Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
propojeny_datovy_fond [2019/05/06 12:27] Tomáš Šedivecnap:propojeny_datovy_fond [2023/03/18 10:40] (aktuální) – [Údaje, dokumenty, výstupy a výpisy] Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
-{objekt| +======Propojený datový fond======
-druh=Princip| +
-Název=Propojený datový fond| +
-Popis=Propojený datový fond je propojený datový fond| +
-platípro=všechny OVM a OVS| +
-gestor=MVČR, OHA| +
-platíkedni=30. září 2019}+
  
-IK ČR zavádí do architektury VS ČR pojem propojeného datového fondu (PPDF). Propojený datový fond je tvořen datovými fondy (zejména datovými kmeny a transakčními daty) jednotlivých ISVS, propojených referenčním rozhraním VS s datovými fondy jiných ISVS pomocí odkazů (referenčních vazeb) na referenční údaje o subjektech práva (fyzických osobách, právnických osobách a OVM) a referenční údaje o objektech práva - územních prvcích, vedených v základních registrech. Pro referenční vazby údajů o fyzických osobách se využívá Agendový identifikátor Fyzické osoby ( AIFO), pro referenční vazby právnických osob Identifikační číslo osoby (IČO), pro referenční vazby územních prvků jejich příslušné identifikátory přidělené RUIAN.+===== Popis propojeného datového fondu =====
  
-Referenční rozhraní VS, pomocí něhož je PPDF zpřístupněn, je tvořeno Informačním systémem základních registrů sběrnicí eGovernmentu, která je součástí CMS (eGSB).+<WRAP center round info 60%> 
 +Zde uvedené informace k propojenému datovému fondu (PPDFvšech jeho dílčích oblastí ([[nap:iszr|ISZR]], [[nap:egsb|eGSB/ISSS]], atd.vycházejí z {{ :znalostni-baze:ga_ppdf_hlavni_dokument_v1.5.docx |Globální architektury propojeného datového fondu}}, který je přílohou samotného [[:nap_dokument|NAP]] v [[:znalostni_baze:ga_ppdf|rozšiřující znalostní bázi]] 
 +</WRAP>
  
-Cílem rozvoje PPDF je publikovat jeho prostřednictvím nejen referenční údaje ze ZR a autoritativní (ze zákona vedené a spravované) údaje editorů ZR, ale také autoritativní údaje dalších agendových centralizovaně vedených ISVS. 
  
-Základními službami PPDF pro ISVS - čtenářuživatele údajů v PPDF jsou budou:+Propojený datový fond (také jako PPDF) je tematická oblast tvořená především [[nap:iszr|Informačním systémem základních registrů]] a [[nap:egsb|eGON Service Bus / Informačním systémem sdílené služby]], jejichž služby jsou publikovány prostřednictvím [[nap:komunikacni_infrastruktura_verejne_spravy|Centrálního místa služeb]]. PPDF a jeho systémy/služby jsou fyzickou reprezentací [[nap:referencni_rozhrani|referenčního rozhraní veřejné správy]]. Základní funkcí PPDF je realizace zásad „Once-only“ „Obíhají data, nikoli lidé“ do běžné praxe veřejné správy ČR.  
 +PPDF je primárním zdrojem platných a právně závazných údajů pro subjekty práva i pro všechny OVM SPUÚ při výkonu jejich působnosti. Tak povede PPDF k náhradě manuálních interakcí mezi úřady pomocí automatizované výměny údajů mezi jednotlivými Agendovými informačními systémy.
  
