Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze | ||
sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2019/05/10 15:25] – Založena nová stránka s textem „Specifická role samosprávy, kdy každý samosprávný celek je autonomní v oblasti samosprávných činností má rozhodující vliv na jakékoliv sdíl…“ Tomáš Šedivec | nap:sdilene_agendove_is_pro_samostatnou_pusobnost [2021/04/30 09:52] (aktuální) – include změny Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | Specifická role samosprávy, | + | ======Sdílené agendové IS pro samostatnou |
- | Vláda | + | ===== Popis Sdílených agendových IS pro samostatnou působnost ===== |
+ | |||
+ | Specifická role samosprávy, | ||
+ | |||
+ | ===== Pravidla Sdílených agendových IS pro samostatnou působnost ===== | ||
+ | |||
+ | OVS, které musí vybudovat IT podporu pro samosprávné agendy a mají pro to k dispozici potřebné zázemí (infrastrukturu, | ||
+ | |||
+ | NAP doporučuje municipalitám pro určitou dílčí sadu sdílených služeb použít jako základní prvek správní obvody ORP a vychází z následujících předpokladů: | ||
* ORP jsou nejmenšími subjekty, které zpracovávají architektonický plán. | * ORP jsou nejmenšími subjekty, které zpracovávají architektonický plán. | ||
* Správní obvod ORP je jednoznačně dán a všechny subjekty, kterých se bude sdílení ve správním obvodě týkat, jsou známy. | * Správní obvod ORP je jednoznačně dán a všechny subjekty, kterých se bude sdílení ve správním obvodě týkat, jsou známy. | ||
- | * Poskytování služeb a dat je určeno standardy (spisové služby). | + | * Poskytování služeb a dat je určeno standardy (např. u spisové služby). |
* Tento model již v řadě ORP funguje. | * Tento model již v řadě ORP funguje. | ||
- | Pro jiné sdílené služby (například dlouhodobé ukládání dokumentů v elektronických digitálních spisovnách) | + | |
+ | Pro jiné sdílené služby (například dlouhodobé ukládání dokumentů v elektronických digitálních spisovnách) | ||
* Mají vybudovanou infrastrukturu | * Mají vybudovanou infrastrukturu | ||
* Disponují IT kapacitami a kompetencemi | * Disponují IT kapacitami a kompetencemi | ||
- | * … | ||
- | Pro další sdílené služby, například pro aplikační služby ekonomických systémů nebo spisových služeb, doporučuje IKČR využít SaaS služby eGovernment Cloudu, protože: | ||
- | * Procesy a o IT potřeby v těchto oblastech fungování samospráv jsou vysoce standardizované a opakovatelné, | ||
- | * Tyto funkce a jejich podpora zůstávají v plné zodpovědnosti obcí, a proto tyto potřebují multitenantní řešení | ||
- | Úkolem NAP je pro jednotlivé potřeby formulovat nejužitečnější úrovně sdílení na jednotlivých těchto vrstvách hierarchie veřejné správy. | ||
+ | Pro další sdílené služby, například pro aplikační služby ekonomických systémů nebo spisových služeb, bude možné v dohledné době 3 let (2022) využít SaaS služby [[nap: | ||
+ | * Procesy a o IT potřeby v těchto oblastech fungování samospráv jsou vysoce standardizované a opakovatelné, | ||
+ | * Tyto funkce a jejich podpora zůstávají v plné zodpovědnosti obcí, a proto tyto potřebují multi-tenantní řešení | ||
==== Sdílené aplikační služby kraje ==== | ==== Sdílené aplikační služby kraje ==== | ||
- | Doporučujeme, | + | Doporučujeme, |
==== Krajské sítě ==== | ==== Krajské sítě ==== | ||
Řádek 27: | Řádek 34: | ||
==== Sdílené aplikační, | ==== Sdílené aplikační, | ||
- | IKČR navrhuje, aby malé obce, typicky všechny obce prvního a druhého typu, provozující méně než 10 přístupových zařízení, | + | Malé obce, typicky všechny obce prvního a druhého typu, provozující méně než 10 přístupových zařízení, |
- | + | ||
- | Namísto nich by dávalo smysl, aby tak činily, a to i za podmínek úhrady oprávněných nákladů, obce s rozšířenou působností, | + | |
+ | {{tag>" |