Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
nap:portal_obcana [2019/10/08 07:42] – ↷ Stránka přesunuta z 'portal_obcana' do 'nap:portal_obcana' Tomáš Šedivecnap:portal_obcana [2019/10/08 07:46] – ↷ Odkaz upraven z důvodu přesunutí Tomáš Šedivec
Řádek 11: Řádek 11:
 Portálem občana je myšlena transakční část Portálu veřejné správy, kde klient/občan může skrze samoobslužné služby pod svou zaručenou elektronickou identitou činit podání vůči veřejné správě a využívat její služby. Služby portálu občana přejímají veškeré služby CzechPOINT@home, který byl určen pro občany, kteří nechtějí pro výpis z rejstříku chodit na kontaktní místo Czech POINT a mají zřízenu vlastní datovou schránku fyzické osoby. Datová schránka žadatele slouží pro odeslání žádosti a pro doručení vystaveného výpisu z rejstříku nebo jiné odpovědi. Portálem občana je myšlena transakční část Portálu veřejné správy, kde klient/občan může skrze samoobslužné služby pod svou zaručenou elektronickou identitou činit podání vůči veřejné správě a využívat její služby. Služby portálu občana přejímají veškeré služby CzechPOINT@home, který byl určen pro občany, kteří nechtějí pro výpis z rejstříku chodit na kontaktní místo Czech POINT a mají zřízenu vlastní datovou schránku fyzické osoby. Datová schránka žadatele slouží pro odeslání žádosti a pro doručení vystaveného výpisu z rejstříku nebo jiné odpovědi.
  
-V případě [[:portal_obcana|Portálu občana]], jakožto součásti Portálu veřejné správy, stojí občan jako samoobslužný uživatel „vně" veřejné správy a portál mu poskytuje jedno [[:univerzalni_kontaktni_misto|univerzální vstupní místo dovnitř]]. Z toho důvodu jsou všechny věcné (agendové) a do budoucna i místní portály se svými službami federalizovány „pod" tímto ústředním portálem. Federace je na různých úrovních, které [[:portal_obcana|Portál občana]] podporuje:+V případě [[nap:portal_obcana|Portálu občana]], jakožto součásti Portálu veřejné správy, stojí občan jako samoobslužný uživatel „vně" veřejné správy a portál mu poskytuje jedno [[nap:univerzalni_kontaktni_misto|univerzální vstupní místo dovnitř]]. Z toho důvodu jsou všechny věcné (agendové) a do budoucna i místní portály se svými službami federalizovány „pod" tímto ústředním portálem. Federace je na různých úrovních, které [[nap:portal_obcana|Portál občana]] podporuje:
  
   *  Federace Single sing-on   *  Federace Single sing-on
-    *  Zajištění propojení pomocí jednotné elektronické identity, která je realizována systémem [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní idenitní autority]]. Na [[:portal_obcana|Portálu občana]] je zveřejněna jen informace (link), na které adrese na nachází federovaný portál.+    *  Zajištění propojení pomocí jednotné elektronické identity, která je realizována systémem [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní idenitní autority]]. Na [[nap:portal_obcana|Portálu občana]] je zveřejněna jen informace (link), na které adrese na nachází federovaný portál.
   *  Federace s poskytováním údajů   *  Federace s poskytováním údajů
-    *  Zajištění propojení pomocí jednotné elektronické identity, která je realizována systémem [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní identitní autority.]] Na [[:portal_obcana|Portálu občana]] je zveřejněna interaktivní část, která aktivně poskytuje údaje ze své působnosti.+    *  Zajištění propojení pomocí jednotné elektronické identity, která je realizována systémem [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní identitní autority.]] Na [[nap:portal_obcana|Portálu občana]] je zveřejněna interaktivní část, která aktivně poskytuje údaje ze své působnosti.
   *  Federace s obsloužením služeb    *  Federace s obsloužením služeb 
-    *  Zajištění propojení pomocí jednotné elektronické identity, která je realizována systémem [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní identitní autority]]. Na [[:portal_obcana|Portálu občana]] je zveřejněna celá služba, včetně potřebných formulářů a logiky nutné k vyřízení. +    *  Zajištění propojení pomocí jednotné elektronické identity, která je realizována systémem [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|Národní identitní autority]]. Na [[nap:portal_obcana|Portálu občana]] je zveřejněna celá služba, včetně potřebných formulářů a logiky nutné k vyřízení. 
  
-[[:portal_obcana|Portál občana]] pro svou funkcionalitu využívá služby [[:propojeny_datovy_fond|propojeného datového fondu]], stejně tak služby [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|národní identitní autority]]. Z pohledu [[:propojeny_datovy_fond|propojeného datového fondu]] je [[:portal_obcana|Portál občana]] jedním ze čtenářských AIS, který má zmocnění dle agendy [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A344_23112018.xlsx|A344]] zobrazovat subjektu údajů jeho informace, které o něm vede veřejná správa. [[:portal_obcana|Portál občana]] v tomto musí zajistit, aby agenda, dle které se řídí byla neustále aktualizovaná dle toho, jak se budou postupně rozšiřovat služby a portály poskytující údaje. Technicky je [[:portal_obcana|Portál občana]] připojený jako čtenářský AIS na systém [[:propojeny_datovy_fond|eGON Service Bus]], skrze který čerpá údaje publikované agendami pomocí tzv. kontextů. V tomto musí [[:portal_obcana|Portál občana]] pouze pravidelně aktualizovat čerpaný seznam kontextů jiných agend. Z pohledu [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|národní identitní autority]] je [[:portal_obcana|Portál občana]] poskytovatelem služeb čerpající zaručené služby identifikace a autentizace.+[[nap:portal_obcana|Portál občana]] pro svou funkcionalitu využívá služby [[nap:propojeny_datovy_fond|propojeného datového fondu]], stejně tak služby [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|národní identitní autority]]. Z pohledu [[nap:propojeny_datovy_fond|propojeného datového fondu]] je [[nap:portal_obcana|Portál občana]] jedním ze čtenářských AIS, který má zmocnění dle agendy [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A344_23112018.xlsx|A344]] zobrazovat subjektu údajů jeho informace, které o něm vede veřejná správa. [[nap:portal_obcana|Portál občana]] v tomto musí zajistit, aby agenda, dle které se řídí byla neustále aktualizovaná dle toho, jak se budou postupně rozšiřovat služby a portály poskytující údaje. Technicky je [[nap:portal_obcana|Portál občana]] připojený jako čtenářský AIS na systém [[nap:propojeny_datovy_fond|eGON Service Bus]], skrze který čerpá údaje publikované agendami pomocí tzv. kontextů. V tomto musí [[nap:portal_obcana|Portál občana]] pouze pravidelně aktualizovat čerpaný seznam kontextů jiných agend. Z pohledu [[nap:elektronicka_identifikace_pro_klienty_verejne_spravy|národní identitní autority]] je [[nap:portal_obcana|Portál občana]] poskytovatelem služeb čerpající zaručené služby identifikace a autentizace.
  
  
 {{tag>PVS PO "Portál občana" "Portál veřejné správy"}} {{tag>PVS PO "Portál občana" "Portál veřejné správy"}}