-  * Ztotožnění (přidělení identifikátoru) subjektu respobjektu práva v ISVS vedeném +<wrap info>Agendový informační systém je termín ze zákona 111/2009 Sb., a označuje takové Informační systémy veřejné správy, které slouží k výkonu agendyTexty k PPDF tedy obsahují jak pojmy Informační systém veřejné správy, tak Agendový informační systém. Obsahuje i pojem Soukromoprávní systém pro využívání údajů, který je roven Agendovému informačnímu systému, jen má jiného správce než klasický orgán veřejné moci.</wrap>
-  * Výdej propojených údajů o subjektu/objektu práva v rozsahu oprávnění vedených v RPP pro příslušnou agendu podporovanou ISVS +
-  * Notifikace o změnách referenčních a autoritativních údajů pro údaje v ISVS vedené +
-  * Podpora reklamace chybných údajů +
-  * Podpora pseudonymizace údajů o subjektech práva+
  
-Pro OVM a subjekty údajů to budou služby:+Propojení mezi Agendovými informačními systémy a základními registry zajišťuje [[nap:iszr|Informační systém základních registrů]], propojení mezi agendovými informačními systémy navzájem zajišťuje [[nap:egsb|eGON Service Bus / Informační systém sdílené služby]]. 
 +Veškeré vazby činěné v rámci PPDF jsou vždy propojeny se základními registry pomocí referenčních vazeb na referenční údaje o subjektech práva (fyzických osobách, právnických osobách a OVMreferenční údaje o objektech práva (územní prvky a práva a povinnosti). Pro referenční vazby údajů o fyzických osobách se využívá Agendový identifikátor Fyzické osoby (AIFO), pro referenční vazby právnických osob Identifikační číslo osoby (IČO), pro referenční vazby územních prvků jejich příslušné identifikátory přidělené RUIAN. 
 +Kromě rozvoje a podpory navázaných principů správy datového kmene a pseudonymizace, je hlavním cílem PPDF rozvoj o další agendové zdroje neveřejných údajů z klíčových oblastí výkonu veřejné správy (doprava, zdravotnictví, sociální služby…) jasně definovaným garantem a editorem. Mezi členskými státy EU se klade větší důraz na interoperabilitu, PPDF bude připraven poskytovat i služby pro přeshraniční výměnu dat.  
 +V reáliích roku 2020 je ke službám PPDF připojeno cca 3 500 informačních systémů z celkového počtu cca 7 000. Základním cílem PPDF je kromě připojení všech informačních systémů veřejné správy také zajištění, aby připojení pro relevantní ISVS nebylo jen čtenářského typu (čerpání údajů), ale i publikátorského typu (poskytují své údaje). Teprve až budou všechny relevantní informační systémy veřejné správy služby PPDF čerpat a poskytovat, může se hovořit o propojeném datovém fondu.
  
-  * Podpora vytváření výstupů z ISVS pro subjekty údajů +Základními službami PPDF pro oprávněné čtenáře PPDF jsou:
-  * Podpora vytváření autorizovaných výpisů z ISVS +
-  * Podpora reklamace chybných údajů+
  
-PPDF je základním edpokladem pro naplnění principu Only Once eliminace místní příslušnosti.+  * Ztotožnění (idělení identifikátoru) subjektu/objektu práva vedeném v AIS tím i podpora pseudonymizace 
 +  * Výdej údajů o subjektu/objektu práva dle požadovaného kontextu v rozsahu oprávnění vedených v RPP pro příslušnou agendu podporovanou AIS  
 +  * [[nap:notifikace|Notifikace]] o změnách referenčních a agendových údajů pro údaje v AIS vedené  
 +  * Podpora reklamace chybných údajů 
  
-PPDF se skládá z následujících prvků eGovernmentu: +==== Pohled na propojený datový fond ====
-  - Základní registry (dále také ZR), publikované službami ISZR +
-Základní registry tvoří Základní registr obyvatel (též ROB), Základní registr osob (též ROS), Základní registr územní identifikace a nemovitostí (též RUIAN), Základní registr práv a povinností (též RPP), registr ORG a informační systém základních registrů (též ISZR). +
-  - Údaje editorů ZR publikované kompozitními službami ISZR +
-Kompozitními službami se rozumí služby ISZR, které poskytují údaje vedené v editorských systémech ZR s vazbou na referenční údaje vedené v ZR +
-  - Autoritativní zdroje publikované na eGSB +
-ISVS vedoucí evidence údajů ze zákona (autoritativní zdroj) publikují údaje pro potřeby jiných OVS nebo pro klienty VS prostřednictvím CMS – eGSB.+
  
