. To usnadní orientaci v častých změnách právního řádu.+Uživatelské rozhraní NEN musí být zařazeno do centrálního Portálu úředníka (PÚ)dostupného pro ty OVS, pro něž by bylo nehospodárné budovat svůj lokání PÚ. Dále musí být uzpůsobeno takaby jej ostatní OVS jako jednu z mnoha centrálních služeb mohly řady zařadit do svých lokálních Portálů úředníka (Intranet).
  
-Vyplývat z toho bude povinnost připojit se k tomuto systému a současně zákaz nakupovat komerční databáze právních edpisů (výklady jsou dovoleny).+Uživatelé NEN se k němu musí ihlašovat pomocí JIP. To znamená klienti VS (dodavatelépomocí NIA a úředníci pomocí JIP/KAAS.
  
  
-===== Centrální systém nákupu a veřejných zakázek =====+===== Pravidla Sdílených provozních informačních systémů ===== 
 +**NAP nestanovuje v této verzi pro tento funkční celek či tematickou oblast žádná pravidla.**
  
-Národní elektronický nástroj (NEN), jako klíčový prvek soustavy Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek (NIPEZ), je komplexní elektronický nástroj pro administraci a zadávání veřejných zakázek a koncesí pro všechny kategorie veřejných zakázek a všechny kategorie zadavatelů, vč. sektorových. NEN podporuje všechny rozsahy elektronizace od evidence zadávacích řízení po plně elektronické postupy. 
  
-NEN umožní provázání (elektronickou procesní integraci) na interní systémy zadavatelů i dodavatelů či systémy eGovernmentu v ČR. Plně podpoří plánovací aktivity, neboť často bude využíván pro veřejné zakázky realizované v rámci dlouhodobých investičních projektů.+{{tag>"sdílené provozní IS" "funkční celek"}}
  
-Pro operace relevantní pro Státní rozpočet musí být NEN integrován jak na lokální rozpočetnictví úřadů, tak zejména na RIS-PR a RIS-RE z IISSP. 
- 
-Uživatelské rozhraní NEN musí být zařazeno do centrálního Portálu úředníka (PÚ), dostupného pro ty OVS, pro něž by bylo nehospodárné budovat svůj lokání PÚ. Dále musí být uzpůsobeno tak, aby jej ostatní OVS jako jednu z mnoha centrálních služeb mohly řady zařadit do svých lokálních Portálů úředníka (Intranet). 
- 
-Uživatelé NEN se k němu musí přihlašovat pomocí JIP. To znamená klienti VS (dodavatelé) pomocí NIA a úředníci pomocí JIP/KAAS.