-ISZR a eGSB tvoří referenční rozhraní ve smyslu zákona o ISVS.+{{ :nap-dokument:egov_propojeny_datovy_fond_l2.png |}}
  
 +===== Pravidla propojeného datového fondu =====
  
-===== Autoritativní údaje veřejné správy =====+==== Údaje, dokumenty, výstupy a výpisy ====
  
-Jedním z principů, které chceme ve veřejné správě naplnit a pro které je projekt **Základní registry 2.0** zcela klíčový, je princip tzv. “autoritativních údajů” ve veřejné správě.+Těžištěm pro správné využívání a pochopení smyslu propojeného datového fondu je porozumění rozdílu mezi **Poskytováním/Využíváním údajů, Poskytováním/Využíváním dokumentů, Výstupům z informačního systému a Výpisem z informačního systému**.
  
-Cílem je, aby klienti veřejné správy nebyli nuceni dokládat skutečnosti, o kterých veřejná správa již ví, či které vznikly dokonce na základě rozhodnutí veřejné správy. Většina skutečností potřebných pro rozhodování veřejné správy je již někde evidována, a to formou údajů v informačních systémech veřejné správy. Tyto údaje mají svůj původ a v řadě případů je již nastavena i zodpovědnost za jejich správu v příslušném AISu (příkladem je oprávnění k řízení motorového vozidla, průkaz osoby se zdravotním postižením, status důchodce, potvrzení o bezdlužnosti apod.). Dále existují skutečnosti, které sice jsou na základě rozhodování veřejné správy, nicméně nejsou dosud vedeny v AIS jako údaje (příkladem je potvrzení o studiu, dohoda o chráněné dílně apod.). Zmapováním údajů v jednotlivých agendách, které probíhá nyní v rámci nových povinností ohlašovatelů vůči RPP je postupně zjištěna základní mapa údajů evidovaných, vyžadovaných a poskytovaných v rámci jednotlivých agend a to, kde a jakým způsobem jsou evidovány a v jakém AIS. Tím, jak již bylo popsáno výše, vznikne základní datová mapa veřejné správy, a je tedy možné ji zanalyzovat a identifikovat ty údaje a skutečnosti, které jsou používány ve více agendách.+=== Poskytování / Využívání údajů ===
  
-Na referenčních údajích vedených základních registrech (a na údajích vedených o fyzických osobách systémech typu Evidence obyvateljsme si ověřili funkčnost principukdy tyto údaje jejich změny klient nemusí dokládatale celá veřejná správa si tyto údaje získává prostřednictvím ISZR a na základě nich pak rozhodujePrincip autoritativních údajů je pouze rozšířením tohoto funkčního celku i o další údaje.+Na business vrstvě orgán veřejné moci, který provádí výkon veřejné správy, působí agendě, kterou má řádně ohlášenou v RPP, má povinnost využívat pro tyto účely aktuální státem garantovaná data ze ZR a dále publikovat a čerpat agendové údaje přes [[:nap:egsb|eGon Service Bus / Informační systém sdílené služby]]. Soukromoprávní uživatel údajů (také jako SPUU) může také za dodržení zákonného zmocnění pro výkon veřejné správy působení určité agendě ohlášené OVM, čerpat údaje ze základních registrů či jiných AIS. Může tak činit přímo prostřednictvím svého soukromoprávního systému pro využívání údajů (také jako SSVUza splnění zákonných povinností, nebo přes agendový informační systém orgánu veřejné mocikterý slouží pro výkon stejné agendy jsou zajištěny všechny zákonné požadavky. Poslední možností pro SPUU je využívat formuláře Czech POINT. V zákoně č. 111/2009 Sb. - Zákon o základních registrechje zakotveno globální zmocnění na čerpání údajů OVM ze ZR, přičemž RPP slouží jako zdroj informací pro informační systém ZR při řízení přístupu uživatelů k údajům v jednotlivých registrech agendových informačních systémech. To znamená, že kdykoliv se daný subjekt pokusí získat určitý údaj, nebo ho dokonce změnit (editovat), systém posuzuje, zda subjektu bude dovolené na základě zákonného zmocnění pracovat s údaji poskytované veřejnou správouV RPP jakožto metainformačním systému výkonu veřejné správy jsou uvedeny oprávnění v rámci agend pro čerpání údajů ze ZR, ale také veškeré údaje, které stání správa a samospráva publikuje za pomocí [[:nap:egsb|eGon Service Bus / Informační systém sdílené služby]] napříč veřejnou správou. Důležitým faktorem na business vrstvě v rámci čerpání údajů ze ZR a také publikování a čerpání údajů v rámci jednotlivých AIS OVM je mít řádně hlášenou agendu v RPP, což je nezbytnou podmínkou.
  
-V souvislosti s autoritativními údaji jsou obecně platné následující aspekty:+Seznam agend vedených v RPP je k dispozici na stránkáchhttps://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/
  
-  * Autoritativním údajem bude jen údaj vedený v AIS a vytvářený rozhodováním v rámci určité agendy veřejné správy+Na aplikační vrstvě, prostřednictvím webových služeb jednotlivých referenčních rozhraní, ke kterým patří informační systém správy základních registrů, [[:nap:egsb|eGon Service Bus / Informační systém sdílené služby]]služby Czech POINT a formulářového agendového informačního systému FAISmá povinnost instituce čerpat referenční údaje ze ZR svými AIS a dále poskytovat využívat údaje přes I[[:nap:egsb|eGon Service Bus / Informační systém sdílené služby]] napříč veřejnou správouDále je možné čerpat referenční údaje ze ZR i přes datové schránky.
-  * Autoritativním údajem bude údaj nebo soubor údajů, který dokládá nějakou skutečnostjež je důležitou rozhodnou skutečností při rozhodování veřejné správy v rámci agendy či agend. +
-  * U autoritativního údaje bude vždy jasnéjak vznikl, kdo je zodpovědný za jeho zápis, změny a správu, v jakém AIS je veden a jakým způsobem může být změněn či zrušen. +
-  * Poskytovatelem autoritativního údaje bude vždy správce AIS, v němž je autoritativní údaje veden evidován, to vždy na základě zákonného zmocně+
-  * Autoritativní údaj bude vždy vázán na subjekt práva, či objekt práva. +
-  * Poskytování a využívání autoritativních údajů bude vždy logováno, podobně jako je tomu u údajů ze základních registrů. +
-  * Technické řešení poskytování a využívání autoritativních údajů OVM bude realizováno prostřednictvím eGON service busu, a to vždy mezi jednotlivými AIS. +
-  * Bude umožněno subjektu údajů si pořídit výpis autoritativního údaje jako výpis z informačního systému veřejné správy.+
  
-Protože cílem je efektivní a zároveň účelné propojování údajů především za účelem omezování nutnosti klienta dokládat skutečnostibude autoritativní údaj moci být orgánem veřejné moci získáván:+Jedním z pravidel [[nap:ziskavani_referencnich_udaju|získávání referenčních údajů]] webovými službami je nejdříve ztotožnit svůj datový kmen vůči ZR a následně se ihlásit pro příjem [[nap:notifikace|notifikací]] o změnách. Další možnostíovšem v krajních případech, pokud datový kmen instituce není příliš rozsáhlý, je možné provádět pravidelnou aktualizaci údajů celého datového kmene pro ztotožnění subjektu práva práva při výkonu veřejné správy.
  
-  - na základě souhlasu subjektu údajů (jménem subjektu údajů), nebo +Dalším pravidlem pro nakládání s osobními údaji je pseudonymizace údajů, což znamená uložení dat technikou oddělení agendových a identifikačních údajů a jejich propojení pomocí agendového identifikátoru fyzických osob (také jako AIFO), aby byly naplněny podmínky bezpečnosti a jednotlivých zákonů a nařízení, které z těchto okolností plynou. Získané AIFO nesmí za žádných okolností opustit AIS, které ho ze služeb ISZR získalo a při jeho předávání (za účelem předávání informací o fyzické osoběse musí vždy použít služeb ISZR. Více informací o způsobu využití AIFO v rámci pseudonymizace je uvedeno [[nap:pseudonymizace_subjektu_v_datovem_fondu|zde]].
-  - na základě zákonného zmocnění (z moci úřední)+
  
-Na autoritativní údaje se budou vztahovat podobné principy jako na referenční údaje v ZR, a to zejména:+  * Informace ohledně ZR jsou k dispozici na stránkách: http://www.szrcr.cz/vyvojari 
 +  * Informace, jakým způsobem připojit svůj AIS nebo komunikační sběrnici do ISZR jsou k dispozici na stránkách: http://www.szrcr.cz/file/170/ 
 +  * Informacejakým způsobem využívat [[nap:notifikace|notifikace]] ze ZR je k dispozici na stránkách: http://www.szrcr.cz/spravny-postup-prace-s-notifikacemi-a-udrzovani-datoveho 
 +  * Informace k popisu služeb ZR: http://www.szrcr.cz/file/175/display/ 
 +  * Podrobný popis služeb ZR: http://www.szrcr.cz/vyvojari/podrobny-popis-egon-sluzeb-zakladnich-registru
  
-  * Princip důvěryhodnosti: OVM bude takovému údaji důvěřovat, pokud se neprokáže opak; +Z pohledu technologické vrstvy, je čistě na jednotlivé instituci, jakou si zvolí platformu rámci vnitřního fungování úřadu a připojení se pro využívání služeb propojeného datového fondupřičemž přistupovat do ZR je možné přes ISZR přímo AISem nebo komunikační sběrnicí.
-  * princip využívání: OVM bude muset takový údaj využít pro svoje rozhodování a nezatěžovat klienta jeho doložením; +
-  * princip reklamace: OVMpokud zjistí nesoulad s autoritativním údajem, vznese jeho reklamaci a editor ji vyřídí; +
-  * princip zpochybnění: autoritativní údaj, u nějž vznikne pochybnost, čkterý bude reklamován, bude vyznačen jako zpochybněný; +
-  * princip notifikace a aktualizace: OVM budou získávat autoritativní údaje i s možností registrace notifikací o změnách, čímž se okamžitě dozví o změně údaje, a to zcela automaticky; +
-  * princip zmocnění: subjekt údajů bude moci určit, které třeba i komerční subjekty mimo veřejnou správu budou získávat automaticky informace o změnách těchto údajů.+
  
-Pro vybudování a využívání autoritativních údajů je tedy nezbytné dobudovat potřebnou technickou infrastrukturu nastavit principy a zajistit jejich dodržování, především pak vybudovat nástroje, s jejichž pomocí budou moci být informační systémy propojovány autoritativní údaje využíványK tomu je nezbytné realizovat projekt **Základní registry 2.0**, neboť dobudováním potřebných nástrojů a úpravou stávajících klíčových informačních systémů a jejich služeb bude moci být koncept autoritativních údajů realizován.+Na komunikační vrstvě je povinnost instituce při výkonu veřejné správy využívat CMS. CMS je systém, jehož primárním účelem je zprostředkovávat řízené evidované propojení informačních systémů subjektů veřejné správy ke službám (aplikacím), které poskytují informační systémy jiných subjektů veřejné správy s definovanou bezpečností SLA parametry, tj. přístup ke službám eGovernmentuCMS tak můžeme nazvat privátní sítí pro výkon veřejné správy na území státuCMS jako privátní síť veřejné správy využívá dedikovaných resp. pronajatých síťových prostředků pro bezpečné propojení úředníků orgánů veřejné správy (také jako OVS) pracujících v agendách veřejné správy s jejich vzdálenými agendovými informačními systémy, pro bezpečné síťové propojení agendových systémů navzájem pro bezpečný přístup jednotlivých OVS do Internetu.
  
-Pro rozběhnutí principu autoritativních údajů bude pochopitelně nutno také nastavit legislativní a technický rámec, to bude řešeno až v okamžiku, kdy budeme mít k dispozici potřebné nástroje. Oblast autoritativních údajů jako základní princip se ale již nyní přidává do Národní informační koncepce ČR, počítá s nimi koncept Digitálně přívětivé legislativy apod. Autoritativní údaje dále umožní naplňovat i cíle a zásady již v existujících strategií (kupříkladu “Strategie rozvoje ICT služeb ve veřejné správě”).+=== Poskytování / Využívání dokumentů ===
  
-Autoritativní údaje se budou mezi jednotlivými informačními systémy edávat referenčním rozhraním. V naprosté většině to bude prostřednictvím EGON service busu, ale ne vždypokud již funguje a je využívána jiná cesta, která splní veškeré požadavky.+Dokumenty se přenáší skrze referenční rozhraní ve vazbě na subjekt či objekt práva prostřednictvím [[nap:egsb|eGON Service Bus / Informačního systému sdílené služby]]nebo také prostřednictvím [[nap:elektronicke_ukony_a_dorucovani|informačního systému datových schránek]]. Dokumenty se tvoří výstupem z informačního systému veřejné správy dle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-365#p9|zákona č.365/2000 Sb]]
  
 +=== Výpisy z informačního systému  veřejné správy===
  
-===== Obecné příklady =====+Výpis z informačního systému veřejné správy je dokument, který se vytváří se z veřejných i neveřejných evidencí. Výpis může mít podobu částečného nebo plného výpisu ze všech údajů, které se v informačním systému veřejné správy vedou.  
 +  *Výpis z veřejné evidence: Výpis není určen pro konkrétní osobu a všechny obsažené informace jsou veřejné.  
 +  *Výpis z neveřejné evidence: Výpis je určen pro konkrétní osobu, která je subjektem práva nebo jinou oprávněnou osobu a obsahuje i neveřejné údaje.  
 +   
 +Výpisy se tvoří dle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-365#p9-2|zákona č. 365/2000 Sb.]]
  
-Autoritativní údaje budou vždy údaje vedené v informačním systému veřejné správy. Bude se jednat o údaje, které jsou v ISVS k dispozici a které je ISVS schopen publikovat (především prostřednictvím eGSB, ale nikoliv výhradně) a které jsou vázány na subjekt (tedy osobu) nebo na objekt (předmět evidence).+=== Výstupy z informačního systému veřejné správy ===
  
-Příkladem podání autoritativního údaje jsou: +Výstup z informačního systému veřejné správy je elektronický dokument, který je výpisem z informačního systému veřejné správyale je zároveň zabezpečen způsobem zajišťující integritu dat. Tedy je to takový výpis z informačního systému veřejné správykterý je vydávajícím informačním systémem veřejné správy elektronicky opečetěn/podepsán oražen časovým razítkem. 
-  - Oprávněný subjekt se dotazuje na řidič+
-    - Dotaz na subjekt v ROB - provazba přes AIFO tazatele +
-    - Dotaz na autoritativní údaje o subjektu jako řidiči přes eGSB do systémů MD +
-    - MD vrátí přes eGSB +
-  - Oprávněný subjekt se dotazuje na vlastníka a provozovatele vozidla +
-    - Subjekt zná identifikátor objektu (SPZ vozidla) +
-    - Dotaz přes eGSB na vozidlo podle SPZ a jeho atributy +
-    - MD vrátí údaje o vozidle a +
-      - údaje o vlastníkovi provázané přes AIFO +
-      - údaje o provozovateli provazbou přes AIFO +
-  - Oprávněný subjekt se dotazuje na vozidlakterá vlastní či provozuje subjekt +
-    - Má ztotožněný subjekt přes AIFO (ROB) nebo IČ (ROS) +
-    - Dotazuje se na vozidla vlastněná či provozovaná subjektem přes eGSB do systémů MD +
-    - MD vrátí přes eGSB seznam vozidel s jejich identifikátory (SPZ) a jejich atributy +
-  - Oprávněný subjekt se dotazuje na to, zda je osoba v evidenci Úřadu práce +
-    - Má osobu ztotožněnou v ROB přes AIFO +
-    - Dotazuje se přes eGSB do systému JISPSV na MPSV +
-    - MPSV/ÚPČR vrací údaje provazbou přes AIFOnebo +
-    - MPSV/ÚPČR vrací přes eGSB informaci, že osoba není v evidenci ÚP +
-  - Dotaz na děti subjektu +
-    - Má ztotožněného rodiče v ROB přes AIFO +
-    - Dotazuje se přes eGSB na děti rodiče +
-    - MV/ISEO vrací přes eGSB AIFO dětí případně údaje dětí (nemám vyjasněno) +
-  - Poskytování údajů pro výběr pokut Celní správou +
-    - Subjekt má připravené údaje o udělené pokutě, včetně subjektu pokuty a jeho AIFO či IČ +
-    - Oprávněný subjekt předá přes eGSB ticket k výběru uložené pokuty, včetně údajů o subjektu a číslo jednací rozhodnutí +
-    - Celní správa si ticket převezme, zaeviduje do svého ISVS a koná +
-    - Celní správa přes eGSB vrátí oprávněnému subjektu údaje o výběru pokuty s vazbou v původním ticketu+
  
 +Existuje i speciální varianta výstupu z informačního systému veřejné správy, tzv. **ověřený výstup**, který vznikne úplným převodem výstupu z informačního systému veřejné správy z elektronické do listinné podoby a obsahuje náležitosti dle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-365#p9a|zákona č.365/2000 Sb.]]. Ověřený výstup je tedy vždy v listinné podobě.
  
 +=== Veřejná listina ===
  
-===== Potřebné rámcové kroky =====+Veřejná listina je dle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89#f4580750|občanského zákoníku]] listina vydaná orgánem veřejné moci v mezích jeho pravomoci nebo listina, kterou za veřejnou listinu prohlásí zákon. Je-li nějaká skutečnost potvrzena ve veřejné listině, zakládá to vůči každému plný důkaz o původu listiny od orgánu nebo osoby, které ji zřídily, o době pořízení listiny, jakož i o skutečnosti, o níž původce veřejné listiny potvrdil, že se za jeho přítomnosti udála nebo byla provedena, dokud není prokázán opak. Zachycuje-li veřejná listina projev vůle osoby při právním jednání a je-li jednajícím podepsána, zakládá to vůči každému plný důkaz o takovém projevu vůle. To platí i v případě, že byl podpis jednajícího nahrazen způsobem, který stanoví zákon.
  
-Princip autoritativních údajů bude projednáván s orgány veřejné moci na různých úrovníchjiž dnes je ale jasnéže obecný rámcový další postup by měl být:+Veřejnou listinou jsou všechny: 
 +  * **listinné** výpisy z informačního systému veřejné správy 
 +  * výstupy z informačního systému veřejné správy, 
 +  * ověřené výstupy z informačního systému veřejné správy. 
  
-  - Zakotvit princip autoritativních údajů jako princip eGovernmentu (bude zakotveno v NIK) + 
-  - Zanalyzovat údaje evidované v agendách podle ohlášení v RPP + 
-  - Zanalyzovat potřeby vycházející ze seznamů rozhodných skutečností úřadů + 
-  - Vydefinovat první skupiny adeptů na autoritativní údaje +{{tag>PPDF "Propojený datový fond" "Základní registry" "ISZR" FAIS eGSB ISSS "Referenční rozhraní" "Tematická oblast"}}
-  - Připravit obecný legislativní rámec pro využívání autoritativních údajů ve VS (pracuje se na principech legislativy) +
-  - Projednat a schválit legislativní rámec na obecné úrovni, nebo ověřit legislativou v určitých agendách +
-  - Dobudovat technickou infrastrukturu pro výměnu autoritativních údajů a jejich správu (projekt ZR2) +
-  - Vyzkoušet si AU na prvních druzích údajů +
-  - Postupně roztáhnout na další agendy+